Gå til innhold

Syns du Desire HD blir for stor?

Occi

110 stemmer

1. 1. Syns du HTC Desire HD blir for stor?

• Ja
      43
    • Nei
      50
    • Usikker
      17

Anbefalte innlegg

Hviler du mobilen kun på et par fingre kan man lett miste den i bakken.

Du holder den selvfølgelig i håndflaten!? Men bunnen på mobilen hviler på langs av en strak lillefinger, samtidig som du har mobilen bakoverlent i håndflaten.

Se her:

post-222539-1287966715,0452_thumb.jpg post-222539-1287967614,8452_thumb.jpg

Jeg har faktisk en liten hand som bildet viser. Takk til HTC for at mesteparten av fremsiden består av skjerm. Ser du nå potensialet på iphoen som bildet på #38 viser?

Endret av exptr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hviler du mobilen kun på et par fingre kan man lett miste den i bakken.

Vi hviler ikke mobilen på et par fingrer. Jeg har aldri mistet mobilen min i bakken (for uten om den gangen jeg nappet den ut av lommen med hodetelefonene).

Jeg har et fast og godt grep rundt telefonen med ytterste fingerledd, noe bare oss eiere forstår.

Jeg har vært i mange rare diskusjoner angående mobiler, og jeg skal si at jeg har vært svakt backet opp med noen argumenter, men jeg har aldri sett meg så overlegen med erfaring som jeg har ved bruk av en mobil jeg eier, og i motsetning; dere ikke eier.

Kanskje jeg har gjort en automagisk tilvenning av mobilen og skjermstørrelsen gjorde ihvertfall det, men hvorfor skal jeg bry meg? Mobilen er ypper i både størrelse og bruk, om jeg har måtte vennet meg til det gir jeg blaffen i.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

post #50 er oppdatert med bildebevis. Skulle være ganske åpenbart at du skal ha veldig liten hand for å ikke være fornøyd med en slik skjerm. Ahpadt, du kan jo ta å legge ut bilde av samme mål som jeg gjorde her, så ser du lett om du kunne betjent en 4,3" skjerm.

Endret av exptr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen nytte, de kommer bare til å bable over hvor "ubehagelig" det er, eller hvordan du "mister grepet".

Det alltid de hardbarka som jammen meg ikke skal innrømme at konkurrenten er bedre, selv med bevis. Ber alle om å se #50. Det kan vel ikke være mer innlysende? Test selv med å måle diagonalen på håndflaten.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Ingenting redder dagen bedre enn å gruse en fanboy av et eller annet slag.

Enig at å påstå at du (som i deg personlig) ikke klarer å holde telefonen din slik-og-slik som er blitt gjort i denne tråden er teit, men om du også peker til oss som fortsatt syns en 4.3" er for stor så vil jeg påstå at det er ganske smålig.

Jeg syns 4.3" er for stort uansett om jeg rekker over hele skjermen, så det så! :-) Jeg syns det er for stor størrelse til en telefon, til mitt bruk, enkelt og greit.

Endret av kjeksomanen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å følge med når man ber om fanboy-war. :wee:

Ikke vet jeg hvordan man fikk det til, men det skjer på de mest merkelige punkter.

+1 !

Vent å se hvis Apple lanserer 4" skjerm på en ny iphone. Da vil det plutselig bli helt kjempe.. Verden vil juble og media kommer til å rose apple for dette. Syns jeg ser steve presentere en slik skjerm opp i skyene og si at det igjen vil revolusjonere mobilbruken. Det er til å bli kvalm av.

Hvis Apple lanserer en 4" vil jeg tro den blir altfor stor. For makan til dårlig utnyttelse av fronten for skjerm, skal man lete lenge etter :D

Egentlig ikke, tok meg 1 minutt...

gsmarena_009.jpg

;)

Lenke til kommentar

Jeg syns 4.3" er for stort uansett om jeg rekker over hele skjermen, så det så! :-) Jeg syns det er for stor størrelse til en telefon, til mitt bruk, enkelt og greit.

Men hvorfor skal du på død og liv uttrykke til gud og hvermann at du synes den er for stor? Ikke kjøp den, ikke prøv den, ikke se på den, ikke snakk om den, ikke søk etter den eller noe som helst om du ikke liker den. Jeeezz..

Lenke til kommentar

Hvis Apple lanserer en 4" vil jeg tro den blir altfor stor. For makan til dårlig utnyttelse av fronten for skjerm, skal man lete lenge etter :D

;)

Og det skal vise? Hvor stor hadde Iphone blitt med 4" skjerm tror du? En god del større enn HTC 4,3" ihvertfall...

Lenke til kommentar

Newton har helt rett. du finner fort andre inkl HTC som har like dårlig utnyttelse av skjermen. Men Sammenligner du HTC`s toppmodeller med 4,3" skjerm så er det ikke tvil i hvem som gjør best arbeid.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

;)

Og det skal vise? Hvor stor hadde Iphone blitt med 4" skjerm tror du? En god del større enn HTC 4,3" ihvertfall...

Litt tungnem, eller? Jeg mener bestemt at det sto noe om "makan til dårlig utnyttelse av fronten for skjerm" i innlegget jeg quotet...og det gikk rimelig fort å finne eksempel på det...

Ellers kan du jo spekulere så mye du vil i hvordan en iPhone med 4" skjerm kunne blitt, men det blir uansett så hypotetisk at det ikke er mulig å dra slike konklusjoner som du gjør, og jeg ser ikke noe poeng i å diskutere hva du tror.

Lenke til kommentar

handler vel mer om at innmaten har en viss størrelse. bruker man en lite skjerm så blir ikke telefon automatisk mindre; bruker man en stor, blir den jo det(relativ til skjermen). så det blir feil å sammenligne fronter på denne måten.

Her viser jo bla. HD2 et prakteksempel.

Lenke til kommentar

Metoden exptr viser i videoen og på bildene er den jeg siktet til i innlegg #21 i tråden. Personlig liker jeg ikke å bruke den fordi jeg synes den gir dårlig sidestabilisering av telefonen, og det dermed blir lettere å miste den ut av hånden hvis noen skumper borti meg, spesielt hvis det skjer på et tidspunkt hvor jeg ikke berører skjermen med tommelen. Legger forøvrig merke til at exptr ikke når helt ut til det ene øvre hjørnet på skjermen verken i videoen eller på bildene for den saks skyld, men det er nå en annen sak. :p

Jeg føler metoden gir dårlig sidestabilisering fordi fingrene som går langs baksiden ikke er lange nok til at jeg på en enkel måte får fingertuppene til å stabilisere sidekanten av telefonen på en god måte, noe man forøvrig ser tydelig at er tilfellet i videoen for exptr også, er jo bare så vidt man ser noe som helst av fingertuppene bak sidekanten av telefonen i det hele tatt når han flytter tommelen opp mot toppen av skjermen. Liten eller ingen sidestøtte, rett og slett. Synes forøvrig også det er anstrengende å holde telefonen slik selv, men akkurat det kan jo sikkert være en vanesak.

På telefoner som iPhone 4 og den vanlige Desire-modellen, hvor fingrene som går langs baksiden av telefonen i mitt tilfelle når langt nok til at jeg enkelt kan bøye det ytre fingerleddet på ringfinger/langefinger slik at disse fingrene når godt rundt sidekanten av telefonen, føler jeg at får jeg et langt bedre grep i telefonen samtidig som jeg når hele skjermens overflate med tommelen. Synes denne måten å holde en telefon på virker langt tryggere i tillegg til at jeg også synes den virker mer naturlig/behagelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stenges for opprydding, alt som ikke har noe med topicen å gjøre, slettes.

Edit: åpnes igjen. La ikke denne tråden utvikle seg til en DHD vs. iPhonesak, takk.

Dog kan RELEVANTE sammenligninger tillates i tråden.

Ellers er jo topicen mer eller mindre uten mening. ;)

Admin.

Lenke til kommentar

Juke: Ærlig og bra innlegg. Jeg vil si at jeg når lett alle hjørnene pluss litt ekstra med mine normale/små hender. Som bildet viser så ligger jeg under normalen vil jeg tro for en gutt på 24. På filmen så viser jeg at jeg lett når hjørnene uten mye anstrengelse og mobilen ligger faktisk veldig godt planen i håndflaten. Hvis dokumentasjonen ikke var god nok, så kan jeg lage en ny der jeg treffer hundre prosent i hjørnene om noen er i tvil:)

Forøvrig ser jeg ikke vitsen med større skjerm enn 3,5-3,7 på en mobiltelefon, med mindre man er svaksynt eller har enorme pølsefingre. Men meg om det.

Gir ikke en større skjerm bedre tekst-, spill-, video-, surfe-, E-Book- og bildeopplevelse? Heller ikke glem de som leser dokumenter på sine smartmobiler. Det er mye pluss og fordeler med en stor skjerm, så lenge folk klarer å behandle enheten behagelig. Det er en god grunn til at mange mobilprodusenter nå lager smartmobiler med 4" skjerm eller større.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte den omfattende dokumentasjonen :) som er lagt frem her. HD2 bruker man helt fint med en hånd. Og jeg har normale hender. 3G og 3Gs er noe dritt for de er formet som såpestykker og av glatt materiale. 4g er mye bedre men fortsatt ikke så bra som HD2. HD2 er svakt avrundet bak og gumiert i kantene. En perfekt form for å ligge trygt i en hånd mens man navigerer på telefonen med tommelen. Man når fint alle fire hjørner med tommelen. Jeg har eid både iPhone og HD2 og vet hva jeg snakker om.Konklusjonen er klar. Størrelsen på Desire HD blir ikke noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig ser jeg ikke vitsen med større skjerm enn 3,5-3,7 på en mobiltelefon, med mindre man er svaksynt eller har enorme pølsefingre. Men meg om det.

Heller ikke glem de som leser dokumenter på sine smartmobiler.

Korrekt. Det må nesten være såpass hvis man skal lese og kanskje redigere dokumenter. En pdf leser man fint på en såpass stor skjerm, ikke riktig så fint på en mindre.

Det er heller ingen uting at man kan se en film på flyet. I tillegg brukes gjerne smarttelefoner av mer avanserte brukere som bruker den til mer enn å sende sms og ringe mamma. I mitt tilfelle skal det installeres programvare på den som krever skjerm av litt størrelse. Blant annet et timeføringssystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...