EmilFabian Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Heisann! Jeg vurderer å kjøpe denne fra Japan Photo: Canon EOS 500D m/EF-S 18-55 uten IS. Ser at objektivet som følger med er uten bildestabilisator. Hvor mye har det å si på kvaliteten/generelt? Takk på forhånd! Endret 24. oktober 2010 av EmilFabian Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei, anbefaler deg å heller legge i de ekstra hundrelappene for utgaven med IS. Er ikke bare IS som er forskjell, men varianten men IS er også mye bedre optisk. P-E Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 500D er et ålreit kamera, men 550D er naturlig nok hakket bedre. Likevel, hvis du har et begrenset budsjett ville jeg heller lagt de ekstra pengene i å kjøpe 18-55 MED bildestabilisator enn å spare litt på å kjøpe varianten uten. Som flere her har sagt er 18-55 IS bedre også optisk enn den eldre versjonen uten IS, i tillegg til fordelen som stabilisatoren gir deg. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Gå for 550D med IS. EOS550D har ikke stabilisering. Så vidt jeg vet er det ingen Canon kamera med innebygd stabilisering. Skal en ha det må en se på andre produsenters kameraer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er nok "Gå for 550D med 18-55 med IS" som ble ment her. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Stabilisator kan (i beste fall) gi deg håndholdt ytelse som om du alltid brukte stativ. I praksis så fungerer det ikke så godt, men det betyr at du kan ha lengre lukketid dersom det er kamera-risting som gir uskarphet. Det igjen betyr at du kan ta bedre bilder i dårlig lys, med mindre støy og uten bruk av blits. Dersom du tar bilder av barna, og problemet er at de løper rundt så vil bildestabilisator ha begrenset nytte. Hvis du tar mye bilder ved vidvinkel så vil stabilisatoren også ha mindre for seg. Jeg er enig med de andre: gå for objektivet med IS (fordi de også er bedre optisk) med mindre du vet at du skal kjøpe andre objektiver i tillegg snart. -k 1 Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Tusen takk for alle svar! Har ett spørsmål til, har en slikt objektiv fra før: trykk her Fungerer det å kjøpe den jeg linket til for å deretter bruke dette 18-55mm objektivet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvis du har en 18-55 IS fra før er det ikke noe poeng i å kjøpe med en 18-55 uten IS - det er bare et dårligere objektiv. Kjøp i så fall hus uten objektiv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hvis du har en 18-55 IS fra før er det ikke noe poeng i å kjøpe med en 18-55 uten IS - det er bare et dårligere objektiv. Kjøp i så fall hus uten objektiv. Det dumme er at differansen med eller uten objektiv er bare på skarve 300.-,ville da heller kjøpt med og solgt det nye "ubrukt" for en tusenlapp igjen. Endret 25. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå