Gå til innhold

Kontor pc budsjett 8-9k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/profil/lister/119528

Mitt forslag med i7. Har byttet harddisken, men jeg ikke om den er bedre eller dårligere enn den WD-en som du valgte først. Kabinettet er ikke med i prislisten, siden det var ikke noe pris på det.

Takk for forslaget!

Jeg vurderte i7 som overkill i en kontormaskin.

Hvorfor akkurat det hovedkortet egentlig? Jeg har alltid vært fornøyd med Gigabyte sine. Der har jeg også usb3, hvis jeg skulle få brukt for det med en fremtidig tlf el.

Ellers så ser det jo bra ut. :)

Lenke til kommentar

Eg ser ikkje poeng med å kjøpe dedikert skjermkort i det heile tatt for ein kontorpc

Det var det med 2 skjermer da..

Skjermkortet var vel noe av det billigeste jeg fant med 2 DVI kontakter.

Du får hovudkort med både vga, dvi og hdmi. Det er vell bare å kjøpa hdmi -> dvi adapter om det må på død og liv vere digitalt. Eg bruker sjølv vga på den eine skjermen og dvi på den andre. Er ingen forskjell i biletekvaliteten.

Lenke til kommentar

Bruk heller i7 950.

En i7 950 er en overklokket 930. Du kan spare noen hundrelapper på å overklokke selv og det er ikke snakk om noe mye overklokking. Når du nærmer deg 4 GHz er du i faresonen og det går fint å klokke 930 til 3,2 Ghz uten noen problemer med stock vifta. 950 ligger på 3,06 GHz.

Lenke til kommentar

Bruk heller i7 950.

En i7 950 er en overklokket 930. Du kan spare noen hundrelapper på å overklokke selv og det er ikke snakk om noe mye overklokking. Når du nærmer deg 4 GHz er du i faresonen og det går fint å klokke 930 til 3,2 Ghz uten noen problemer med stock vifta. 950 ligger på 3,06 GHz.

Så OC 950 :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...