Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke på?

Anbefalte innlegg

Heihei!

Pcen min vil nå ikke på.. jeg var akkurat hos en kompis med pcen, avsluttet på vanlig måte og tok den hjem. Når jeg plugga den opp hjemme var den død. Helt død. Har strømforsyningen gått? Kan jeg teste det på noen måte? Hovedkortet lyser når jeg plugger kabelen inn så jeg vet ikke.. ingen mester på strømforsyning ang. pc!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting installert, endret eller noe som helst den siste uka. Ingen feilmeldinger, den vil bare ikke på, og som sagt lyser knappen bakpå og det lyser gult på hovedkortet. Den avsluttet helt normalt før jeg dro fra kameraten min. Jeg koblet den opp helt normalt som før, men den ville ikke starte.

Lenke til kommentar

Vil ikke starte, eller vil ikke boote?

Skjer det noe i det heletatt når du trykker på på knappen?

Har du prøvd å dra ut strømmen vente ett minutt, koble den til igjen og prøve?

Det skjer ingen verdens ting når jeg trykker, men hovedkortet lyser idet jeg setter i strømkablen :/

Jeg har gjort det flere ganger allerede, siramp.

Lenke til kommentar

Det er ikke kontakten til på-bryteren fra kabinettet til hovdekortet som har hoppet av da? En sånn liten 2-pins greie. Eventuelt kan du prøve med en mynt eller et skrujern og kortslutte mellom de to riktige pinnene.

Lykke til!

hoppet av hovedkortet eller ved selve bryteren?

Beklager om jeg virker amatørsk, men hvorfor kortslutte den? Skulle gjerne fått den til fungere igjen :)

Jeg sjekket den kabelen og den hadde ikke hoppet av på noen måte, 2 tynne kabler (en grå og en hvit) som er festet fra hovedkortet til knappen jeg starter pcen med. Heller ikkenoe galt som jeg kunne se mellom koblingene fra hovedkortet til PSU'en.

Tusen takk for svar foreløpig!

Lenke til kommentar

Bryteren på kabinettet kortslutter de to ledningene, om du drar ut kontakten fra hovedkortet, og kortslutter de to pinnene, så eliminerer du sjansen for at det bare er kontakten som er gåen.

aha! Tusen takk for svar! :) Skal prøves når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Psu, eller hovedkort, eller en kortslutning i en hvilken som helst komponent, som hindrer psu i å skru seg på.

For å eliminere psu: Koble den fra alt, og så bruker du en binders eller et par skruer eller en binders, og så kortslutter du den grønne ledningen med en svart ledning i atx-kontakten (Den store). Den grønn ledningen er "power-on signal", så når den kortsluttes skal psu skru seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...