Gå til innhold

ASUS Eee PC 1215N, når det gjelder RAM?

Sins & Virtues

Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt en ASUS Eee PC 1215N 12,1", og hadde et spørsmål angående endring av RAM?

På nettsiden jeg bestilte den fra sto det i spesifikasjonene at den var med 2GB installert RAM, og at det maks var mulig med 4GB? Tenkte da at aha, jeg bestiller en RAM brikke på 2GB da, også setter jeg den inn når jeg får pc'en!

Men kom til å tenke på en ting; Kan det være at det bare er plass til èn brikke, og at jeg er nødt til å bestille en 4GB brikke å skifte ut den på 2GB? Har som sagt antatt at det var så enkelt som å sette inn en til på 2GB for å oppnå 4, men ble veldig usikker.

Håper noen forstår hva jeg mener, følte forklaringen var på grensen?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har bestilt en ASUS Eee PC 1215N 12,1", og hadde et spørsmål angående endring av RAM?

På nettsiden jeg bestilte den fra sto det i spesifikasjonene at den var med 2GB installert RAM, og at det maks var mulig med 4GB? Tenkte da at aha, jeg bestiller en RAM brikke på 2GB da, også setter jeg den inn når jeg får pc'en!

Men kom til å tenke på en ting; Kan det være at det bare er plass til èn brikke, og at jeg er nødt til å bestille en 4GB brikke å skifte ut den på 2GB? Har som sagt antatt at det var så enkelt som å sette inn en til på 2GB for å oppnå 4, men ble veldig usikker.

Håper noen forstår hva jeg mener, følte forklaringen var på grensen?

Takk på forhånd.

Ut ifra det jeg kunne forstå på komplett sine sider, så står det i to stk ram brikker på 1GB hver.

Så da kan du få maks 3 gb ram hvis du setter i en 2 gb brikke, men det er aldri anbefalt å ha to brikker på forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar

Ah, har sett på den på mpx, men det er vel samme greia?

Så hvis jeg skaffer èn til brikke på 2GB av samme type som jeg alt har så skulle alt være i orden?

Har alt bestilt og fått denne: Corsair Value DDR2 SO-DIMM PC5300 2GB, 667MHz fra mpx, Vil det fungere med to av den?

Takk for all hjelp, må bare sjekke disse tingene så jeg ikke gjør noe jeg kan komme til å angre på. =)

Edit: La nettopp merke til at det står DDR3, 1333MHz, 204 pins på spesifikasjonene til netbooken? Vil det si at jeg er nødt til å ha brikker av den typen? Forvirret..? x)

Endret av Sins & Virtues
Lenke til kommentar

Ah, har sett på den på mpx, men det er vel samme greia?

Så hvis jeg skaffer èn til brikke på 2GB av samme type som jeg alt har så skulle alt være i orden?

Har alt bestilt og fått denne: Corsair Value DDR2 SO-DIMM PC5300 2GB, 667MHz fra mpx, Vil det fungere med to av den?

Takk for all hjelp, må bare sjekke disse tingene så jeg ikke gjør noe jeg kan komme til å angre på. =)

Edit: La nettopp merke til at det står DDR3, 1333MHz, 204 pins på spesifikasjonene til netbooken? Vil det si at jeg er nødt til å ha brikker av den typen? Forvirret..? x)

Så lenge brikkene passer fysisk, så tror jeg at det ikke skal være noe problem, men må pressisere at dette har jeg lite peiling på, og det er andre her på forumet som har mye mer peiling på dette enn meg.

Men jeg vil jo anbefale å satse på de her brikkene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...