Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke opp., katastrofe for min bror :(

Anbefalte innlegg

Hei, har ein bror i bergen som har ei oppgave på ein pc som han skal levere inn i morgen. Det store problemet hans er at pcen har tatt kvelden og set som kommer opp når han skal starte pcen er at han får to alternativer: Starte opp normalt eller startup repair. Etter at startup repair blei fulført etter mange timer klarte den ikkje å repparere problemet. Er det håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han bør få ut harddisken og sette den i en pc som fungerer for å forsøke å hente ut filene han trenger.

Forsøk på reperasjon av OS eller lignende kan potensielt overskrive de filene han trenger.

Etter første krise kan du jo snakke med han om backup ...

Lenke til kommentar

Vet i værtfall om en klassisk "problem" på Windows 7, windows kommer med en feil-melding under oppstart med noe sånn som at oppstarts systemet er skadet eller noe i den dur (husker ikke helt hva som står), og win spør deg om win skal forsøke og reparere det, noe den ikke klarer.

Dette har jeg opplevd flere ganger hvis jeg fks plugger i en nettverkskabel under oppstart, da er det bare og plugge den ut igjen og starte på nytt.

Ikke sikkert dette hjelper da, men alltid digg hvis problemet ikke er mere komplisert en dette...

Hvis dette ikke hjelper, så burde du forklare mere inngående om hardware/softwaren, og eventuelle merknader, hvis ikke blir det vanskelig for andre her på forumet og hjelpe deg med løsning av dette problemet.

ESS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...