Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legg krampe om natta

Sarah78

Anbefalte innlegg

Etter at jeg for få dager siden oppdaget forumet :diskusjon.no,har jeg vert så oppslukt at jeg sitter med leggene i spenn(på terne) hele dagen lang mens jeg poster nye innlegg-dette medfører at jeg sover dårlig da jeg får legg krampe flere ganger i løpet av natten-er det noe som hjelper mot dette?

Endret av Sarah78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får krampe reiser du deg opp helt rett med knærne ned i gulvet, så lener du deg litt fremover slik at leggen strammer seg, da forsvinner krampen.

Jeg håpet på noe som ikke går ut på at jeg må stå opp-men takker for hjelpen.

Hjelper f.eks muskelavslappene?

Lenke til kommentar

Du får lese i bibelen, står vel noe om det der. Jeg har ingen problemer med å legge krampe om natten, han sover fint.

:D lurer nesten på om du ikke regner meg som seriøs.

Religion og filosofi heter kategorien jeg er mest aktiv i ja-men jeg stiller spørsmål som faktisk opptar meg.Er det ikke det vi alle gjør her inne?

Lenke til kommentar

Du kan slutte å sitte med føttene i den posisjonen: passe på at hælen er nær gulvet.

Dette bør absolutt være mulig.

Hvis dette ikke er mulig på noen måte, anbefaler jeg at du gjør noe annet enn å sitte på forumet hele dagen.

Det er ingen grunn til at du skal gå på muskelavslappende midler bare for å kunne poste mer enn førti innlegg på forumet hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan slutte å sitte med føttene i den posisjonen: passe på at hælen er nær gulvet.

Dette bør absolutt være mulig.

Hvis dette ikke er mulig på noen måte, anbefaler jeg at du gjør noe annet enn å sitte på forumet hele dagen.

Det er ingen grunn til at du skal gå på muskelavslappende midler bare for å kunne poste mer enn førti innlegg på forumet hver dag.

Hm ja det er vel mye i det du sier her som er fornuftig-takker for svar.

Har hatt en lignende opplevelse da jeg ble opphengt i facebook.Da ble jeg lam i 2 fingre. Har det med å overdrive når jeg får en ide :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe fakta å basere dette på, men jeg vil tro å tøye ut leggene før du legger deg kanskje vil fungere.

Altså stå rett, bøy deg forover å ta på gulvet med hendene, enten med fingrene, eller med knyttneven, eller med hånflaten, alt etter hvor myk du er.

Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke å slappe av i musklene og ikke overanstrege dem.

Det er magnesium som får musklene til å slappe av, så det kan være verdt å prøve magnesiumtilskudd en periode for å se om det hjelper. Floradix magnesium på flaske er et godt og naturlig produkt. Det får du på helsekost og enkelte apotek.

Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke å slappe av i musklene og ikke overanstrege dem.

Det er magnesium som får musklene til å slappe av, så det kan være verdt å prøve magnesiumtilskudd en periode for å se om det hjelper. Floradix magnesium på flaske er et godt og naturlig produkt. Det får du på helsekost og enkelte apotek.

Takk-dette skal jeg sjekke opp.

men magnesium er ikke det link?mot surt oppstøt

Endret av Sarah78
Lenke til kommentar

Teknisk sett har du rett i at det er magnesium i link.

Link er aluminiumhydroksidmagnesiumkarbonat som er syredempende, men det er noe helt annet en enkle magnesiumforbindelser og virker derfor helt ulikt.

Takk for opplysningen :D

Men slapp legg krampe i natt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...