Gjest Daniel Simonsen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Helt siden jeg har vært liten har jeg opplevd en del merkelige følelser som for meg er meget vanskelig å beskrive for dere, men jeg skal prøve mitt beste. jeg velger å kalle "syndromet" følelsen. Følelsen har påført meg egentlig helt siden jeg kunne i det hele tatt drømme. Følelsen startet som i en del av et mareritt. Selve marerittet var ikke skummelt, men det var den merkelige følelsen som kom intenst inn på meg hele tiden. Etter jeg fylte ca 9-10 år så hadde jeg ikke flere mareritter, men den ekle følelsen var der fortsatt. Følelsen var ikke der hele tiden, tvert imot, men den ville komme ca en gang i året. Jeg fikk faktisk denne følelsen bare en halvtime siden før jeg satte i gang med skrivingen. så jeg skal prøve å forklare hva som skjer når jeg får følelsen og når jeg pleier å få den. Vel, det hender som sagt en gang i året der jeg sitter meg ned for å gjøre lekser, skriver en stil, gjør vanskelig prøve eller er på PC-en der følelsen kommer som en overraskelse. All lyd som kommer vil på en måte gå saktere, men samtidig gå like fort som vanlig. Det hender noen ganger jeg blir litt svimmel på grunn av alt sammen... vanskelig å forklare :S Følelsen pleier å vare omtrent 10 minutter før den sakte forsvinner og alt oppleves som vanlig. Lyd fra folk og musikk høres bedre. Viss dere har greid å forstå hva som skjer, så setter jeg pris på svar... svar uten konklusjon er også kjekt. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei Hvor gammel er du? Har du noen kroppslige eller psykiske plager utover dette ubehaget du opplever, eller noe du tar medisiner for? Hva vil du si er den sterkeste følelsen som følger med opplevelsen (f eks angst, tristhet, osv)? Opplever du det noen ganger når du ikke skal utføre noen oppgaver, dvs kommer de også når du slapper av og hviler? Har du endret smaksopplevelse før eller etter ubehaget (f eks metallsmak i munnen)? Hender det at du stanser opp midt i en handling eller setning, at du faller ut? Hender det du har andre endringer i oppfatning, f eks at gjenstander eller du selv kan oppleves som annerledes, f eks større eller tyngre? Har du noen ganger sett eller hørt noe som ikke andre kunne se eller høre? Litt mange spørsmål dette gjerne, men det var vage plager du hadde. Se hva du klarer å svare på. Mvh Dag Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Helt siden jeg har vært liten har jeg opplevd en del merkelige følelser som for meg er meget vanskelig å beskrive for dere, men jeg skal prøve mitt beste. jeg velger å kalle "syndromet" følelsen. Følelsen har påført meg egentlig helt siden jeg kunne i det hele tatt drømme. Følelsen startet som i en del av et mareritt. Selve marerittet var ikke skummelt, men det var den merkelige følelsen som kom intenst inn på meg hele tiden. Etter jeg fylte ca 9-10 år så hadde jeg ikke flere mareritter, men den ekle følelsen var der fortsatt. Følelsen var ikke der hele tiden, tvert imot, men den ville komme ca en gang i året. Jeg fikk faktisk denne følelsen bare en halvtime siden før jeg satte i gang med skrivingen. så jeg skal prøve å forklare hva som skjer når jeg får følelsen og når jeg pleier å få den. Vel, det hender som sagt en gang i året der jeg sitter meg ned for å gjøre lekser, skriver en stil, gjør vanskelig prøve eller er på PC-en der følelsen kommer som en overraskelse. All lyd som kommer vil på en måte gå saktere, men samtidig gå like fort som vanlig. Det hender noen ganger jeg blir litt svimmel på grunn av alt sammen... vanskelig å forklare :S Følelsen pleier å vare omtrent 10 minutter før den sakte forsvinner og alt oppleves som vanlig. Lyd fra folk og musikk høres bedre. Viss dere har greid å forstå hva som skjer, så setter jeg pris på svar... svar uten konklusjon er også kjekt. Syns det høres ut som dette er noe psykisk. Men tror du heller burde ta deg en tur til legen din hvis dette er et stort problem. Jeg og de aller fleste på dette forumet har ikke kompetanse å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Andael Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ta det opp legen, kanskje er det noe som bør utredes. Uten at jeg har medisinsk kompetanse, så slår det meg som en mulig nevrologisk forstyrrelse. Epilepsi kan for eksempel gi mindre anfall med endret virkelighetsoppfatning uten at man mister bevisstheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå