Gå til innhold

engelen gabriel snill eller slem

engelen gabriel snill eller slem  

13 stemmer

1. 1. Hvordan oppfatter dere engelen gabriel basert på wikipedia

• Snill
      7
    • slem
      4
    • hvet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å vet ikke det.... Bibelen har vel en del fortellinger der englene ikke akkurat var snille så vidt jeg husker... Var vel noe genoside innblandet også videre...

Ellers syntes jeg, som den realisten jeg er, at vi kanskje først skulle ta rede på OM det finnes engler i det hele tatt.... Alltid best å sjekke forholdene før en slenger ut påstander mener jeg.. :)

Lenke til kommentar

Engler er alltid snille. Det er oss mennesker som kan være både onde og / snille.

Viss engler altid er snille-inkludert engelen gabriel-viss vi baserer dette på wikipedia-må vi ikke da være enige om at islam,kristendommen og jødedomen har den samme guden?

jeg regner ikke med han var sendebud for flere en en gud?

og heller ikke at engelen gabriel påsto han var et sendebud for "den nye guden "allah bare på gøy,det ville jo ikke være snillt av han.

Lenke til kommentar

I følge fortellingen var Satan en engel som gjorde opprør mot Gud. Så engler er ikke bestandig snille.

Dette stemmer jo forsåvidt-men hva med engelen gabriel?hvordan oppfatter vi han?

Strengt tatt burde du vel se på engelen gabriel som en overløper du Sarah78, for var det ikke han som liksom løp til den islamske profeten med hele sullamitten i et forsøk på å få alt riktig?

Lenke til kommentar

I følge fortellingen var Satan en engel som gjorde opprør mot Gud. Så engler er ikke bestandig snille.

Dette stemmer jo forsåvidt-men hva med engelen gabriel?hvordan oppfatter vi han?

Strengt tatt burde du vel se på engelen gabriel som en overløper du Sarah78, for var det ikke han som liksom løp til den islamske profeten med hele sullamitten i et forsøk på å få alt riktig?

Dette har jeg tatt i betraktning-les hele tråden er du snill :D

Lenke til kommentar

Satan har også andre engler som støtter ham. Engler kan definitivt også være onde.

Hvorfor skapte gud engler?

Hvorfor gjorde de opprør mot ham?

Han er jo allvitende, så han måtte jo vite at de ville gjøre opprør, og tilslutt friste menneskene?

Lenke til kommentar

Og det kan skje igjen. I følge fortellingen har Gud har gitt alle fri vilje og vil ikke tvinge noen til noe dem ikke vil. Derfor har også englene mulighet til å bryte med Gud.

Så når dere kommer til himmelen, kan det hande at en ny engel gjør opprør, og så er det påan igjen !!!

Kjipt :)

Lenke til kommentar

Etter Jehovas vitners beretning vil det etter harmageddon også være mulig å gjøre opprør, men da vil slike umiddelbart miste livets rett og bli fjernet umiddelbart.

Så hvis du kjeder deg etter 1 million år, så kan du gjøre opprør og slippe unna.

Ja, da begynner det å komme seg :dribble:

Jeg var så redd for at det skulle bli kjedelig i en evighet

Lenke til kommentar

Eg heter Gabriel og eg er snill! :D

Eg tror noen ville vere onde og noen ville vere onde :)

Djevelen, ond

Erkeengelen Michael, lederen av englehæren, snill men kanskje også ond, merk hæren.

Snakker vi foresten katolsk eller protestant her?

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

Tro meg, jeg har uttrykt min frykt for å leve evig for Jehovas vitner mange ganger.

Jeg føler at alt faller i fisk igjen, men "lever evig" til man finner ut at dette vil jeg ikke mer. Men du må ikke glemme at man etter sigende blir fullkommen slik som Adam og Eva var, og vi vil ha ikke ha noe ondt i oss. Ingen vil gjøre noe galt eller som irriterer andre.

Man kan heller ikke få barn for da ville det etter hvert bli ganske trangt om plassen. Og om man skal være fullkommen og få oppleve alt godt, men gleden over å få barn og bringe slekten "videre" vil man ikke kunne få oppleve.

Jeg kunne ha skrevet noen forumsider med dette...

Lenke til kommentar

Han er snill, ferdig med det.

Han finnes ikke!

Ferdig med det :yes:

Han er påstått, ferdig med det!!! Så før vi overhodet kan konstantere om han er snill eller ond gjenstår det faktisk å kunne bevise at engler finnes og når de bevisene er stablet på bena gjenstår å finne en av dem som lyder navnet gabriel og spørre han om hvor han var en lørdags kveld for to tusen år siden... :) for å kunne gjøre rede for om han er god eller ond....

Her snakker vi altså om en fantasi engel som noen har funnet på som om dette skulle være en godt underbygget sannhet... og vi har ikke så mye som en fjær av en engel engang å vise til, bokstavelig talt? Hallo, er det bare meg eller er folk så fjærne fra virkeligheten at de faktisk tror på fantasi uten flik av bevis for det?

Er dere så lettlurte med alt i livet, der dere tror hva enn det måtte være bare noen forteller dere det eller er det bare i religiøs sammenheng dere erhelt blåste?

Lenke til kommentar

Han er snill, ferdig med det.

Han finnes ikke!

Ferdig med det :yes:

Han er påstått, ferdig med det!!! Så før vi overhodet kan konstantere om han er snill eller ond gjenstår det faktisk å kunne bevise at engler finnes og når de bevisene er stablet på bena gjenstår å finne en av dem som lyder navnet gabriel og spørre han om hvor han var en lørdags kveld for to tusen år siden... :) for å kunne gjøre rede for om han er god eller ond....

Her snakker vi altså om en fantasi engel som noen har funnet på som om dette skulle være en godt underbygget sannhet... og vi har ikke så mye som en fjær av en engel engang å vise til, bokstavelig talt? Hallo, er det bare meg eller er folk så fjærne fra virkeligheten at de faktisk tror på fantasi uten flik av bevis for det?

Er dere så lettlurte med alt i livet, der dere tror hva enn det måtte være bare noen forteller dere det eller er det bare i religiøs sammenheng dere erhelt blåste?

Er det et problem at jeg laget denne tråden bare på morro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...