Gå til innhold

Media PC/Lagringserver RAID kort, GPU, OS?

Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor rack? I mange full tower kabinetter er det plass til 20+ harddisker og i tillegg kan man ha annen hardware i :)

Ikkje noe problem å kjøre en expander kabel til et expanderkort som står i et vanlig kabinett!

Billigere blir det nok også.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

1000 dollar vs 350 dollar + 2000 kr for en 1200 watt strømforsyning hjemme? Tenker på Corsair AX 1200, vet ikke om den passer i ett rack kabinett, gjør den det? Og hvis ikke hva slags strømforsyningsnett skal jeg se på og hvor mye strøm vil jeg trenge?

Hvorfor rack?

Jeg har lekt med tanken om å plassere den i ett datasenter eller lignende, kjenner også noen med 400/400 mbit hjemme jeg kunne plassert den hos som bruker rackskap men når jeg tenker meg om hadde jeg helt sikkert fått lov å ha ett normalt kabinett hos de :p

Og har også selv tenkt på å kjøpe noe rackskap til server og switch.

Selvfølgelig er jeg åpen for normale kabinetter å, hvilke vil du anbefale for denne mengde disker? Og bør jeg oppgradere luftstrømmen på de? Kraftigere vifter eller noe slikt?

Lenke til kommentar

AX1200 er overkill for filserver etter min mening:)

Hoved filservern min er:

norco-4020

2x 250gb raid1 system

18x 1500gb raid5 (3raid på 6disker hver)

gammlet intel dual 604 hk

2x 3,2ghz enkeltkjerne xeon

4gb ram

nettverkskort 1 - dual sc/sc fiber gigabit (pci-x)

nettverkskort 2 - dual sc/sc fiber gigabit (pci-x)

nettverkskort 3 - dual rj-45 gigabit (pci-x)

raidkontroller 1 - 3ware 9500s-12 (pci-x)

raidkontroller 2 - 3ware 9500s-8 (pci-x)

Kjøpte en corsair hx850w men på det meste brukes 500w

filserver nr2 står i shabby tower kabinett av gamle chieftech typen (type 70cm høyt fra tidlig 2000 men romslig!) med rimelig lik config men bare et raid5 med 6x1500gb

Ikke det nyeste med socket604 og pci-x men var billig, hovedfilservern fyller de 4gbit den har til coreswitchen min så funker :D

Flytter jeg et raid6 over i toern kunne de begge passet fint inn i de supermicro kassene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Eg synes forslaget til Agrophel er ganske bra.

Då trenger ein bare ein minisas port til alle 24 disker om eg har forstått det rett. Det er vell ein begrensning på 1200MB/s? Uansett så held det i massevis. SAS expandere koster jo fleire hundre dollar aleina. Og at ein får med redundant PSU er jo bare ein kjempebonus :)

Lenke til kommentar

Så 850 watt er en passende mengde?

Supermicro sitt kabinett frister men det er så dyrt :p Håper det synker i pris innen 2011 halvår.

Men altså hvis dere mener kontroller kortet blir for svakt, hvilke kontroller kort ville dere anbefalt med for 12 disker i RAID 6/60/50?

Jeg har begynt å se på denne HDD'en som OS HDD fremfor den PCIE saken, kan det være no tess?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

HP SAS expander fungere nesten så switch. Areca 1880i har bare 8 porter men hekter på SAS Exapnder kan bruke 24 hdd. Jeg bruker Areca 1680 med HP SAS expander fungere fint med hdd det! Men lite vits kjøpe 1680 når 1880 er ute og det er bedre en areca 1680

ja du må begge. Areca 1880ix-12 koster vel like mye så Areca 1880i + SAS expander.

Lenke til kommentar

Men 1880i + SAS explander bruker mere strøm, tar mer plass og bruker opp en ekstra PCIe port jeg kunne brukt til andre ting.

Og hva slags speed kan jeg forvente å få utav dette?

Og hvorfor trenger jeg 8 port kort når SAS explanderen vil splitte det uansett?

Vil ikke f.eks. Intel SRCSAS144E til 300 dollar fungere med en SAS Explander?

Og om jeg ikke tar helt feil er vel Intel kjent for kvalitet, og ser de selger en SAS explander 24 ports til rundt $300 og den kan forsynes med strøm på andre vis en å ta opp en PCIe slot. Kan denne være noe fremfor HP sin?

Og leste i en annen tråd at du Nizzen hadde ett RocketRAID kort som du var fornøyd med kan det være no?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...