Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med å velge driftsikker stasjonsvogn...

Agent 47

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg ønsker å kjøpe en stasjonsvogn nå pga familien men jeg ønsker en driftsikker bil. :yes: Hvor jeg slipper å bruke mye penger på reparasjoner, men jeg har tenkt å bruke maks 40,000kr på bil kjøpet... :roll:

Jeg lurte på at hvilket av de fire modellene dere anbefaler at jeg skal kjøpe? :hmm:

1.  
  2. Toyota Carina 97
  3. Toyota Corolla 97-99
  4. Mazda 626 97-99
  5. Mitsubishi Galant 97-99

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toyota Corolla 97-99 er ikke noe glansbilde, men veldig driftsikker og god bil. Man får litt småbil-følelsen av å kjøre denne selv om man kjører "stasjonsvogn". Med 4x4 kommer den seg frem og den er kvikk i responsen.

En "kjent" feil er at hjullagrene ikke er av beste sort, men dette koster ikke all verden å få reparert. (Sier ikke at det går årlig, men det er vel den mest utsatte feilen jeg vet om).

Pappa har hatt en slik bil i 6 år nå og jeg har kjørt den en del (har lånt den i lengre perioder), jeg har kjørt bla. over Saltfjellet et par ganger i vinterføre og jeg har bestandig følt meg trygg. Dette er på ingen måte en offroader men jeg mener at den slår bla. Rav4 (2.gen) på både driftsikkerhet og trygghetsfølelse.

Har ingen ting å utsette på denne bilen.

Lenke til kommentar

Jeg liker jo store biler :) men Toyota virker litt dyrt å kjøpe.

Folka krever mye penger for dem slev om dems biler er gamle og har gått mye... :(

Carina er vel litt større bil men jeg hørte at den pleier å få mye rust nederst på dører og hjul buer... Og problemer med Drivaksel...:ermm:

Mazda 626 jeg har hørt at den får problemer med bremsekalipper foran. Slik at dem blir veldig trege. :ermm:

Er Galent en bra bil?

Jeg har mye lyst på Carina 97, 626 98 eller en Galent 98 modell... :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg hadde også lyst på Passat men kjenner en som jobber hos Møller og han advarte meg til å ikke kjøpe Passat fra 1997 til 2000 modell på grunn av dårlig motor og andre problemer med bilen...

NB: Jeg liker ikke BMW og Mercedes-Benz... :nei:

Endret av Agent 47
Lenke til kommentar

Det er mye trøbbel med Audi/VW fra den perioden, så hvis du vil ha noe som er veldig driftsikkert ville jeg holdt meg unna.

Jeg hadde nok gått for Galanten, pga utseende og at du generelt sett får mer bil for pengene enn ved de andre. Hondaen er nok den mest pålitelige, men antageligvis ikke milevis foran de andre.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å sjekke hos if og Gjensidige på nettet. Vi kan jo ikke vite hva slags bonuser osv du har. Husk at du sparer penger på å ha flere forsikringer hos samme selskap.

Anbefaler if i såfall. Litt billigere.

Gjensidige, som jeg hadde på forrige bil ringte meg i sommer og ville ha meg tilbake, men if var et par 100lapper billigere.

Lenke til kommentar

Sånn tatt helt ut av sammenheng, så kan jeg fortelle at jeg muligens kjenner en som kjenner en som kjenner en som jobber i If... Og da er det muligens mulig å kanskje gi en lyd i fra seg slik at den personen jeg kjenner som kjenner en muligens kanskje kan regne på det.

Uten at dette på noen måte er ment som reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...