Gå til innhold

Media PC/Lagringserver RAID kort, GPU, OS?

Rudde

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke komprimering vil gjøre noe raskere, jeg tror det vil gjøre ting tregere, men altså om jeg har en buffer på ytelse jeg ikke trenger så vil jeg gjærne bruke denne bufferen til å komprimere filene litt.

Planen var samba ja.

Installerte fra ports ja. Leste i FreeBSD forumet at flere har hatt lignende problemer med 8.0

Altså om jeg får opp x64 os, med god støtte for zfs og zpools som det er mulig å kjøre som host OS for noe virtual opplegg og den støtter samba, tror jeg at jeg putter alt annet jeg har behov for på en VM av en linux distro og noen windows VM's.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hello igjen, noe jeg lurer på, altså kan jeg lagre SMB brukere med begrenset tilgang til ZFS folders?

Altså jeg vil ha en super-user (meg som har tilgang til ALT), en konto til familien, som har begrenset kontroll noen steder med skrive/lese andre, og en lan konto som har begrenset rettigheter?

Jeg bruker Oracle Solaris 11 Express med napp-it WebUI og gnome GUI (om jeg kan gjøre det der)

Noe annet jeg også lurer på er, hvordan får jeg bridge mode til å fungere i Solaris, jeg fant en forumpost om hvordan man fikk det til å virke i linux (de må installere noe bridge utility for å få det til å virke, men fant ikke noe til Solaris) Også lurer jeg på hva speed'en mellom Host OS og Guest OS er i VirtualBox, jeg vet at VMWare har noe tool så de får teoretisk "unlimited" speed mellom hverandre, men jeg vet ikke på VirtualBox, ønsker en 4 gbit speed mellom Host og Guest, er dette noe som er mulig?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...