Gå til innhold

Hjelp med ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"AMD Phenom II X6 1090T Black Edition" (kan gå ned til 1055T)

"ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3"

"OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL7 Dual Ch."

"asus Radeon HD 6870 1GB GDDR5"

"Corsair strømforsyning, HX750W" (så du kan utvide senere til 2 skjermkort)

"Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB" (til OS, denne kan du eventuelt vente med, intel gen. 3 kommer snart/ eller for å spare penger)

"Samsung Spinpoint F3" (f.eks. 500gb)

"Windows 7"

Cooler Master CM 690 II

kommer på ca 10.000 (tror jeg XD)

har ikke all verdens tid nå, men jeg endrer det i morgen vis det blir over 10.000

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/profil/lister/119542

Eller har du ett her med i7 930, Asus P6X58D-E og 64GB Crucial ssd.

Det som er byttet ut fra Sindre94 sitt oppsett er kabinettet, prosessoren, hovedkortet og rammet. Prisen ble på 9.700,-! Har også forandret skjermkortet til ett Gigabyte, pga. av at det er litt billigere. Vet at Asus sitt er klokket 15MHz, men det er ikke noe merkbar forskjell mellom Asus og Gigabyte.

For å komme under 9.500 kroner kan du droppe å kjøpe SSD nå og heller kjøpe om en måned. Da vil prisen synke og at SSD-ene kommer i større utgaver.

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

Det så ut som bra komponenter!

Jeg trenger ikke windows eller ssd.

Må følge med skjerm (ca 22'') og tastatur.

Jeg har helst lyst å ha garanti på pcen, og jeg vet ikke om jeg får det ved å kjøpe fra forskjellige butikker?

Men jeg har alikevel lyst å ha den så billig som mulig.

Fint vist det kan komme på 6 - 8000kr ( så billig som mulig )

Har eg unkel som er god på å bygge pc i telfellet. Får også windows ol. av han.

Hva bør jeg gjøre?

Takk for svar!

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Må jeg kjøpe fra forskjellige butikker?

Er det mye stress?

Oppsettet til jonskja er bra! Det eneste jeg vil ha anderledes er at jeg vil ha en AMD 4 kjerner prosessor, ikke ssd disk, ikke windows 7, og jeg vil ha med skjerm og tastatur og mus.

(Husk så billig som mulig, men bra!)

Kan du sette sammen et sånt oppsett til meg ?

Takk på forhånd :D

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Jeg har helst lyst å ha garanti på pcen, og jeg vet ikke om jeg får det ved å kjøpe fra forskjellige butikker?

Jeg er på ingen måte noen ekspert her, men det er da sånn at man får garanti på hver enkelt komponent man kjøper og ikke hele pc'en, er det ikke? :) Eller er det noe jeg ikke har fått med meg/misforstått?

Endret av Dagoth
Lenke til kommentar

Så vi snakker gaming pc inkl. skjerm til ca. 9k ? (uten windows da) :)

Skal du overklokke? Kan du spesifisere litt mer hvilke spill du spiller / planlegger å spille?

Bare ta en titt på de andre trådene her. Du finner fort ut at de som skriver en mer detaljert førstepost får mange flere svar.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Skal du overklokke? Kan du spesifisere litt mer hvilke spill du spiller / planlegger å spille?

Bare ta en titt på de andre trådene her. Du finner fort ut at de som skriver en mer detaljert førstepost får mange flere svar.

Hvorfor er det altid så mye fuzz rundt " Overklokking" på Gaming pcer? Korrekter meg hvis jeg tar feil ( Siden jeg langt ifra vet alt om CPUer osv.), men etter det jeg vet så er ikke CPUen akkurat noe spill drar mest av. Får man noe merkbart ekstra ytelse ved å overklokke litt?

Og hvorfor en CPU med 6 cores isteden for 4 cores? Det er vel ikke mange spil som utnytter hele 6 cores i det hele tatt er det? Og han skal jo bruke PCen spesifikt til gaming, sa han ikke det :p

Hvorfor ha en AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3,2GHz (2.395,-)

Istedet for en AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz ( 1.395,-) Til en mye greiere pris?

Man kan jo spare en grei tusenlapp uten å gå ned i performance!

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Får det første har jeg ikke forslått et oppsett enda, men jeg er for så vidt enig med deg. 4 kjerner er tingen når du skal ha spill pc. 6 kjerner får du ikke bruk for i spill enda.

Når det kommer til prosessorens viktighetsgrad i spill kan den variere mye. Ta feks. Crysis her stemmer det at skjermkortet kommer til å spille inn nesten 100%. Men tar vi andre spill som WoW og SC2 er det viktig med en god CPU med en god klokkefrekvens for å få en god FPS. :)

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Svar på spørsmålene da vell... :roll:

Lenke til kommentar

Ok,

Det er snakk om gaming pc med skjerm til max 8000kr, Skal bygge selv. (uten windows)

Skal ikke overklokke! (kansje i senere tid, men det er lenge til)

Jeg planlegger og spille spill som:

Call Of Duty Black Ops

Call Of duty Modern Warfare 2

Test Drive Unlimited 2

Battlefield Bad Company 2

Medal of Honor

Fallout New Vegas

OSV..........

Jeg vil at den skal kunne ta alle spill på fullt uten noen problemer i det hele tatt.

Takk :)

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Ok,

Det er snakk om gaming pc med skjerm til max 8000kr, Skal bygge selv. (uten windows)

Skal ikke overklokke! (kansje i senere tid, men det er lenge til)

Jeg planlegger og spille spill som:

Call Of Duty Black Ops

Call Of duty Modern Warfare 2

Test Drive Unlimited 2

Battlefield Bad Company 2

Medal of Honor

Fallout New Vegas

OSV..........

Jeg vil at den skal kunne ta alle spill på fullt uten noen problemer i det hele tatt.

Takk :)

Fint om noen kan svare nå :)

Lenke til kommentar

:new_woot:

Jeg tenker noe slikt.

Med HD 6870 som er et splitter nytt skjermkort som yter nesten helt likt som 5870. I tillegg enn LED (tynn!) skjerm med 2ms responstid ! :) Valgte AMD som prossesor da det vil gi deg mest for pengene i dette tilfellet.

Hovedkortet og Strømforsyningen støtter SLI/Crossfire så finner du ut at du vil sette inn et skjermkort til senere når pcen blir litt eldre kan du gjøre det! :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bryr deg om muligheten til å sette enda et skjermkort inni og heller vil ha absolutt beste ytelsen for pengene nå og ikke med tanke på fremtiden kan du gå for dette.

Der har du en bedre prosessor. Jeg sparte inn pengene på HK uten Crossfire/SLi støtte og en svakere strømforsyning.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...