Gå til innhold

Objektivistisk epistemologi


Anbefalte innlegg

Jeg tror du bør ta i betrakning at barn under en viss alder ikke kan gi samtykke på samme måte som en voksen person. For å ha sex med noen må det være frivillig på begge sider, det betyr at begge personene må ha mental kapasitet til å gjøre et bevisst valg.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ha sex med noen må det være frivillig på begge sider, det betyr at begge personene må ha mental kapasitet til å gjøre et eget valg.

 

Med tanke på hvor onde, uintelligente og lavmåls vi sosialister er - vil vi regnes for å ha mental kapasitet nok til å gjøre slike valg?

 

Ja, dere er voksne.

Lenke til kommentar

...og poenget mitt om usaklige personangrep blir stående. Hva med å ta et par skritt tilbake, puste dypt et par ganger og komme seg tilbake til hva tråden handler om?

 

(Eventuelt få en moderator til å rydde litt opp i tråden, slik at den ikke utvikler seg til en diskusjon om hva slags dyr de forskjellige debattantene er?)

 

Sorry, jeg har nok vært med på å spore av her selv. Dette er bare FOR morsomt til å la være. Det er vel ingen som tar disse seriøst lenger, så jeg tenkte jeg kunne forsøke å debattere litt på deres nivå og ha det litt morsomt. :blush:

Lenke til kommentar

Sex med småunger er vold, ikke fred. Onar Åm gir en meget nøyaktig definisjon av vold og fred i denne artikkelen:

 

http://www.blogging.no/blog.php/onarki/post/20469

 

og nettop her er vi jo tilbake igjen: I ditt samfun så vil du definere hvor gammel en person skal være før han/hun har låv til å ha sex med en eldre person.

 

Eller som du selv sier: Du vil, med pistol i hånden, utsette fredelige mennesker for vold fordi du vil påtvinge dem ditt verdisyn. enig?

Lenke til kommentar
I ditt samfun så vil du definere hvor gammel en person skal være før han/hun har låv til å ha sex med en eldre person.

 

Eller som du selv sier: Du vil, med pistol i hånden, utsette fredelige mennesker for vold fordi du vil påtvinge dem ditt verdisyn. enig?

 

Hmm, du har et poeng! Siden et overnaturlig fredelig samfunn er umulig, så kan vi like godt la være å etterstrebe et så fredelig samfunn som mulig :thumbup:

 

Jeez, flere bavian-argumenter på lager?

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

...og poenget mitt om usaklige personangrep blir stående. Hva med å ta et par skritt tilbake, puste dypt et par ganger og komme seg tilbake til hva tråden handler om?

 

(Eventuelt få en moderator til å rydde litt opp i tråden, slik at den ikke utvikler seg til en diskusjon om hva slags dyr de forskjellige debattantene er?)

 

Sorry, jeg har nok vært med på å spore av her selv. Dette er bare FOR morsomt til å la være. Det er vel ingen som tar disse seriøst lenger, så jeg tenkte jeg kunne forsøke å debattere litt på deres nivå og ha det litt morsomt. :blush:

 

Er det ikke litt skremmende å se at sosialister faktisk ser på det underholdning å se på sine ofre som desperat prøver å få sin frihet? Det blir litt på samme måte som Gladiatorkampene i antikkens Roma hvor slåsskjemper slaktet uskydlige slaver for underholdningens skyld. Slavene som kun kjempet for sin frihet ble brukt som underholdning av onde mennesker. Og at det samme skal foregå i selv i dag, år 2010 er til å få frysninger av.

 

romegladiator.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
I ditt samfun så vil du definere hvor gammel en person skal være før han/hun har låv til å ha sex med en eldre person.

 

Eller som du selv sier: Du vil, med pistol i hånden, utsette fredelige mennesker for vold fordi du vil påtvinge dem ditt verdisyn. enig?

 

Hmm, du har et poeng! Siden et overnaturlig fredelig samfunn er umulig, så kan vi like godt la være å etterstrebe et så fredelig samfunn som mulig :thumbup:

 

Jeez, flere bavian-argumenter på lager?

 

Så du innser faktisk at du er med på å utsette andre mennesker for vold, med pistol i hånd (pistolen skal med), fordi de lever sine liv fredelig på en måte du ikke liker?

I såfall burde du jo ha litt mer forståelse for de "onde", "facistene" og "sosialistene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og poenget mitt om usaklige personangrep blir stående. Hva med å ta et par skritt tilbake, puste dypt et par ganger og komme seg tilbake til hva tråden handler om?

 

(Eventuelt få en moderator til å rydde litt opp i tråden, slik at den ikke utvikler seg til en diskusjon om hva slags dyr de forskjellige debattantene er?)

 

Sorry, jeg har nok vært med på å spore av her selv. Dette er bare FOR morsomt til å la være. Det er vel ingen som tar disse seriøst lenger, så jeg tenkte jeg kunne forsøke å debattere litt på deres nivå og ha det litt morsomt. :blush:

 

Er det ikke litt skremmende å se at sosialister faktisk ser på det underholdning å se på sine ofre som desperat prøver å få sin frihet? Det blir litt på samme måte som Gladiatorkampene i antikkens Roma hvor slåsskjemper slaktet uskydlige slaver for underholdningens skyld. Slavene som kun kjempet for sin frihet ble brukt som underholdning av onde mennesker. Og at det samme skal foregå i selv i dag, år 2010 er til å få frysninger av.

 

romegladiator.jpg

 

De virkelige martyrene her er jo alle menneskene som føler seg undertrykt nå og som dere ønsker å undertrykke i deres eget samfunn. Flertallsdiktaturet deres skal altså hindre fredelige mennesker, med pistol i hånd, å få utløp for sin sexualitet slik de selv ønsker.

Lenke til kommentar

Du resirkulerer jo poster så hvorfor skulle ikke jeg svare på dine resirkuleringer med tidligere ubesvarte poster?

 

De virkelige martyrene her er jo alle menneskene som føler seg undertrykt nå og som dere ønsker å undertrykke i deres eget samfunn. Flertallsdiktaturet deres skal altså hindre fredelige mennesker, med pistol i hånd, å få utløp for sin sexualitet slik de selv ønsker.

Det har jeg aldri sagt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du resirkulerer jo poster så hvorfor skulle ikke jeg svare på dine resirkuleringer med tidligere ubesvarte poster?

 

De virkelige martyrene her er jo alle menneskene som føler seg undertrykt nå og som dere ønsker å undertrykke i deres eget samfunn. Flertallsdiktaturet deres skal altså hindre fredelige mennesker, med pistol i hånd, å få utløp for sin sexualitet slik de selv ønsker.

Det har jeg aldri sagt.

 

Så i ditt samfunn er det greit om voksne mennesker har sex med barn?

Lenke til kommentar

Ingen argumenter mot fred, altså?

Det er du som argumenterer mot fred, du vil: du skal bruke vold mot mennesker som lever ut sitt seksualliv.

 

Nei. Barn er ikke voksne.

 

Altså vil du i ditt samfunn bruke vold for p hinre enkelte grupper å få utfoldelse for sitt seksualliv. Kanskje enda verre: Du vil, med pistol i hånd, definere når andre selv kan bestemme over seg selv, i beste sosialiststil.

Lenke til kommentar

Du resirkulerer jo poster så hvorfor skulle ikke jeg svare på dine resirkuleringer med tidligere ubesvarte poster?

 

De virkelige martyrene her er jo alle menneskene som føler seg undertrykt nå og som dere ønsker å undertrykke i deres eget samfunn. Flertallsdiktaturet deres skal altså hindre fredelige mennesker, med pistol i hånd, å få utløp for sin sexualitet slik de selv ønsker.

Det har jeg aldri sagt.

 

Så i ditt samfunn er det greit om voksne mennesker har sex med barn?

Ja i høyeste grad. En 17 åring er jo barn ikke sant? Det ser jeg ikke noe galt i. Så lenge de har et mentalt nivå som tilsier at de kan ta bevisste valg bør det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Ingen argumenter mot fred, altså?

Det er du som argumenterer mot fred, du vil: du skal bruke vold mot mennesker som lever ut sitt seksualliv.

 

Et barn er et barn, og ikke en voksen. Identitetsaksiomet, vet du. Vi har vært gjennom dette før.

 

Men du mener kanskje at et barn kan være en voksen? Isåfall avslutter jeg herved diskusjonen. Det er ingen vits i å diskutere med mennesker som tror selvmotsigelser kan eksistere.

Lenke til kommentar

Ingen argumenter mot fred, altså?

Det er du som argumenterer mot fred, du vil: du skal bruke vold mot mennesker som lever ut sitt seksualliv.

 

Et barn er et barn, og ikke en voksen. Identitetsaksiomet, vet du. Vi har vært gjennom dette før.

 

Men du mener kanskje at et barn kan være en voksen? Isåfall avslutter jeg herved diskusjonen. Det er ingen vits i å diskutere med mennesker som tror selvmotsigelser kan eksistere.

 

Du vil atlså, med pistol i hånd, bruke vold for å definere når andre er voksne nok til å bestemme over sin egen kropp?

 

Du resirkulerer jo poster så hvorfor skulle ikke jeg svare på dine resirkuleringer med tidligere ubesvarte poster?

 

De virkelige martyrene her er jo alle menneskene som føler seg undertrykt nå og som dere ønsker å undertrykke i deres eget samfunn. Flertallsdiktaturet deres skal altså hindre fredelige mennesker, med pistol i hånd, å få utløp for sin sexualitet slik de selv ønsker.

Det har jeg aldri sagt.

 

Så i ditt samfunn er det greit om voksne mennesker har sex med barn?

Ja i høyeste grad. En 17 åring er jo barn ikke sant? Det ser jeg ikke noe galt i. Så lenge de har et mentalt nivå som tilsier at de kan ta bevisste valg bør det ikke være noe problem.

 

Og dette mentale nivået skal du, med pistol i hånd, definere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...