Gå til innhold

Intern harddisk stopper for å "buffre". hvorfor

Netti90

Anbefalte innlegg

hei

Som tittelen beskriver har harddisken min begynt å oppføre seg som eksterne harddisker. Den stopper opp for å "buffre" eller hva man skal kalle det innimellom. Det som er rart er at jeg ikke hadde dette problemet på forrige innstalasjon av datamaskinen (windows xp). Nå når jeg har reformatert og innstalert windows 7 har den bestemt seg for å bli treg.

For å beskrive problemet: Jeg dobbeltklikker på en fil som ligger på harddisken det er snakk om. ingenting skjer, men jeg hører at harddisken begynner å lage lyd, nesten som om den går ut av hvilemodus eller noe (bare for beskrivelsens skyld), surrer seg igang. Etter ett par sekunder åpner filen seg. hvis jeg skal åpne en ny fil rett etter dette har skjedd skjer det umiddelbart, og uten lyder fra disken.

Hva i all verden? En løsning på problemet kan jo være å ha en fil på hardisken i konstant bruk (f. eks. opplastning via utorrent), men det kan jo umulig være den beste løsningen..?

Noen som har den fjerneste anelse på hva som foregår her? Vet ikke om det betyr så mye, men harddisken det er snakk om er ikke en systemdisk. Den inneholder bare musikk, film, spill og lignende... det er snakk om en 1TB SATA harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...