Gå til innhold

Media PC/Lagringserver RAID kort, GPU, OS?

Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja selve bios panelet, var ikke en stor fan av det panelet til lsi.

Synest det bare var jalla uoversiktelig sammenligner med adaptec/arcea/3ware som jeg vanligvis bruker.

det blir ikke intel kontrollere nestegang for og spare de tusenlappene, verdt de ekstra kronene bare for og slippe det panelet.

Lenke til kommentar

Det er biosen til intel kontrolleren for oppsett av raid som han misliker :p

Fordi den er møkk! :thumbdown:

Etter bare en måneds bruk har 3 av de gått tilbake til standard configs på reboot av segselv (har bbu samt ups, så ikke fra spenningstap).

Kjører jeg ned servern "korrekt" altså først alle de virtuelle, sette esx i maintenance så reboot vil de fortsatt starte verify på raidene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen spm ang rqid 60 og 50.

Hvor mange disker får jeg brukt i ett raid 50 system og blir det to disker som går tapt til sikkerhet eller flere? Isåfall hvor mange?

Raid 60 hvordan fungerer det hvis en av diskene i det ene raid 6 settet går tapt mister jeg ikke alt da siden det ligger inne i ett raid 0 sett? Og hvis ikke hvorfor ikke og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar

Med Raid 5 så mister du data når to harddisker blir defekte. Med Raid 6 må du miste 3 harddisker.

Når du striper to raid 6 så har må den eine raidet bli defekt før du mister all data. Ergo i verste fall så kan du framleis miste 3 harddisker og alt ryker eller i bestefall så kan du miste 5 harddisker før alt ryker.

Lenke til kommentar

Da var HP SAS Expanderen bestilt, måtte bare kjøpe den ettersom jeg fant den SYYYKT billig på ebay av en høyt rated seller med nesten 400 reviews.

Men sjekk her

http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/13232_div/13232_div.html

Up to 14TB of total storage with 14 x 1TB 3.5" SATA MDL HDD

Up to of 7.2 TB total storage with 24 x 300GB 6Gb/s SAS 10K SFF DP ENT HDD

hva mener de med det? kan jeg ikke ha mere en 14 TB på det?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Da var HP SAS Expanderen bestilt, måtte bare kjøpe den ettersom jeg fant den SYYYKT billig på ebay av en høyt rated seller med nesten 400 reviews.

Men sjekk her

http://h18000.www1.h.../13232_div.html

Up to 14TB of total storage with 14 x 1TB 3.5" SATA MDL HDD

Up to of 7.2 TB total storage with 24 x 300GB 6Gb/s SAS 10K SFF DP ENT HDD

hva mener de med det? kan jeg ikke ha mere en 14 TB på det?

Det ble sikkert skrevet da det ikkje fantes større enn 1tb disker. Altså ganske lemnge siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...