fereh Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Min pc begynner å dra på årene, så nå er det på tide med å kjøpe en ny pc som jeg kan bruke til gaming / film redigering. Spesifikasjonene på den gamle pcen var/er: - Intel Core 2 Duo, E6750 2.66 Ghz. - 2 GB Ram - ATI Radeon HD 5700 series Jeg har sett litt rundt på komplett og andre sider og har kommet fram til et godt(?) alternativ: http://www.dustinhome.no/pd_5010470154.aspx Cooler Master 690 II Advanced Miditower Asus P6X58D-E X58 ATX Intel Core i7 950 2st Nvidia GeForce GTX 460 1024MB PCI-Express Corsair XMS3 DDR3 1600 MHz 6 GB Intel X25-M 80GB SSD Hitachi Deskstar 7K1000.C 1TB S-ATA/300 Samsung DVD±RW 22x Double Layer Corsair HX 750 Watt Arctic Cooling CPU Fläkt Problemet er at jeg er ganske elendig når det kommer til hardware, så jeg er usikker på hvordan GTX presterer i forhold til f.eks. Radeon HD 6870 Hvis det viser seg at pakken er solid i forhold til pris, er det 100% sikkert at delene kommer til å fungere opp mot hverandre? og er det vanskelig å sette sammen pcen? (Jeg har satt sammen 1 pc før uten store problemer, men det er en stund siden ) All hjelp er ønsket! Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Dette ser fint ut. Ville ha valgt en HD 6870 til å begynne med, og oppgradert litt senere, hvis du ikke må ha to kort med en gang?. Også ville jeg ha valgt en i7 930(950 er litt mer fabrikkoverklokket), siden du sikkert skal klokke selv med en cpu vifte. Bytte harddisken til en Samsung Spinpoint f3 1tb. Ellers så ser dette greit ut. Lykke til med kjøp og bygging. PS!: Intel kommer med nye SSD-er mot slutten av året, der hvor det blir billigere priser og større lagringsplass, så det kan være lurt å vente til da med å kjøpe SSD, og heller kjøpe pc-en uten ssd til å begynne med. http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/13 Her ser du en benchmark av COD:MW2 der hvor HD 6870 knuser GTX 460. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå