Holten Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Heisann, lenge siden jeg har vært borti data-greier nå Så nå trenger jeg hjelp! Er dette alt jeg trenger? Valgte en AMD Phenom II X6 1055T (Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W,) prosessor! Er denne PCen god nok til å dra det meste på max grafikk? Legg merke til at det er 2 skjermkort.. jhgg.bmp Endret 24. oktober 2010 av Holten Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ifølge Guru3D yter 2 stk 5770 i crossfire rundt det samme som et singel 5870 i de fleste spill, så lenge spillet støtter crossfire. (noe som f.eks bioshock 2, amnesia:the dark decent og en god del andre ikke gjør) Dette vil si at du ikke kan kjøre de fleste spill på MAX grafikk (8AA og den slags) men du vil kunne få god ytelse om du er villig til å redusere litt på instillingene. Det spørs jo selvsagt på hva slags spill du tenker på, og ikke minst på oppløsningen du spiller med. Hvis du har en skjerm med 1680x1050 koster det mindre resurser enn 1920x1080 osv... Håkon Lenke til kommentar
dudde Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvorfor ikke kjøpe et radeon hd 6850 som yter ca det samma som hd 5770 i crossfire. pluss at det er billiger en to hd 5770: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614350 eller du kan gå for et hd 6870 som yter enda bedre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614349 begge disse kortene burde grei å dra de fleste spillene på MAX, men det kommer an på hvilke oppløsning du spiller på. men hvis du kjøper et hd 6850 og du finner ut at du ikke får sen ytelsen du forventet så kan du kjøpe et til. det blir ikke så mye dyrere en å kjøpe to hd 5770. to radeon hd 6850 yter nesten det samme som et hd 5970. jeg kommer difinetivt til å kjøpe ett av disse så fort jeg får råd. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Dette vil si at du ikke kan kjøre de fleste spill på MAX grafikk (8AA og den slags Hva slags spill er det snakk om som ikke går fint med 8xaa og 16xaf på max? Crysis holder jeg meg til 4xaa, men ellers får jeg god fps i de fleste spill med 8xaa om det trengs (selv om 8xaa sammen med høy oppløsning er overkill etter min oppfatning, og derfor pleier kjøre 4xaa) Endret 24. oktober 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Dette vil si at du ikke kan kjøre de fleste spill på MAX grafikk (8AA og den slags Hva slags spill er det snakk om som ikke går fint med 8xaa og 16xaf på max? Crysis holder jeg meg til 4xaa, men ellers får jeg god fps i de fleste spill med 8xaa om det trengs (selv om 8xaa sammen med høy oppløsning er overkill etter min oppfatning, og derfor pleier kjøre 4xaa) Vel det spørs jo selvsagt på hva man ser på som lav fps. Selv foretrekker jeg en gjennomsnittlig fps på 70-80 eller mer, så spikes ned mot 40-50 i intense scener er uønsket. Alle instillinger på maks, 8AA og 16AF i BFBC2 kan gi dårlig fps på baner som atacama desert med mye tanks, ørkenstøv osv. Nå skal det sies at det har vært mange råtne drivere fra ati i det siste, og det toppet seg med 10.10 som jeg prøvde i går. Den skrur av x-fire når man går inn i spillet, så det var jo ikke spesielt morsomt. Skjer det samme med en kompis av meg som har et annet oppsett og 2x5870. Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå