Heimdall Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Heisan Har i det siste sett et økende behov for å transportere varer og kommende barn rundtomkring. Har derfor begynt å se på forskjellige muligheter. Da kommer cargo bikes (tranportsykler) opp som et alternativ. Denne er veldig populær i København og i Berlin, men det finnes også andre merker. Nihola selges bl.a. på pedalen.no i Fredrikstad. Noen der ute som har erfaringer med slike lastesykler som har to hjul foran og ett bak ? Hvordan er de i kurver, stigninger osv? Er pedelec en fordel her? Lenke til kommentar
janstok Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har selv en elmotor på min sykkel og har kjøpt meg en sykkelvogn. Bruker den til å frakte varer og hunden (ja, du hørte riktig). Kan med fordel også frakte to barn i den hvis jeg får det en gang. Er aldri et ork for min del, uansett hva jeg frakter og hvordan terrenget er.... En sykkel uten motor til frakt av varer blir fort tungt i bakker. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Ja, elmotor (pedelec) må man vel nesten ha når man skal opp bakker med slike ekvipasjer. - men jeg tenkte mest på kjøreegenskapene på trikes hvor man altså har to hjul foran og ett bak. Slike som man ser i nederlandske Bakfiets, Christiania bike, Nihola osv. Kan du ta med batteriet inn(for lading), eller er det fastmontert på sykkelen? Lenke til kommentar
janstok Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er ikke kjent med transportsykler, så vet ikke hvordan kjøreegenskapene er. Batteriet på min sykkel kan skyves inn på en skinne og deretter låses med "tenningsnøkkelen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå