Gå til innhold

Media PC/Lagringserver RAID kort, GPU, OS?

Rudde

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Ehr... Det er jo ikke noe tregt for deg uansett, altså, du skal bare ha SATA disker såvidt jeg har forstått, så jeg tviler meget sterkt på at du kommer til å merke ytelsesforskjeller. Jeg har forøvrig mottatt kontrolleren i dag, og skal teste den, så da får du svar på om den fungerer bra, slik som de sier den gjør. Planen min er også å oppgradere HBA når FreeBSD får bedre støtte, eventuelt når OpenIndiana kommer med stable-release.

Hovedkortet du lenker til, bruker SAS 2008-chipen, så da er du jo like langt - kan like godt kjøpe 9211-8i da. Men igjen - det kan godt være at den fungerer bedre for deg enn den gjør for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

0 kr i toll (nå) :p

Det er ikke innebygs SAS expander i dette supermicro kabinettet, men jeg vet noen av de dyrere versjonene har det.

HP SAS Expander kortet fungerer som en switch for SAS/SATA porter hvis jeg har forstått rett.

Det blir 10x 2 TB + 10x 3 TB og 4x *Hva en de selger når jeg trenger mer plass*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er nær ved å bestille Intel W3670 og lurer på om det følger med CPU kjøler på denne eller om det er noe jeg må kjøpe ved sina? Og hvis det må kjøpes ved sina, hva slgas kjøler passer CPU'en?

Hva slags kjøler passer denne cpu'en? Du kødder vel nå? Trodde ikkje du var så noob? :dontgetit:

....socket 1366...

Lenke til kommentar

Er det ikkje litt overkill med en 6 kjerner cpu på en lagringsserver? Selv på en mediaserver for hjemmebruk er det jo totally overkill :p

Jeg har hadde 4 cs servere, irc server, teamspeak, ventrillo og mumble. Dette gikk helt fint på en dualcore e8600. Dette på 100mbit linje. I tilegg så er dette laginrgsserver for media i huset. Men kjekt å ha 6 kjerner da hehe. Håper bare du får opp serveren å gå snart, så det ikkje bare blir en evig drøm :D

Lenke til kommentar

En ting ved valg av kjøler er vel og satse på en som transporterer nok varme vekk fra prosessoren. Du trenger ikke den dyreste. Til server annbefaler jeg ikke vannkjøling. Det er bare fordi at skjer det en lekasje er den skeldent billig. Skal du ha en kjøler til serveren tror jeg CM 212 plus er tingen.

Den er billig, dtøyer ikke så alt for mye og presterer veldig bra.

I tilegg bør den ha vifter av god kvalitet som ikke slites ut med en gang. Av vifteprodusenter jeg kan anbefale er: noiseblocker, noctua og delta. Sistnevnte lager vifter som blåser opp til små orkaner. Men støyer da like godt som de blåser.

Og sist og ikke minst bør du ha en god kjølepasta som er metall basert og ikke tørker ut. Da kan jeg annbefale arctic silver 5.

Unnskyld skrivefeil. Er rimeligt overtrøtt nå. :p

Og nizzen du snakker om overkill :D

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

OVERKILL!!! :love:

Neida nizzen, som du ser over har jeg fått kassa og her har vi pengene jeg skal bruke på resten av delene. :dribble: Og minibankene her spytter bare 20-dollar sedler... -.-'

Og Nizze, du snakker om overkill virkelig?

Og jeg skal også hoste VM's på servern har jeg funnet ut :D

BTW jeg skal ha dette hovedkortet så jeg har muligheten til å oppgradere til 12-core :F

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

OVERKILL!!! :love:

Neida nizzen, som du ser over har jeg fått kassa og her har vi pengene jeg skal bruke på resten av delene. :dribble: Og minibankene her spytter bare 20-dollar sedler... -.-'

Og Nizze, du snakker om overkill virkelig?

Og jeg skal også hoste VM's på servern har jeg funnet ut :D

BTW jeg skal ha dette hovedkortet så jeg har muligheten til å oppgradere til 12-core :F

Det blir ingen 12 core. Grunnen til at man kan bruke 2 prosessorer istedet for 1 er pga renundans. Det vil si at hvis ene prosessoren dør har man fortsatt en ekstra som tar over for den prosessoren som ryker. Meningen med dette er fordi da får man da bedre oppetid. Du kan på en måte sammenligne det med Raid.

Du får også kjøpt doble strømforsyninger som også tar over for hverandre.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...