Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aktiv ateist - forelsket i kristen jente


Gjest gutt18

Anbefalte innlegg

Enig med mye av det som blir sagt her. Så lenge vedkommende ikke er en fanatiker som gjør fryktelig mye ut av troen og skal dømme alle som ikke er enig med denne lukt til helvete er det egentlig andre personlige egenskaper (modenhet) som betyr langt mer enn hvilken guder denne personen tror på eller ikke tror på.

 

Men det forutsetter selvsagt at begge sider er modne nok til å legge troen sin til side og akseptere at de neppe vil få den andre parten over på "sin side" noensinne.

 

Det er mange kristne som har hodet skrudd på rette plassen og er fornuftige mennesker som kan holde troen sin for seg selv, og mange ateister som oppfører seg nærmest som småbarn der de fanatisk løper rundt og proklamerer ikke-troen sin.

 

Ikke at jeg har noe mot ateismen, selv er jeg ateist, men man finner altså alle mennesketyper i begge leire.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner poenget ditt, men jeg vil heller si at en internettateist er en sånn som meg. Som gjerne diskuterer religion på diverse forum der det inviteres til det, men utenom internett ikke engang nevner noe om det med mindre noen spør direkte.

 

Det jeg skulle fram til var at internettateister gjerne fremstår som mer formanende i det de sier, å google terminologien gir en mer konkret definisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...