Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Droppe et universitetsfag - konsekvenser


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går nå på et årsstudium på universitetet. Av de 3 fagene jeg har dette semesteret, vurderer jeg nå å droppe det ene (calculus) for i stede å ta opp R2 til våren. (og heller ta calculus senere, når jeg føler meg kvalifisert nok)

 

Jeg lurer da på om dette vil være noe problem. Bør jeg si ifra til universitetet om at jeg ikke kommer til å møte til eksamen/ at jeg dropper faget, og vil det i såfall ha noe å si for meg som student på andre måter? (Ikke tenk på lånekassen)

Eller bør jeg bare tie, ikke levere obligatoriske innleveringer og bli å regne som ukvalifisert til eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør melde deg av eksamen før fristen. Jeg vet ikke hvor du studerer, men på NTNU kan man melde seg av inntil midten av november. På den måten slipper man å få registrert at man har prøvd. Hvis du vil ta faget opp igjen senere, så melder du deg bare opp igjen for det semesteret.

 

Hm, da jeg studerte ved NTNU og droppet av av mine eksamener, ble det vel ikke registrert at jeg hadde prøvd? Faget ble bare fjernet fra Studentweb og It's Learning da jeg ikke levere obligatorisk semesteroppgave.

 

Som andre har sagt blir det ingen konsekvenser uansett hvordan du gjør det - du kan si ifra, eller du kan droppe det. Siden du går et årsstudium har det vel heller ingen videre betydning for studier heller, om du ikke tar det opp(?)

Endret av Sjøtispe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...