Hellemyr Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei. Har 2 maskiner jeg kunne tenkt å kjøpe windows 7 til. Den ene er laptop med vista allrede instalert, den andre er stasjonær med helt tom hardisk. Må jeg kjøpe 2 eksemplarer av windows7 da, eller kan jeg instalere samme windows på begge pcene? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Skal det være lovlig må du kjøpe 2 eksemplarer. Ingen sperrer som stopper deg fra bruke et eksemplar på begge, men det er ikke noe mer lovlig enn kjøre på hvilken som helst piratkopi. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Litt feil å si at det ikke er noen sperrer. Om begge bruker internett så vil Win7 WGA programmet oppdage at to pcer kobler seg opp mot serveren til Microsoft, med forskjellig hardware. Har du ikke fullversjonen, går det ikke lange tiden før lisensen blir svartelistet, og da er løpet kjørt, og du må kjøpe en ny lisens. Har du fullversjonen tar det litt lengre tid før den blir svartelistet. Siden den kan aktiveres 5 ganger automatisk (opptil 10) og kan flyttes til ulike pcer, vil det ta lengre tid før den flagges. Men si etter ett år vil også den flagges som piratkopi, og pengene er da tapt, ingen sjans i havet å få omgjort en svartelistet lisens, og særlig ikke når grunnen er at du har brutt med EULA bestemmelsene som du godtar for å kunne installere Win7. For øyeblikket får du familiepakken med tre Windows 7 lisenser for ca 1.600 kroner. Det er inkludert frakt, moms og tollgebyr. Kan kjøpes på Amazon.co.uk, her er direkte link.... Om du tester programvare etc, så er også Technet en mulighet for deg, for 1.647 kroner får du tilgang til bl.a godt over 100 ulike Win7 lisenser, 40 Office 2010 lisenser, 100 Office 2007 lisenser etc (eller aktiveringer da). Les mer her... http://samfunn.myhken.com/?p=1402 Og skal du bestille derfra, følg denne guiden for øyeblikkelig tilgang til all Microsoft software på alle språk: http://samfunn.myhken.com/hvordan-bestille-technet-og-fa-tilgang-med-en-gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå