Hasda Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Tidligere denne uken fikk jeg en Dell Inspiron 580. Den har som forventet funket helt fint frem til i dag. Plutselig ble alt på skjermen svart og hvitt og rotete. Du kan liksom se rammene på vinduene så vidt, men de er bare fyllt med svart og hvit. Når jeg trykker ctrl-alt-del, og kommer til menyen er alt fint igjen og ting er som de skal vær, men når jeg så trykker tilbake inn på kontoen, er det tilbake til dette svarte og hvite sakene igjen. Det har og kommet inn ruter med andre farger noen ganger. JEg har rett og slett ikke peiling på hva som har skjedd. Funket fint for en time siden, så gikk jeg ut en tur, og vips så var den sånn som nå. Dette er jo en splitter ny pc. Setter pris på hjelp. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Mest sannsynlig feil med enten skjermkortet eller skjermen. Ta kontakt med der du kjøpte den og forklar feilen. Mener å ha lest at enkelte Dell har hatt problemer med skjermkortet. Det kan jo selvsagt også skyldes en dårlig driver, men det er usannsynlig på en ny maskin. Og nettopp siden det er en ny maskin vil jeg fraråde å åpne kabinettet selv. Vet du forresten om den har dedikert eller integrert skjermkort? Endret 24. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Hasda Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Sendte nå en epost til Dell der jeg forklarte problemet, men det ender vel med at jeg må sende pcen inn igjen. Utrolig kjipt at dette skal skje med en flunkende ny PC. Nå har jeg egentlig veldig dårlig peiling på PC, så dedikert eller integrert skjemkort sier meg veldig lite:P Er det noen måte jeg kan finne dette ut på? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Integrert betyr at det er en del av hovedkortet. Dedikert at det er et eget skjermkort som kan byttes ut med ett annet. Det står nok i manualen vil jeg tro. Du kan også se det bak på maskinen om skjermtilkoblingen, VGA eller DVI, evt. HDMI er fast i hovedkortet eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå