Gå til innhold

Bibelen om psykisk lidelse.

Anbefalte innlegg

Religion har til alle tider ansett psykisk sykdom som åndelige problemer og til og med besettelse av demoniske ånder. Eksorsismer fortsetter den dag i dag, både i kristendommen og andre religioner.

Selvfølgelig er det mangel på kjærlighet (Gud) som er årsaken til folks psykiske lidelser. Selvfølgelig har alle de som ikke har en ren ånd (Gud), en uren ånd, som må drives ut.

Merkelig at det da virker som om det er klin omvent i den virkelige verden, syntes ikke du også det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion har til alle tider ansett psykisk sykdom som åndelige problemer og til og med besettelse av demoniske ånder. Eksorsismer fortsetter den dag i dag, både i kristendommen og andre religioner.

Selvfølgelig er det mangel på kjærlighet (Gud) som er årsaken til folks psykiske lidelser. Selvfølgelig har alle de som ikke har en ren ånd (Gud), en uren ånd, som må drives ut.

Jeg er omringet av kjærlighet og tror på gud(joh.3.16-...bla bla bla...for at den som tror på han ikke skal bli fortapt ,men ha evig liv)likevel er jeg manisk depressiv. Å si slike ting er ikke greit. Noen er faktisk redd de ikke er god nok for gud. Andre heller mot å bli ateister(dette er jo forsåvidt ikke et problem så lenge en ikke innerst inne har et behov for gud). Jeg er like overbevist som deg om at jeg har rett-jeg kunne ikke på noen måte bli overbevist i noen retninger.jeg er 32 år og har kastet vekk alt for mange år på å komme frem til det som er det rette for meg.

Nå er ikke du meg-så jeg regner ikke med du kommer til å skjønne dette,spesielt siden du ikke er villig til å legge godviljen til en gang.

Endret av Sarah78
Lenke til kommentar

Jeg er omringet av kjærlighet og tror på gud(joh.3.16-...bla bla bla...for at den som tror på han ikke skal bli fortapt ,men ha evig liv)likevel er jeg manisk depressiv. Å si slike ting er ikke greit. Noen er faktisk redd de ikke er god nok for gud....

Gud elsker alle ! Det er kun folks skakk kjørte følelsesliv, som gjør at de ikke kan oppleve Jesu Kristi kjærlighet (Gud)

Lenke til kommentar

Jeg er omringet av kjærlighet og tror på gud(joh.3.16-...bla bla bla...for at den som tror på han ikke skal bli fortapt ,men ha evig liv)likevel er jeg manisk depressiv. Å si slike ting er ikke greit. Noen er faktisk redd de ikke er god nok for gud....

Gud elsker alle ! Det er kun folks skakk kjørte følelsesliv, som gjør at de ikke kan oppleve Jesu Kristi kjærlighet (Gud)

Jeg har ikke et problematisk følelses liv!!!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke et problematisk følelses liv!!!

Tror neppe du kan si det samme om den andre deltageren her gitt....

Og slapp helt av, det går fint å være både lykkelig, hel og inneha et godt følelsesliv uten å ha jesus "inne" i seg også skjønner du... At noen har hengt seg opp i fyren er ikke til å komme forbi... Så slapp av :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok heller IHS er et bevis på det motsatte av det han selv hevder, har flere ganger tatt meg selv i å syns synd på fyren, det kan jo ikke vær lett å leve med alle de rare tankene som han deler med oss her på dette forumet. Kunne blitt psykisk syk av langt mindre skulle jeg tro..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Psykisk lidelser overføres fra person til person. Vokser du opp med psykisk syke mennesker, overføres dette på deg. Vokser du derimot opp med psykisk friske mennesker, overføres også dette på deg.

Så du mener psykiske lidelser er direkte nedarvelige og smittsomme? Og at det ikke har noen øvrig individuell, genetisk eller miljømessige komponenter?

Men ingen av dem har vedvart i to tusen år...

Dette blir en variant av argument ifra majoritet. I mesteparten av verdens historie har folk trodd den var flat. Men er verden, flat? Nei.

Merkelig da, at ateister er mer intelligente, tjener bedre, mer psykisk stabile, begår mindre kriminalitet, har bedre utdanning, færre og friskere barn osv. osv. osv. mens religiøse mennesker og til og med hele samfunn eksisterer på oppløsningens og anarkiets rand, til tross for deres enorme "kjærlighet til gud".

Lenke til kommentar

Merkelig da, at ateister er mer intelligente, tjener bedre, mer psykisk stabile, begår mindre kriminalitet, har bedre utdanning, færre og friskere barn osv. osv. osv. mens religiøse mennesker og til og med hele samfunn eksisterer på oppløsningens og anarkiets rand, til tross for deres enorme "kjærlighet til gud".

Har du en kilde på dette?

Lenke til kommentar

Hørte en gang ut utsagn fra en som har jobbet i psykriatrien i hele sitt yrkesaktive liv...

Han sa: "Hadde det ikke vært for de religiøse nutcasene og de frafallene nutcasene som blir gale fordi de ikke lenger klarer å tro på guden de trodde på hadde psykriatrien hatt 9/10 deler mindre å gjøre...

Dette er, som sagt, kun fra en kilde og en manns personlige oppfattning, men jeg har faktisk hørt en del slike etterpå, lignende uttalelser og det har fått meg til å lure...

Siden religion har et slikt fantastisk fortrinn og ufortjent respekt i vårt samfunn, (det er liksom helt ok at en religiøs går å mumler med sin gud mens alle andre mumlere blir låst inn...)så er ikke den legen som går ut med en slik antagelse lege i mer enn toppen en dag etter uttalelsen om at religiøse blir fotere nutcases enn andre. Men tenk om det ligger noe i det?

Frykten for å hevne i helvette er voldsom, de religiøse tror jo at helvette er reelt og hvem kan ikke bli gale av å tro slikt? For de kan aldri være helt sikker på at de når opp til det de tror er kravene til guden deres....

Hadde vært gøy å sett en oversikt over dette, OM det faktisk er flere religiøse innenfor portene på nut-hotel enn andre....

Lenke til kommentar

Er bare å hive seg på google. Det er etterhvert et ganske velkjent fenomen at det eksisterer sosioøkonomiske korrelasjoner mellom intelligens og annen oppførsel. En ateist i USA har i gjennomsnitt 6-11 poeng høyere IQ. Intelligente menn har også færre seksuelle partnere.

http://articles.cnn.com/2010-02-26/health/liberals.atheists.sex.intelligence_1_sexual-behaviors-liberalism-exclusivity?_s=PM:HEALTH

Lenke til kommentar

Er bare å hive seg på google. Det er etterhvert et ganske velkjent fenomen at det eksisterer sosioøkonomiske korrelasjoner mellom intelligens og annen oppførsel. En ateist i USA har i gjennomsnitt 6-11 poeng høyere IQ. Intelligente menn har også færre seksuelle partnere.

http://articles.cnn.com/2010-02-26/health/liberals.atheists.sex.intelligence_1_sexual-behaviors-liberalism-exclusivity?_s=PM:HEALTH

IQ er da ikke relevant, man kan ikke dømme om noen er smart basert på deres IQ alene.

Lenke til kommentar

Forbløffende nok har også denne tråden sklidd ut i en "hvem er mest intelligent av ateister og teister"-tråd. :ermm:

Hvis jeg ikke husker helt feil handlet OPs post om hva Bibelen sier om psykiske lidelser.

OT så er det Venstre- RV-velgere som har høyest IQ i landet Test nasjonen.

Endret av vad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...