Gå til innhold

Syns du Desire HD blir for stor?

Occi

110 stemmer

1. 1. Syns du HTC Desire HD blir for stor?

• Ja
      43
    • Nei
      50
    • Usikker
      17

Anbefalte innlegg

Vel talt Juke :-) Jeg føler akkurat det samme, hender jeg holder på andre måten også, men jeg føler ikke at dette er trygt nok når jeg f.eks leser rss mens jeg går.

Selvsagt smak og behag, men ironisk nok backet faktisk den videoen opp også meningene til oss som syns 4.3" er for stort  :roll:

Og takk til deg for at du tok en tur innom tråden min Jarmo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

exptr: Joda, i noen tilfeller kan en større skjerm gi en bedre opplevelse, for min egen del kunne det sikkert vært kjekt med en større skjerm når jeg skal lese store mengder tekst (eboklesing) eksempelvis. Selv om jeg ikke har noen problemer med å lese/tyde selv liten tekst på en iPhone 4, er det ikke dermed sagt at det er det mest behagelige i lengden.

edit: manglet et par ord

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte avskrekket av størrelsen til DHD. Jeg har sett og holdt i en HD2, men har ikke testa den mer enn noen minutter. En av elementene som råder over om jeg går for denne telefonen er naturlig nok den høye prisen i og med at jeg er student, men før jeg bestemmer meg skal denne testes i butikken. Bare i tilfellet det skulle bli for ille.

Lenke til kommentar

Det er ingen nytte, de kommer bare til å bable over hvor "ubehagelig" det er, eller hvordan du "mister grepet".

Så argumentet deres er "You're holding it wrong!"? Om jeg liker å ha et godt grep rundt telefonen min så gir jeg vel flatt f--- i om andre ikke gjør det?

Korrekt. Det må nesten være såpass hvis man skal lese og kanskje redigere dokumenter. En pdf leser man fint på en såpass stor skjerm, ikke riktig så fint på en mindre.

Det er heller ingen uting at man kan se en film på flyet. I tillegg brukes gjerne smarttelefoner av mer avanserte brukere som bruker den til mer enn å sende sms og ringe mamma. I mitt tilfelle skal det installeres programvare på den som krever skjerm av litt størrelse. Blant annet et timeføringssystem.

Faren min er 55år, bruker briller og har ingen problemer med å lese teksten på iPhone 3GS. Hva vil du frem til?

Forøvrig er det ingen som redigerer dokumenter på så små skjermer. Det er alt for ugunstig. Folk bruker mobiltelefoner til å konsumere informasjon/data, ikke generere.

@exptr: Du er enten et troll eller kun overentusiastisk til å få ut budskapet ditt. Det holder for meg å dra inn i tråden her for å sjekke hva dere skriver. Å sende private meldinger kun for at jeg skal svare syntes jeg er irriterende.

Høy pris er høy pris, den er billigere enn mange andre konkurrenter sine toppmodeller.

Har du råd til DHD har du råd til alle andre telefoner på markedet også.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg har relativt store hender og jeg klarer akkurat å holde min telefon (3.5") i hånda samtidig som at jeg kan trykke i motsatt hjørne av skjermen med tommelen. Tviler sterkt på at det går ann på 4.3" for meg.

Jeg har relativt små hender, og jeg viser det elegant på #50 at du med store hender ikke vil ha noen problemer. Til og med uten anstrengelse.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Jeg har relativt store hender og jeg klarer akkurat å holde min telefon (3.5") i hånda samtidig som at jeg kan trykke i motsatt hjørne av skjermen med tommelen. Tviler sterkt på at det går ann på 4.3" for meg.

Jeg har relativt små hender, og jeg viser det elegant på #50 at du med store hender ikke vil ha noen problemer. Til og med uten anstrengelse.

Les hva Juke skrev så har du mitt svar.

Lenke til kommentar

Les hva Juke skrev så har du mitt svar.

Økte opplevelser en stor skjerm har kontra en mindre skjerm:

* Video

* Bilder

* Spill

* E-book

* Websurfing

* Teskt input

* Lese/behandle dokument

Er du ikke enig at de nevnte over er en klar fordel men en 4,3" kontra en 3,5"? Legg mobilmerker OS og alt annet på hylla. Se kun på skjermstørrelsen. Grei ut om du skulle være uenig. Jeg beviste jo forøvrig at det ikke er noe problem å håndtere HD2 på #50 med små hender. Da skulle du ikke ha noen problem som har relativt store. Eller i det heletatt bare større en meg.

Så spørsmålet er om du enda tviler sterkt selv med dokumentasjon? Det kan jo ikke Juke svare på for deg.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Faren min er 55år, bruker briller og har ingen problemer med å lese teksten på iPhone 3GS. Hva vil du frem til?

Forøvrig er det ingen som redigerer dokumenter på så små skjermer. Det er alt for ugunstig. Folk bruker mobiltelefoner til å konsumere informasjon/data, ikke generere.

Faren din er sikkert grei han men hva har han med denne saken å gjøre? Man kan gå til fots over Grønland men det er lettere på ski. Man kan hyppe poteter med hendene men det er lettere med traktor. Man kan kjøre til jobb i lillebrors tråbil men osv... Hva vil DU frem til i en HTC DHDtråd?

Folk redigerer dokumenter på så små skjermer. Folk som er mye på farten har slik behov. Og med "på farten" mener jeg ikke først og fremst til og fra skolen.

Jeg har eid en HD2. Jeg har eid en iPhone 4. Heldigvis finnes det fjolls som betaler overpris for akterutseilt teknologi. Slik at jeg kunne selge en brukt iPhone4 uten å tape penger på den etter en måned. Skjermen på DHD er i fin størrelse til mitt behov. Vi kan få installert egen programvare uten å kjempe med rigide og rare regler først. Vi kan bruke timeføringssystemet med sine små knapper på en mer smooth måte og jeg kan redigere og lese dokumenter på flybussen osv.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Økte opplevelser en stor skjerm har kontra en mindre skjerm:

* Video

* Bilder

* Spill

* E-book

* Websurfing

* Teskt input

* Lese/behandle dokument

Er du ikke enig at de nevnte over er en klar fordel men en 4,3" kontra en 3,5"? Legg mobilmerker OS og alt annet på hylla. Se kun på skjermstørrelsen. Grei ut om du skulle være uenig. Jeg beviste jo forøvrig at det ikke er noe problem å håndtere HD2 på #50 med små hender. Da skulle du ikke ha noen problem som har relativt store. Eller i det heletatt bare større en meg.

Så spørsmålet er om du enda tviler sterkt selv med dokumentasjon? Det kan jo ikke Juke svare på for deg.

Utfra bildene og videoen ser det for meg ut som du har problemer med å betjene en så stor skjerm, selv med et så løst grep som du demonstrerer.

Jeg har antageligvis større hender enn deg, og opplever det samme når jeg bruker en slik telefon, jeg kan ikke holde telefonen fast samtidig som jeg komfortabelt bruker telefonen med en hånd.

Så ja, jeg synes 4,3" blir for stort og uhåndterlig til å kunne brukes komfortabelt og ikke minst sikkert ;)

Lenke til kommentar
Utfra bildene og videoen ser det for meg ut som du har problemer med å betjene en så stor skjerm, selv med et så løst grep som du demonstrerer.

Hva i all verden. Jeg betjener den glatt og fint helt uten problemer. Se videoen en gang til pl610. Forklar hvorfor det så ut som jeg hadde problemer.

Edit: 2 nye vidoer er på vei, og begge er dedikert til deg PL610.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Hva i all verden. Kanskje jeg må lage en ny og egen film til deg da. Jeg betjener den glatt og fint helt uten problemer. Se videoen en gang til pl610.

Gi opp. Dette er folk som har bestemt seg for at den er for stor. Det vil de mene om du lager en video der du slipper den igjennom et nåløye. Jeg har også eid HD2 og er helt enig med deg. Det er ingen problem å håndtere den med en hånd. Det er mye lettere enn med f.eks iPhone 3 og 3gs. Som er mindre av størrelse.

Lenke til kommentar

Men så jobber du litt for å betjene skjermen på bekostning av det å holde den fast også.

Lar man seg blende av en stor skjerm på en telefon, er det vanskelig å komme på bedre tanker.

Husk at det man har selv er automatisk best, og skal forsvares for enhver pris ;)

De fleste smartelefonene som selges har så vidt jeg vet mer eller mindre det skjermarealet Desire har, hvorfor det?

Merk at jeg utelukker ikke at trenden eventuelt kan bevege seg mot større skjermer med tiden. Markedet bestemmer tross alt :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv HD2, og ja, jeg har problemer med å håndtere mobilen med én hånd. Høyre tommelem min når ikke helt opp til venstre øvre hjørne.

Men det bryr meg ikke. Jeg ble født med to armer, og jeg kan bruke begge. Hadde jeg hatt stort behov for å måtte håndtere mobilen med én hånd, hadde jeg nok kjøpt en annen telefon.

Lenke til kommentar

Høy pris er høy pris, den er billigere enn mange andre konkurrenter sine toppmodeller.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Det er klart høy pris er høy pris og jeg har da aldri angrepet DHD for å være uforholdsmessig dyr i forhold til andre flaggskip. Jeg sa bare at den er litt dyr, men det endrer ikke det faktum at jeg har veldig lyst på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...