bo1e Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Nettopp testet demoen av det nye sonic-spillet. Og ble skuffet. Både musikken og grafikken er altfor glatt og platt. Flott at man kan lage ting pent og i høy oppløsning, men når det er fullstendig sterilt og uten sjarme så syns jeg det gamle ser bedre ut likevel. Og av en eller annen grunn så har de funnet ut at de skal endre på fysikken i sonics bevegelser. Han bremser mye mer enn tidligere. Det er ingen "treghet" lenger, altså hvis du har fart i en retning så fortsetter du ikke i den retningen hvis du slipper kontrolleren. Du bare stopper opp, gjerne midt i luften. Kan hende det bare er uvant, men det plaget meg masse. Hvorfor forandre på noe sånt? Har lest noen anmeldelser og de peker på de samme tingene. Men gir likevel høy score. Kanskje det går seg til Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Var jo nødt til å kjøpe dette, men den bremsingen plager meg. Sonic er tung, og uten følelsen av momentum blir det ikke like heseblesende. Problemet er vel at kidsa i dag vil ha lette spill, og gamle-Sonic var vanskelig. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Gamle-Sonic var svært vanskelig i starten, men desto viktigere ble det å lære seg brettene. Med litt trening kunne man løpe ganske raskt gjennom dem. Liker ikke helt at de gjør Sonic til en lettvekter. Er det ikke ille nok med evig liv på Mario? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Husker jeg innkasserte omtrent en milliard ekstraliv på kasinobrettene i går. Før i tiden var et ekstraliv i Sonic stas. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Mulig jeg tar feil, men teller ikke tiden i de gamle Sonic-spillene nedover? Her teller det jo oppover? Hva er vitsen om man har evig tid? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du krøker etter ti minutter uansett. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Litt lang tid, men bedre enn bedre enn tid-er-bare-for-tullinger. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Husker jeg innkasserte omtrent en milliard ekstraliv på kasinobrettene i går. Før i tiden var et ekstraliv i Sonic stas. Tja. Du kan gå ut av Green Hill Zone i det første spillet med 10-11 liv hvis du er litt kreativ. Gamlesonic var forresten ikke spesielt vanskelig - det var stort sett trial and error, som de fleste platformspill fra nittitallet. Vanskelighetsgraden ble også dumpet fullstendig i Sonic 3 (og den tilsvarende lock-on versjonen av Sonic & Knuckles), siden man fikk cartridge save og ikke måtte klare alt sammenhengende. Fikk bare såvidt prøvd demoen av Sonic 4, men jeg synes mangelen på momentum kompliserte sakene, snarere enn å gjøre det lettere. At man har beholdt den nye "dash"-greien (auto-aim hoppe mot ting i luften, hva det nå heter) klarer ikke kompensere for det. Den visuelle overhalingen var fin, da. Hurra. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ok da, men nå fikk jeg alle ekstralivene uten kreativitet i det hele tatt. De bare raste inn. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Liker ikke måten man styrer Sonic på nå. Når man løper i max hastighet kan man stoppe på en centimeter, og om man ruller seg sammen til en ball går man fra null til hundre nærmest på sekundet? Skuffende. @Zealuu: Det var veldig mye trial & error i Sonic, men det gjør det bare enda bedre. Se på Super Mario Galaxy 2, for eksempel. Mange regner det som ubeskrivelig bra, men jeg gikk lei da jeg kom til den siste galaksen. Det er nesten ikke noe utfordring igjen i hele spillet. Selv om du skulle same opp et firesifret antall liv har du kun tre (eller fem, husker ikke i farta) når du starter opp igjen. Det gjør at du fint kan ta unødvendige sjanser og herje så mye du vil. I beste fall klarer du jobben og går videre til neste brett. I verste fall må du spille brettet på ny. Du risikerer absolutt ingenting om du feiler og dør. SMG2 er bare et eksempel, men de fleste plattformspillene i dag er slik. Om du ikke har evig liv har du quick save og alt mulig sånt tull. Mega Man prøver å gå den andre veien og bli old-school og vanskelig, men det blir for vanskelig for mange (inkludert meg). Sonic er en bra mellomting. Det er vanskelig nok til å være utfordrende, men samtidig er det rettferdig og betydelig enklere når du først vet hva du gjør. Nettopp derfor er Sonic fortsatt blandt oss i dag etter ti, femten år med drittspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå