Gå til innhold

Canon G3, G5 eller Ixus 400! Klarer ikke å bestemme meg

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge Canon G3, G5 eller Ixus 400!

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg forskjellene på disse kameraene, og hvilket de vil anbefale meg ut ifra disse "kriteriene"?

Jeg legger mest vekt på bildekvalitetet men størrelse er jo også selfølgelig viktig.

Hvilket kamera lager minst støy, lager g5 mer støy en g3?

Hvilket har best blits?

Har jeg stor bruk for 5 megapiksler, når jeg skal printe ut i A4 format?

Vil bilder tatt med g5 ta større plass enn bilder tatt med de to andre kameraene?

Hvilke av de har størst minne?

Kan jeg vri lcd skjermen på g3 og g5 slik at de står vendt mot meg (slik som det er på ixus 400)?

Har jeg mulighet til å ha undervannshus på alle typene og hva ligger de på i pris?

Er det stor forskjell i bildekvaliteten på de?

Hva er forbedret/forverret på g5?

Håper på mange svar! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bildekvalitet er viktigst, så ville vel G3/G5 være og anbefale. Med mange manuelle instillings muligheter kan du oppnå bra bilder i de fleste situasjoner.

Alle kan ha undervanns hus, men ser ut som de til G3/G5 er dyrere(XD.no). Har hørt noe om clas olsons pose?...søk på forumet.

Blitz er en svakhet ved de minste kameraene.

Der var noen svar...

Lenke til kommentar
Har jeg stor bruk for 5 megapiksler, når jeg skal printe ut i A4 format?  

Vil bilder tatt med g5 ta større plass enn bilder tatt med de to andre kameraene?  

Du kan godt lave skarpe prints i A4 med 4 megapiksler. Vil du derover kræver det 5 mp eller mere. En anden fordel ved 5 mp fremfor 4 mp er, at billedet tåler mere beskæring, inden det går synligt ud over billedekvaliteten, jo flere mp man starter med.

Kan jeg vri lcd skjermen på g3 og g5 slik at de står vendt mot meg (slik som det er på ixus 400)?

Ja, lcd-skærmene på G3 og G3 kan vendes mod dig selv (har selv G3), og lcd-skærmen fungerer virkelig fint i praksis.

Ja, idet et billede taget med 5 mill. billedepunkter vil fylde mere end et taget med 4 mill. billedepunkter ligesom et med 6 mp også vil fylde mere osv...

Er det stor forskjell i bildekvaliteten på de?

Som udgangspunkt kan du godt regne med, at billedekvaliteten er stort set den sammen. 5 mp i stedet for 4 mp gør ikke den store forskel. Dog vil G5 nok have lidt mere billedestøj ved høje ISO-værdier end G3. Dette er typisk for 5 mp kameraer generelt.

Håber dette var nyttigt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...