Gå til innhold

Syns du Desire HD blir for stor?

Occi

110 stemmer

1. 1. Syns du HTC Desire HD blir for stor?

• Ja
      43
    • Nei
      50
    • Usikker
      17

Anbefalte innlegg

Jeg synes 3,7"-skjermen i Desire funker ganske bra med tanke på enhåndsbetjening av telefonen, men den er litt på grensen. Noe særlig større skjerm enn det, så er det ikke lenger mulig å flytte tommelen over hele skjermen for en mann med normalt store hender.

Med mindre man holder telefonen på en måte som gjør det svært enkelt å miste telefonen i bakken da, fordi man ikke får holdt telefonen med et fornuftig grep med fingerene på baksiden av telefonen, vil si det er svært upraktisk og risikabelt.

Forøvrig ser jeg ikke vitsen med større skjerm enn 3,5-3,7 på en mobiltelefon, med mindre man er svaksynt eller har enorme pølsefingre. :p Men meg om det.

Gavekort: Man trenger ikke eie en telefon i månedsvis for å innse at telefonen er upraktisk å holde med en hånd samtidig som man betjener den, det holder å teste den i butikken. Får da være måte på hvor lenge man må utforske skjermen på en telefon for å innse at skjermen rett og slett er for stor, eller akkurat passe stor for den saks skyld.

Frexxia: Det kommer an på skjermformatet. iPhone og Desire har ikke de samme skjermproporsjonene, eksempelvis, og Desire har dermed 6,8% større skjerm i følge mine beregninger.

edit: omformulerte litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal en 0,78cm X 0,94cm større telefon være så mye verre i hånden? Er det faktiske ting du snakker om her, eller bare blindskyting mot meg fordi du ikke får iPhonen din like awesome som HTC sine flaggskip?

Du har prøvd telefonen en gang eller to, jeg har levd med min telefon siden begynnelsen av sommerferien.

Selve telefonen er større, men det største problemet er at skjermen er så stor at det blir vanskelig å nå over hele med tommelen, derav tohåndstelefonbegrepet.

Den ser også for meg ut som at den har samme uheldige format som Desire, noe som forverrer dette ytterligere.

Nei! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg må si dette.

Denne diskusjonen utvikler seg til å bli en slagmark av rene motsetninger. Jeg har ingen funky fakta å dekke opp mine argumenter med. Det eneste jeg har å si er at jeg har telefonen, du har ikke, jeg bruker den med en hånd, du påstår at du må bruke to og de som designer telefoner hos HTC er ikke en haug med aper.

Gavekort: Man trenger ikke eie en telefon i månedsvis for å innse at telefonen er upraktisk å holde med en hånd samtidig som man betjener den, det holder å teste den i butikken. Får da være måte på hvor lenge man må utforske skjermen på en telefon for å innse at skjermen rett og slett er for stor, eller akkurat passe stor for den saks skyld.

Det er sant! Men man trenger erfaring for å innse at man kan bruke telefonen med en hånd. Tror du jeg lyver når jeg sier at jeg bruker min med en hånd? Tror du jeg bruker en hånd fordi jeg vil torturere meg selv? Tror du jeg bruker en hånd fordi det er vanskeligere enn å bruke to?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Tror du jeg lyver når jeg sier at jeg bruker min med en hånd? Tror du jeg bruker en hånd fordi jeg vil torturere meg selv? Tror du jeg bruker en hånd fordi det er vanskeligere enn å bruke to?

Jeg tror ikke du lyver, men med mindre du har langt større hender enn meg (har ganske normal mannlig håndstørrelse selv) antar jeg du holder telefonen slik at fingrene ikke dekker særlig mye av baksiden av telefonen, og ved et slikt grep er det langt lettere å miste telefonen ut av hånden enn det jeg personlig synes er forsvarlig.

Personlig foretrekker jeg å holde telefonen med høyre hånd slik at de andre fingrene går langs baksiden av telefonen slik at fingertuppene går opp og holder telefonen langs venstre side av telefonen mens jeg betjener touchskjermen med tommelen.

På Desire og iPhone går dette helt fint samtidig som jeg når hele skjermen med tommelen. På HD2 er det derimot klin umulig, jeg må dermed benytte et annet grep for å kunne bevege tommelen over hele skjermoverflaten, noe som fører til at fingrene ikke får holdt fast telefonen på den samme måten, og resultatet er at det blir langt lettere å miste telefonen i bakken hvis noen skumper til meg eller liknende i tillegg til at jeg synes det er forholdsvis ubehagelig å holde/betjene telefonen på den måten.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Det er ikke synspunkter, det er avkrefting av at HD2 og Desire HD er for stor til å brukes med en hånd. Det er opp til TS å selv prøve om telefonen er for stor. Han kan gå til en telefon-butikk og prøve den selv.

Om du vil ta det med som en vurdering-faktor er jeg helt med på, men å brått kalle HD2 og Desire HD for stor er en påstand jeg ikke vil si er sant.

De aller fleste eierne av disse telefonene setter pris på størrelsen, det er nettopp derfor de kjøper dem.

Jeg tror ikke du lyver, men med mindre du har langt større hender enn meg (har ganske normal mannlig håndstørrelse selv) antar jeg du holder telefonen slik at fingrene ikke dekker særlig mye av baksiden av telefonen, og ved et slikt grep er det langt lettere å miste telefonen ut av hånden enn det jeg personlig synes er forsvarlig.

Personlig foretrekker jeg å holde telefonen med høyre hånd slik at de andre fingrene går langs baksiden av telefonen slik at fingertuppene går opp og holder telefonen langs venstre side av telefonen mens jeg betjener touchskjermen med tommelen.

På Desire og iPhone går dette helt fint samtidig som jeg når hele skjermen med tommelen. På HD2 er det derimot klin umulig, jeg må dermed benytte et annet grep for å kunne bevege tommelen over hele skjermoverflaten, noe som fører til at fingrene ikke får holdt fast telefonen på den samme måten, og resultatet er at det blir langt lettere å miste telefonen i bakken hvis noen skumper til meg eller liknende i tillegg til at jeg synes det er forholdsvis ubehagelig å holde/betjene telefonen på den måten.

Store hender har jeg, men når jeg holder telefonen så har jeg et godt grep rundt den og vil neppe ha mistet tak om du så dyttet meg.

Jeg føler på ingen måte at det er ubehagelig å betjene telefonen eller at jeg holder på å miste den.

Jeg holder lillefingeren min under telefonen, resten bak og rundt, og betjener telefonen med tommelen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Tror du jeg lyver når jeg sier at jeg bruker min med en hånd? Tror du jeg bruker en hånd fordi jeg vil torturere meg selv? Tror du jeg bruker en hånd fordi det er vanskeligere enn å bruke to?

Du må jo bytte grep hver gang du skal vekke og slå avpå iPhone4 og Desire.

Lenke til kommentar

Leste om denne problemstillingen på et engelsk forum. Der var det en som eide en Dell Streak med 5" skjern, og hadde ingen problemer med å ha den i lomma... Derfor skulle vel ikke Desire HD være den store utfordringen på det området ;)

dell-streak-620x412.jpg

Uansett vil størrelsen på Desire HD være for stor for enkelte. Sånn er det bare. Jeg har lange tomler, og vil fint kunne bruke DHD med en hand, men andre vil nok oppleve at den vil være vanskelig å handtere.

Har selv bestilt DHD, men blir den for stor for meg, så går den raskt i retur.

Lenke til kommentar
Du må jo bytte grep hver gang du skal vekke og slå avpå iPhone4 og Desire.

Ikke på iPhone 4, der har jeg de fire andre fingrene plassert på samme sted hele tiden mens jeg når både sleep-knappen (den man bruker for å slå av/på telefonen), homeknappen og hele skjermen med tommelen.

På Desire er jeg derimot usikker, da jeg kun har testet hvordan det var å nå hele skjermoverflaten med tommelen slik jeg vanligvis holder telefonen.

Rart, fordi hvis min HD2 hadde hatt våkneknappen på toppen hadde jeg ikke vært i nærheten engang å nå toppen og homeknappen med samme grep, og det er 4mm som skiller høyden på HD2 og iPhone4. Jeg har riktig nok ganske små hender, str 8 i hansker.

Lenke til kommentar

Jeg har en HD2 og synes ikke den er for stor. En Desire HD er jo omtrent identisk, så den faller nok i smak, når jeg får den om en uke eller to.

Jeg tror grensen min for størrelse på en mobil går på ca 5" (Over 5" vil jeg si er en PAD/Brett). Jeg bruker mobilen mye til å svare på mail i jobbsammenheng, samt lese vedlegg i mail. Surfing på internett går det også endel i. Så jeg ønsker meg stor skjerm og kunne faktisk ønske at Desire HD var litt større.

Kanskje jeg i fremtiden har en liten 3" mobil, samt en 7" Pad? For å ha kun en 7" Pad til å dekke både mobilbruk og bærbar PC vet jeg ikke om funker... eller... Man får ihvertfall ikke en 7" Pad i bukselomma :)

Jeg har et stort lær etui til HD2'en min, det blir litt stort for bukselommen, men fint i jakken. HD2'en uten etui går fint i bukselomma.

Lenke til kommentar

DHD beynner å bli så stor at den stiller krav til hva slags klær du har på deg, nærmere bestemt hvor store lommer det er i klærne dine.

HD'n er 0,4 cm lengre og 0,8 cm bredere betyr vel ikke at HD'n skal være så mye værre å ha i lomma enn den vanlige Desire :)

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke hadde forventet at dette skulle føre til direkte krangling. Jeg lagde ikke denne tråden for å bli motbevist at jeg syns 3.7" er en passelig størrelse for en smarttelefon, men fordi jeg lurte på hva andre enn meg syns.

Jeg la opp til diskusjon, men hvorfor skal det være så viktig å overbevise nestemann at han tar så grusomt feil og at dine meninger er de riktige? Går an å legge frem sine meninger uten å hakke på andres :-)

Diskutere hvorvidt en telefon er for stor eller ikke? Seriøst?

Er den for stor, kjøp noe annet. Er den ikke for stor og du vil ha den, kjøp den.

Jeg ser ikke hvorfor dette ikke er en reel situasjon når størrelsesforskjellene på smarttelefoner i mine øyne spriker såpass.

Samme hvor mange ganger du gjentar det blir det ikke mer sant, det er fortsatt dine synspunkter og de deles ikke av alle.

Jeg synes derimot at 3,7" er på grensen, og 4,3" er for meg og mange andre helt uaktuelt.  ;)

Men du tar feil!!11! ...  :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har relativt store hender og jeg klarer akkurat å holde min telefon (3.5") i hånda samtidig som at jeg kan trykke i motsatt hjørne av skjermen med tommelen. Tviler sterkt på at det går ann på 4.3" for meg.

Da skal jeg prøve å få lastet opp en video imorgen der jeg viser hvordan du lett treffer alle 4 hjørner med din tommel på en HD2, og det med en normal hand. Hadde din iphone hatt bedre utnyttingsgrad på fremsiden så hadde du lett kunnet behandle en 4" Og dermed ville du fått store fordeler med tanke på media. Men om du heller vil ha en 3,5" skjerm, så er det ditt valg. Er du og andre fornøyd med det så er jo dette helt kjempe. Jeg kan ikke si at noe er bedre en annet for deg. Men jeg kan vise deg hvordan du skal holde en mobil på best mulig måte for å nå alle hjørner uten å anstrenge tommelen din.

post-222539-1287962508,7676_thumb.jpg

Dette er for å markere brukere lett kunne hatt en 4" skjerm, og dette ville klart øket din opplevelse ved bruk.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

DHD og tilsvarende blir for stort for meg. N97 og den forhåndsbestilte, omtrent like store DZ er hva som får plass i skulderlomma på jakka mi. Aldri vært borti en mer praktisk plassering av en telefon, uansett hvilken situasjon jeg er i får jeg tak i telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...