Nikkena Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Jeg har vært i militæret i snart 3måneder. Egentlig synes jeg det går bra, men jeg føler på meg at dette ikke er en plass for meg og at jeg heller skulle vært hjemme å jobba på gården. Jeg er stasjonert i Bodø. Er i vakt og sikring som er en ok tjeneste. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få dimma ? har jo vært her i snart 3måneder så kanskje det er litt vanskelig å få dimma nå :S ? Jeg var først i panserbataljonen men var under de medisinske kravene pga dårlig syn/hørsel og "litt" plattfot. Noen tips på hvordan jeg kan dimme ? Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Vondt i en eller annen kroppsdel ? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Her på forumet er vel maaaaange tråder som handler om dette temaet. Du skriver selv du ikke har noen grunn til at du vil dimme, bare at du vil hjem og jobbe på gården. Dette kommer du ikke langt med hos verken lege eller prest så da må du lyve deg ut. Lenke til kommentar
Nikkena Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Har bare litt vondt i høyre ankel Lenke til kommentar
Nikkena Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Her på forumet er vel maaaaange tråder som handler om dette temaet. Du skriver selv du ikke har noen grunn til at du vil dimme, bare at du vil hjem og jobbe på gården. Dette kommer du ikke langt med hos verken lege eller prest så da må du lyve deg ut. Noen ideer om hvordan jeg kan lyve meg ut ? Kanskje si at jeg vil treffe forsvarets psykolog eller noe å si at jeg har selvmordstanken eller noe som jeg ikke har ? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Har mange ideer men tror ikke jeg har lov til å lufte desse på forumet? Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Holder det ikke med og si at du ikke føler deg hjemme, du har angst, hjemmelengsel, savner dine foreldre, får ikke sove blablabl. Sier du det til en psykolog blir du nok sendt hjem Lenke til kommentar
fransjacob Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Jeg har vært i militæret i snart 3måneder. Egentlig synes jeg det går bra, men jeg føler på meg at dette ikke er en plass for meg og at jeg heller skulle vært hjemme å jobba på gården. Jeg er stasjonert i Bodø. Er i vakt og sikring som er en ok tjeneste. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få dimma ? har jo vært her i snart 3måneder så kanskje det er litt vanskelig å få dimma nå :S ? Jeg var først i panserbataljonen men var under de medisinske kravene pga dårlig syn/hørsel og "litt" plattfot. Noen tips på hvordan jeg kan dimme ? Er du på bodø nå? Kan du fortelle om turnusen der? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Sier du at du har selvmordstanker vil dette stå i papirene dine for evig og alltid, du må sannsynligvis også gå til psykolog etter dim også. De slipper ikke en med selvmordstanker ut for seg selv uten noe oppfølging. Og skulle du senere ønske en jobb innenfor helsevesen, politi, brannmann eller lignende kan du bare glemme det med noe sånt i papirene. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sier du at du har selvmordstanker vil dette stå i papirene dine for evig og alltid, du må sannsynligvis også gå til psykolog etter dim også. De slipper ikke en med selvmordstanker ut for seg selv uten noe oppfølging. Og skulle du senere ønske en jobb innenfor helsevesen, politi, brannmann eller lignende kan du bare glemme det med noe sånt i papirene. Bare tull, hadde en kompis som dimma og sa at han plagdes psykisk osv, bare for å komme ut. Slapp ut han, og ikke noe etterspill etter den tid. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sier du at du har selvmordstanker vil dette stå i papirene dine for evig og alltid, du må sannsynligvis også gå til psykolog etter dim også. De slipper ikke en med selvmordstanker ut for seg selv uten noe oppfølging. Og skulle du senere ønske en jobb innenfor helsevesen, politi, brannmann eller lignende kan du bare glemme det med noe sånt i papirene. Bare tull, hadde en kompis som dimma og sa at han plagdes psykisk osv, bare for å komme ut. Slapp ut han, og ikke noe etterspill etter den tid. Høres da litt merkelig ut. Tviler på at Forsvaret lar folk med selvmordstanker bare vandre ut av leieren og glemmer alt. Tross alt et seriøst tema, noe jeg syns er patetisk å lyve på seg bare for å komme hjem igjen. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Kan jo hende psykologen så rett igjennom løgnen og visste at det ikke var nødvendig med videre hjelp, de er jo tross alt profesjonelle ? Endret 26. oktober 2010 av clickz101 Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har du ikke en uke av og en uke på når du er ferdig med rekrutten? For å dimme ville jeg sagt at jeg hadde vondt i ryggen. Da dimmes du ganske fort fra V&S, ettersom du ikke kan stå over lengre tid. Du kan også si at du har psykiske problemer. Dette vil ikke følge deg videre i livet. Det er bare tull! Lykke til med dimmingen Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Til trådstarter: Husk å ta en utskrift av denne tråden og legg ved CVen din når du skal søke jobb, lykke til. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sier du at du har selvmordstanker vil dette stå i papirene dine for evig og alltid, du må sannsynligvis også gå til psykolog etter dim også. De slipper ikke en med selvmordstanker ut for seg selv uten noe oppfølging. Og skulle du senere ønske en jobb innenfor helsevesen, politi, brannmann eller lignende kan du bare glemme det med noe sånt i papirene. Så vidt jeg vet er det ingen i brannvesen (kommunen) og helsevesen som sjekker journalen din før du blir ansatt. Hvordan det er med politi vet jeg ikke, militæret skal man bare glemme (naturlig nok). Dessuten finnes det mange årsaker til selvmordstanker, og det er mulig å bli frisk av det. Og terskelen for tvang innen psykiatri er relativt høy, i alle fall hvis man er frisk. Det er vel alt man trenger å si om den saken. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sjølvmordstanker er å dra det litt langt. Om du mistrivst kan du fortelje mykje om din situasjon utan å gå så drastisk til verks. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sjølvmordstanker er å dra det litt langt. Om du mistrivst kan du fortelje mykje om din situasjon utan å gå så drastisk til verks. Sannheten er ofte det beste 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå