Gå til innhold

Syns du Desire HD blir for stor?

Occi

110 stemmer

1. 1. Syns du HTC Desire HD blir for stor?

• Ja
      43
    • Nei
      50
    • Usikker
      17

Anbefalte innlegg

Hei

Simpelt spørsmål:

Syns du HTC Desire HD blir for stor?

Jeg kjøpte selv nylig Desire i stedet for å vente på Desire HD fordi jeg syns rett og slett en så stor mobil blir upraktisk og lite lommevennlig, dette kan jeg si fordi jeg har prøvd en HD2, og DHD blir faktisk enda litt større og tyngre enn denne.

For all del, den kommer sikkert til å gruse Desire i performance på diverse tester, men ærlig talt, når er det Desire sin datakraft ikke strekker til i praktisk bruk? Du klarer sikkert å finne et par eksempler, men hvor relevante er disse? Jeg finner i alle fall ikke noe å utsette på min (subjektivt, ja, men uansett).

Grunnen til at jeg ville ta opp denne diskusjonen er fordi jeg syns det er rart at DHD blir anbefalt absolutt overalt som om den kommer til å erstatte f.eks Desire. Må innrømme at jeg syns smertegrensen til størrelse på mobiler hos folk virker rimelig høy, eller har dere rett og slett ikke holdt en HD2 for å se hvor stort det faktisk er? Og merk at DHD blir enda litt bredere og høyere. 

Diskuter! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskutere hvorvidt en telefon er for stor eller ikke? Seriøst?

Er den for stor, kjøp noe annet. Er den ikke for stor og du vil ha den, kjøp den.

Eple eller pære? Fotball eller håndball? SUV eller sedan? Guess what, det er heeeelt opp til deg selv :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Dette er en individuell smakssak. Skal du ha den råeste opplevelsen på bilder, film og video så er det ikke i tvil om at en 4,3" skjerm gir en mye større wow-faktor kontra en liten 3,5" eller mindre. Er Desire HD for stor, så går du for en mindre versjon av en smartmobil.

Det er vel ikke tvil i at skjermer som er 4" eller større har blitt meget populært i det siste. Grunnen forklarer seg vel selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

DHD beynner å bli så stor at den stiller krav til hva slags klær du har på deg, nærmere bestemt hvor store lommer det er i klærne dine.

Lenke til kommentar

Ja, 4,3" er ALT for stort. Totalt upraktisk, man ender i praksis opp med en tohåndstelefon, da det i svært mange situasjoner ikke finnes noen fornuftig måte å navigere på dersom man foretrekker å holde og betjene telefonen med én hånd. Med mindre man har ENORME hender, da.

Telefonen blir ikke særlig lommevennlig heller, for den saks skyld.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Senest her om dagen overhørte jeg noen som klaget over at skjermen på iPhone 3GS egentlig var for stor og at du merket godt at man hadde den i lommen.

De avfant seg med at siden den ikke har fysisk tastatur, måtte vel skjermen være så stor for å treffe bokstavene på tastaturet.

Det er ikke akkurat første gangen jeg har hørt dette heller :)

3,7" i det (noe uheldige) formatet som f.eks HTC bruker tøyer grensen for hva som kan betegnes som en "enhånds telefon", selv om skjermen arealmessig kun er ca. 6% større enn iPhone sine 3,5".

Lenke til kommentar

Jeg har en HD2 som er så og si like stor.

Den passer i lommen, den ligger godt i hånden, tommelen rekker over, den er behagelig å holde og det er en herlig skjermstørrelse.

Tror det oppsummerer at størrelsen er grei.

Senest her om dagen overhørte jeg noen som klaget over at skjermen på iPhone 3GS egentlig var for stor og at du merket godt at man hadde den i lommen.

De avfant seg med at siden den ikke har fysisk tastatur, måtte vel skjermen være så stor for å treffe bokstavene på tastaturet.

Det er ikke akkurat første gangen jeg har hørt dette heller :)

3,7" i det (noe uheldige) formatet som f.eks HTC bruker tøyer grensen for hva som kan betegnes som en "enhånds telefon", selv om skjermen arealmessig kun er ca. 6% større enn iPhone sine 3,5".

Hvem bryr seg om prosenter når du heller kan se på bilder?

htc_hd2_ipod_touch.jpg

Lenke til kommentar

Den ser mye større ut, og føles enda større ut når man holder den i hånden.

Jeg har riktignok ikke prøvd den i lommen, men vil tro den også vil føles diger ut der.

Basert på min erfaring med akkurat den telefonen så vil jeg avkrefte det. Selvfølgelig er det en stor telefon, og man vil selvsagt merke det på den. Men den glir lett nedi lommen, er grei å styre med en tommel (Kan føre til at jeg har lange tommelfingrer) og føles ikke større ut enn det den er.

Det første jeg gjorde før jeg kjøpte min HD2 var å gå ned til nærmeste telefonbutikk og prøve ut størrelsen på telefonen, både i hånda og i lommen.

Lenke til kommentar

Den ser mye større ut, og føles enda større ut når man holder den i hånden.

Jeg har riktignok ikke prøvd den i lommen, men vil tro den også vil føles diger ut der.

Basert på min erfaring med akkurat den telefonen så vil jeg avkrefte det. Selvfølgelig er det en stor telefon, og man vil selvsagt merke det på den. Men den glir lett nedi lommen, er grei å styre med en tommel (Kan føre til at jeg har lange tommelfingrer) og føles ikke større ut enn det den er.

Det første jeg gjorde før jeg kjøpte min HD2 var å gå ned til nærmeste telefonbutikk og prøve ut størrelsen på telefonen, både i hånda og i lommen.

Heldigvis deler ikke alle ditt syn.

Eksempelet ditt viste slett ikke en 3,7" skjerm i det hele tatt, men en 4,3" og følgellig er den mye større og mange synes den blir altfor, altfor stor.

Men vil man ha en tohåndstelefon så værsågod ;)

Lenke til kommentar

Jeg har holdt i en og brukt en, og synes den er altfor stor å bruke komfortabelt.

Det synes jeg også om 3,7" som er brukt i Desire mm.

Men har man selv en slik telefon, forsvarer man selvsagt den og mener den er svært god å bruke, ja til og med best ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal en 0,78cm X 0,94cm større telefon være så mye verre i hånden? Er det faktiske ting du snakker om her, eller bare blindskyting mot meg fordi du ikke får iPhonen din like awesome som HTC sine flaggskip?

Du har prøvd telefonen en gang eller to, jeg har levd med min telefon siden begynnelsen av sommerferien.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat første gangen jeg har hørt dette heller  :)

En skjerm på 3,7'' er mer enn 11% større enn 3,5''.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal en 0,78cm X 0,94cm større telefon være så mye verre i hånden? Er det faktiske ting du snakker om her, eller bare blindskyting mot meg fordi du ikke får iPhonen din like awesome som HTC sine flaggskip?

Du har prøvd telefonen en gang eller to, jeg har levd med min telefon siden begynnelsen av sommerferien.

Selve telefonen er større, men det største problemet er at skjermen er så stor at det blir vanskelig å nå over hele med tommelen, derav tohåndstelefonbegrepet.

Den ser også for meg ut som at den har samme uheldige format som Desire, noe som forverrer dette ytterligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...