Gjest Slettet+432 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ehr... Det er jo ikke noe tregt for deg uansett, altså, du skal bare ha SATA disker såvidt jeg har forstått, så jeg tviler meget sterkt på at du kommer til å merke ytelsesforskjeller. Jeg har forøvrig mottatt kontrolleren i dag, og skal teste den, så da får du svar på om den fungerer bra, slik som de sier den gjør. Planen min er også å oppgradere HBA når FreeBSD får bedre støtte, eventuelt når OpenIndiana kommer med stable-release. Hovedkortet du lenker til, bruker SAS 2008-chipen, så da er du jo like langt - kan like godt kjøpe 9211-8i da. Men igjen - det kan godt være at den fungerer bedre for deg enn den gjør for meg. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Vel nå gikk jo hovedkortet i alternativ nr. 2. ut av lager :/ Så må nok finne en annen side for det, men du har rett, jeg kommer aldri til å laste mere en 1,5 GB/s fra diskene på expanderen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg kan herved bekrefte at LSI SAS 3081E fungerer fint under FreeBSD stable (8.2). Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 OMG, its finaly here! prøver å skaffe resten av hardwaren i starten av Mai. Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Så bra ut denne Supermicro SC846E16-R1200B. Var det HP SAS Expander kortet du gikk for, hvordan fungerer det egentlig? Blir du å bruke 24stk 2TB disker? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Den er vell innebygd expander i det Supermicro kabinettet. Kva blei totalkostnaden for å få tak i det kabinettet? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 0 kr i toll (nå) Det er ikke innebygs SAS expander i dette supermicro kabinettet, men jeg vet noen av de dyrere versjonene har det. HP SAS Expander kortet fungerer som en switch for SAS/SATA porter hvis jeg har forstått rett. Det blir 10x 2 TB + 10x 3 TB og 4x *Hva en de selger når jeg trenger mer plass* Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kor bestilte du det frå? Kva blei fraktkostnadane? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Kassa kjøpte jeg i USA, fordi jeg bor her. Og den koster 1100 dollar her (ink. frakt) Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Lag en worklogg av at du setter serveren sammen. Kommer til og gi halve hw.no vippetiss. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Hei, er nær ved å bestille Intel W3670 og lurer på om det følger med CPU kjøler på denne eller om det er noe jeg må kjøpe ved sina? Og hvis det må kjøpes ved sina, hva slgas kjøler passer CPU'en? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Hei, er nær ved å bestille Intel W3670 og lurer på om det følger med CPU kjøler på denne eller om det er noe jeg må kjøpe ved sina? Og hvis det må kjøpes ved sina, hva slgas kjøler passer CPU'en? Hva slags kjøler passer denne cpu'en? Du kødder vel nå? Trodde ikkje du var så noob? ....socket 1366... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Ikke passer fysisk, altså med tanke på ytelse og omgivelser... -.-' Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er det ikkje litt overkill med en 6 kjerner cpu på en lagringsserver? Selv på en mediaserver for hjemmebruk er det jo totally overkill Jeg har hadde 4 cs servere, irc server, teamspeak, ventrillo og mumble. Dette gikk helt fint på en dualcore e8600. Dette på 100mbit linje. I tilegg så er dette laginrgsserver for media i huset. Men kjekt å ha 6 kjerner da hehe. Håper bare du får opp serveren å gå snart, så det ikkje bare blir en evig drøm Lenke til kommentar
Khani Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) En ting ved valg av kjøler er vel og satse på en som transporterer nok varme vekk fra prosessoren. Du trenger ikke den dyreste. Til server annbefaler jeg ikke vannkjøling. Det er bare fordi at skjer det en lekasje er den skeldent billig. Skal du ha en kjøler til serveren tror jeg CM 212 plus er tingen. Den er billig, dtøyer ikke så alt for mye og presterer veldig bra. I tilegg bør den ha vifter av god kvalitet som ikke slites ut med en gang. Av vifteprodusenter jeg kan anbefale er: noiseblocker, noctua og delta. Sistnevnte lager vifter som blåser opp til små orkaner. Men støyer da like godt som de blåser. Og sist og ikke minst bør du ha en god kjølepasta som er metall basert og ikke tørker ut. Da kan jeg annbefale arctic silver 5. Unnskyld skrivefeil. Er rimeligt overtrøtt nå. Og nizzen du snakker om overkill Endret 30. april 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) OVERKILL!!! Neida nizzen, som du ser over har jeg fått kassa og her har vi pengene jeg skal bruke på resten av delene. Og minibankene her spytter bare 20-dollar sedler... -.-' Og Nizze, du snakker om overkill virkelig? Og jeg skal også hoste VM's på servern har jeg funnet ut BTW jeg skal ha dette hovedkortet så jeg har muligheten til å oppgradere til 12-core :F Endret 1. mai 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 6 kjerners CPU skal verkeleg få slite om ein bruke realtime compression(gzip-9) på ein ZFS klynge. Eg er spent på korleis ytelsen ville ha blitt, om ikkje cpu'en blir overbelasta så snakker me om vanvittig ytelse! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) OVERKILL!!! Neida nizzen, som du ser over har jeg fått kassa og her har vi pengene jeg skal bruke på resten av delene. Og minibankene her spytter bare 20-dollar sedler... -.-' Og Nizze, du snakker om overkill virkelig? Og jeg skal også hoste VM's på servern har jeg funnet ut BTW jeg skal ha dette hovedkortet så jeg har muligheten til å oppgradere til 12-core :F Det blir ingen 12 core. Grunnen til at man kan bruke 2 prosessorer istedet for 1 er pga renundans. Det vil si at hvis ene prosessoren dør har man fortsatt en ekstra som tar over for den prosessoren som ryker. Meningen med dette er fordi da får man da bedre oppetid. Du kan på en måte sammenligne det med Raid. Du får også kjøpt doble strømforsyninger som også tar over for hverandre. Endret 2. mai 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Hae, er det ikke som paa det Evga kortet hvor de jobber sammen? :S Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Dual CPU-hovedkort gir da i høyeste grad 2 brukbare CPUer? 2*6 core = 12 core. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå