Gå til innhold

Erfaring med transportsykkel / cargo bike ?


Heimdall

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Har i det siste sett et økende behov for å transportere varer og kommende barn rundtomkring. Har derfor begynt å se på forskjellige muligheter.

Da kommer cargo bikes (tranportsykler) opp som et alternativ. Denne er veldig populær i København og i Berlin, men det finnes også andre merker. Nihola selges bl.a. på pedalen.no i Fredrikstad.

 

Noen der ute som har erfaringer med slike lastesykler som har to hjul foran og ett bak ? Hvordan er de i kurver, stigninger osv? Er pedelec en fordel her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en elmotor på min sykkel og har kjøpt meg en sykkelvogn. Bruker den til å frakte varer og hunden (ja, du hørte riktig). Kan med fordel også frakte to barn i den hvis jeg får det en gang. Er aldri et ork for min del, uansett hva jeg frakter og hvordan terrenget er....

En sykkel uten motor til frakt av varer blir fort tungt i bakker.

Lenke til kommentar

Ja, elmotor (pedelec) må man vel nesten ha når man skal opp bakker med slike ekvipasjer.

- men jeg tenkte mest på kjøreegenskapene på trikes hvor man altså har to hjul foran og ett bak. Slike som man ser i nederlandske Bakfiets, Christiania bike, Nihola osv.

 

Kan du ta med batteriet inn(for lading), eller er det fastmontert på sykkelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...