Gå til innhold

Media PC/Lagringserver RAID kort, GPU, OS?

Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte 2x 4u svære beist på ebay.

Ble 60$ i frakt til jetcarrier sin terminal så 895kr for begge sjøfrakt til norge, da er tollarbeidet inkludert også uten noe ekstra avgifter kun mva.

Et rack mener jeg huske var 495kr.

(så bring sin pris fra jetcarrier i norge og hjem til deg oppå frakten til norge)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2x 4u svære beist på ebay.

Ble 60$ i frakt til jetcarrier sin terminal så 895kr for begge sjøfrakt til norge, da er tollarbeidet inkludert også uten noe ekstra avgifter kun mva.

Et rack mener jeg huske var 495kr.

(så bring sin pris fra jetcarrier i norge og hjem til deg oppå frakten til norge)

Må jeg betale moms?! Det er jo bursdagsgave til bestemor!

Lenke til kommentar

Sender du det selv fra usa kan du vel altids pynte litt på papirene :p

Jeg fikk det sendt direkte til jetcarrier fra butikk så betalte de kronene moms, ble fortsatt 2kabinetter til prisen for ett her til lands :thumbup:

Da overlever jeg de 2-3ukenes ekstra venting sjøfrakt gir.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Du må betale moms, korleis i all verda skal norske forhandlarar kunne konkurrere når du alltid får 20% avslag frå f.eks USA. Du må hugse på at i USA så er alle priser ekskludert moms.

Når du handler online i USA til alle stater utenom California spiller du å betale moms når det kommer fra online. Og om jeg måtte betalt moms (jeg bor i Arizona) så hadde det bare vært 8% fremfor lattlige 25% i norge.

Lenke til kommentar

Totalsum = 31944,- o.O

ca 25k mer enn jeg brukte på:

- tyan quad socket 1207 16x ddr2 hk

- 4x quad 2ghz 1207 (16x2ghz)

- 16x 2gb pc6400 ecc (32gb)

- 4stk 1u kjølere

for 32k kunne du f.eks kjøpt deg:

poweredge 1855 bladecenter

digital kvm module

10port gigabit pass through

drac module

4x 1200watt power supplies

7u rackmount kit

10x poweredge 1855 blade

2x 3,66ghz/1mb

4096mb ram

perc 4/i

2x 72gb 10k

+ fortsatt ha penger igjen til en bra stabel pizza's mens sette de opp og liten filserver :)

Lenke til kommentar

Fikk HP SAS Expander kortet mitt idag og har noen spørsmål..

Hvilken av portene på kortet skal jeg bruke fra RAID kortet? altså hvilken av portene skal være kommunikasjons porten-en mellom det og raid kortet?

Hva kobler jeg den i er det PCI eller PCIe? Jeg ser ærlig talt ikke forskjell og fant ikke no på HP siden.

Og hva er den koblingen som er på utsiden av kortet altså den som peker ut av serveren? Det er ikke noe mini SAS kobling og jeg vet ikke hva det er, hva kobles den i og hva brukes den til?

Lenke til kommentar

Ytterporten som kobling mellom expanderen og raid kortet? Men RAID kortet har jo ikke en slik kobling..

To nederste? Hvilken nederste? Og må jeg bruke to?

Og hvorfor har kortet mitt 8 mini SAS tilkoblinger? Hvis man kan få 4 SATA II ut av 1 SAS port blir jo det 32 SATA II porter. Trodde jeg skulle få med 24 SATA II porter altså 6 mini SAS saker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...