gekkoo Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Er på vei til å sette litt av spare pengene mine inn i aksjer. Leser litt rundt på nettet og de aller fleste sier at det er forbundet med stor risiko og at for små sparere som meg lønner deg seg med fond. Men jeg vil uansett ha et mer aktivt forhold til sparingen og vil kjøpe aksjer. Har satt meg inn i grunn prinsippene for aksjehandel. Spørsmålet mitt er om aksjekjøp er forbundet med så stor risiko hvis vi ser på det langsiktige. Når jeg studerer grafer med 1 og 3 års tidslinje på selskaper som statoil, norske skog og generelt store norske selskaper så er det topper og bunder. Er det ikke sånn at hvis jeg kjøper noen aksjer når den er gangske lav sammenlignet med tiden rundt så vil den stige en gang til slutt? Selv om aksjen kanskje går kraftig ned i tiden etter kjøpet vil den en gang i fremtiden gå opp igjen og kanskje høyere en det jeg kjøpte den for. Er det noe jeg ikke har forstått? (selskapet kan selvfølgelig gå konkurs, men vi ser bort i fra det nå) Lenke til kommentar