Anders328 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Heihei! Pcen min vil nå ikke på.. jeg var akkurat hos en kompis med pcen, avsluttet på vanlig måte og tok den hjem. Når jeg plugga den opp hjemme var den død. Helt død. Har strømforsyningen gått? Kan jeg teste det på noen måte? Hovedkortet lyser når jeg plugger kabelen inn så jeg vet ikke.. ingen mester på strømforsyning ang. pc! Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Og du har skrudd på bryteren på PSU? Edit: Leste visst litt fort ja, du sa jo at HK lyste Endret 24. oktober 2010 av Ayb Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Og du har skrudd på bryteren på PSU? Jauda, den lyser flott i sin vanlige blåfarge. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 For oss på forumet som ikke er synske. Hva med å oppgi hav du har? Les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Ingenting installert, endret eller noe som helst den siste uka. Ingen feilmeldinger, den vil bare ikke på, og som sagt lyser knappen bakpå og det lyser gult på hovedkortet. Den avsluttet helt normalt før jeg dro fra kameraten min. Jeg koblet den opp helt normalt som før, men den ville ikke starte. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Vil ikke starte, eller vil ikke boote? Skjer det noe i det heletatt når du trykker på på knappen? Har du prøvd å dra ut strømmen vente ett minutt, koble den til igjen og prøve? Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Vil ikke starte, eller vil ikke boote? Skjer det noe i det heletatt når du trykker på på knappen? Har du prøvd å dra ut strømmen vente ett minutt, koble den til igjen og prøve? Det skjer ingen verdens ting når jeg trykker, men hovedkortet lyser idet jeg setter i strømkablen :/ Jeg har gjort det flere ganger allerede, siramp. Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 *bump* finnes det en måte å kanskje sjekke at PSU'en er gått, bare for å få det bekreftet hvis den har det? Isåfall ikke så bestiller jeg vel ny så snart så mulig! Hadde vært fint å ikke la dette stå så lenge oppe Lenke til kommentar
pstub Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er ikke kontakten til på-bryteren fra kabinettet til hovdekortet som har hoppet av da? En sånn liten 2-pins greie. Eventuelt kan du prøve med en mynt eller et skrujern og kortslutte mellom de to riktige pinnene. Lykke til! Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er ikke kontakten til på-bryteren fra kabinettet til hovdekortet som har hoppet av da? En sånn liten 2-pins greie. Eventuelt kan du prøve med en mynt eller et skrujern og kortslutte mellom de to riktige pinnene. Lykke til! hoppet av hovedkortet eller ved selve bryteren? Beklager om jeg virker amatørsk, men hvorfor kortslutte den? Skulle gjerne fått den til fungere igjen Jeg sjekket den kabelen og den hadde ikke hoppet av på noen måte, 2 tynne kabler (en grå og en hvit) som er festet fra hovedkortet til knappen jeg starter pcen med. Heller ikkenoe galt som jeg kunne se mellom koblingene fra hovedkortet til PSU'en. Tusen takk for svar foreløpig! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Bryteren på kabinettet kortslutter de to ledningene, om du drar ut kontakten fra hovedkortet, og kortslutter de to pinnene, så eliminerer du sjansen for at det bare er kontakten som er gåen. Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Bryteren på kabinettet kortslutter de to ledningene, om du drar ut kontakten fra hovedkortet, og kortslutter de to pinnene, så eliminerer du sjansen for at det bare er kontakten som er gåen. aha! Tusen takk for svar! Skal prøves når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) jeg fant en powerknapp på hovedkortet, og når strømmen var plugga i normalt, så ville den ikke på når jeg trykket den. Betyr da dette at PSU'en er gåen? Endret 25. oktober 2010 av Anders328 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Psu, eller hovedkort, eller en kortslutning i en hvilken som helst komponent, som hindrer psu i å skru seg på. For å eliminere psu: Koble den fra alt, og så bruker du en binders eller et par skruer eller en binders, og så kortslutter du den grønne ledningen med en svart ledning i atx-kontakten (Den store). Den grønn ledningen er "power-on signal", så når den kortsluttes skal psu skru seg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå