Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skriver ting SELV!

Anbefalte innlegg

Hei

snakket med en kamerat igår... etter den samtalen (via steam) Har en bestemt setning blitt skrevet selv ganske ofte. når jeg driver og skriver noe kan det plutslig begynne på den setningen og slutte med enter ...

Jeg har søkt etter virus.... og den var fri som altid...

HVA kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var vilkårlige ord og setnigner ville jeg tippet at det var pga. trådløst tastatur som brukes + en annen bruker av lignende tastatur i nærheten slik at signalene blir mikset. Dette har jeg hørt om flere tilfeller av og kan være litt spooky.

Men, om det er samme tingen om og om igjen så høres det ut som det er en eller annen makro-funksjon som er blitt slått på ved et uhell. Skjer det bare i et spesifikt program? hvis ikke så må det nesten være noen tredjeparts software med den funksjonaliteten som er blitt installert noe sted.

Virus er det neppe. 99,99% av virus har som mål å være mest mulig usynlig. Ved mindre selve teksten som skrives er noe åpentbart virus-relatert selvfølgleig - i hvilket tilfelle det går selvfølgelig ann at det kan være et "tulle-virus" som gjør denne slags fancy ting - men de er sjeldne og har lite spredning, så jeg ville sett på det som lite sansynlig før du har utelukket alle de andre mer sansynlige grunnene.

EDIT: noen tastaturer har selv også makro-funksjoner, eller programvaren til tastaturet gjør makroer mulig. Verdt å sjekke det også. Hvis man ikke vet helt hva alle spesialtastene på tastaturet faktisk gjør så er det sikkert ikke så vanskelig å aktivere en makro uten å være klar over det. Spesiellt om teksten som skrives virker kjennt - at han har skrevet den før...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...