cruzader Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Du kan jo altids bare få den sendt til norge da Tror nok det også blir billigere enn kjøpe i norge. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Du kan jo altids bare få den sendt til norge da Tror nok det også blir billigere enn kjøpe i norge. Har snakka med UPS de tar nesten 500 dollar for å shippe supermicro racken til norge med tregest shippment. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 jetcarrier er MYKJE billegare enn UPS. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 jetcarrier er MYKJE billegare enn UPS. Takker for tipset, skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg kjøpte 2x 4u svære beist på ebay. Ble 60$ i frakt til jetcarrier sin terminal så 895kr for begge sjøfrakt til norge, da er tollarbeidet inkludert også uten noe ekstra avgifter kun mva. Et rack mener jeg huske var 495kr. (så bring sin pris fra jetcarrier i norge og hjem til deg oppå frakten til norge) Endret 16. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Jeg kjøpte 2x 4u svære beist på ebay. Ble 60$ i frakt til jetcarrier sin terminal så 895kr for begge sjøfrakt til norge, da er tollarbeidet inkludert også uten noe ekstra avgifter kun mva. Et rack mener jeg huske var 495kr. (så bring sin pris fra jetcarrier i norge og hjem til deg oppå frakten til norge) Må jeg betale moms?! Det er jo bursdagsgave til bestemor! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Sender du det selv fra usa kan du vel altids pynte litt på papirene Jeg fikk det sendt direkte til jetcarrier fra butikk så betalte de kronene moms, ble fortsatt 2kabinetter til prisen for ett her til lands Da overlever jeg de 2-3ukenes ekstra venting sjøfrakt gir. Endret 16. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Du må betale moms, korleis i all verda skal norske forhandlarar kunne konkurrere når du alltid får 20% avslag frå f.eks USA. Du må hugse på at i USA så er alle priser ekskludert moms. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Du må betale moms, korleis i all verda skal norske forhandlarar kunne konkurrere når du alltid får 20% avslag frå f.eks USA. Du må hugse på at i USA så er alle priser ekskludert moms. Når du handler online i USA til alle stater utenom California spiller du å betale moms når det kommer fra online. Og om jeg måtte betalt moms (jeg bor i Arizona) så hadde det bare vært 8% fremfor lattlige 25% i norge. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Det er også kommet til min oppmerksomhet at AMD har en 8-core CPU til en rimelig pris, kan denne være noe? Lenke til kommentar
Horge Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det er også kommet til min oppmerksomhet at AMD har en 8-core CPU til en rimelig pris, kan denne være noe? Håper det, for jeg holder akkurat på å bygge ny boks på G34: https://prisguiden.no/liste/116484 Som du ser av handlevogna, så har vi en del fellestrekk. Jeg har blant annet en Areca 1880i på vei inn i min kasse, selv om jeg inntil videre skal nøye meg med 8 disker. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Totalsum = 31944,- o.O ca 25k mer enn jeg brukte på: - tyan quad socket 1207 16x ddr2 hk - 4x quad 2ghz 1207 (16x2ghz) - 16x 2gb pc6400 ecc (32gb) - 4stk 1u kjølere for 32k kunne du f.eks kjøpt deg: poweredge 1855 bladecenter digital kvm module 10port gigabit pass through drac module 4x 1200watt power supplies 7u rackmount kit 10x poweredge 1855 blade 2x 3,66ghz/1mb 4096mb ram perc 4/i 2x 72gb 10k + fortsatt ha penger igjen til en bra stabel pizza's mens sette de opp og liten filserver Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Fikk denne fra jetcarrier Er du ikke 18 år gammel kan du ikke bruke vår tjeneste.Mvh Tex What to do?! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Fikk HP SAS Expander kortet mitt idag og har noen spørsmål.. Hvilken av portene på kortet skal jeg bruke fra RAID kortet? altså hvilken av portene skal være kommunikasjons porten-en mellom det og raid kortet? Hva kobler jeg den i er det PCI eller PCIe? Jeg ser ærlig talt ikke forskjell og fant ikke no på HP siden. Og hva er den koblingen som er på utsiden av kortet altså den som peker ut av serveren? Det er ikke noe mini SAS kobling og jeg vet ikke hva det er, hva kobles den i og hva brukes den til? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) det er mini-sas den også, men du har forskjellige porter utvendig og invendig. sff-8087 og sff-8088. på expandere bruker du typisk ytterporten, men har ikke brukt akkurat denne expanderen selv. Endret 19. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Du bruker dei to nederste portane Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Ytterporten som kobling mellom expanderen og raid kortet? Men RAID kortet har jo ikke en slik kobling.. To nederste? Hvilken nederste? Og må jeg bruke to? Og hvorfor har kortet mitt 8 mini SAS tilkoblinger? Hvis man kan få 4 SATA II ut av 1 SAS port blir jo det 32 SATA II porter. Trodde jeg skulle få med 24 SATA II porter altså 6 mini SAS saker Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Ser u sas expander tråden på hardforum at det er testet med 32diskers raid uten problem. Så du får endel koblinger for pengene ja. Etter tråden der anbefales det starte med disker på 2,3,4 etc og raidkontroller på 8 og evnt 8+9 om du har kontroller med dual link. Endret 19. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå