Gå til innhold

Har fått Wii i hus, noen amatør-spørsmål her.

hojohansen

Anbefalte innlegg

Har nå fått Wii i hus, og det virker bra, men har noen spørsmål. Jeg ser det går ann å koble internett til Wii'n, hva er det å "tjene" på det?

Hva slags spill anbefaler dere (to gutter som bruker den, 8 og 4år gammle)

Finnes det noen måte å spille dvd-filmer osv med den? Er det mulig å koble ekstern hardisk på den?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte selv Wii nå før helga. Veldig gøy! (ja eg er voksen :p )

Når du kobler Wiien til internett så er det primært sett muligheten for å spille mot andre, delle på Mii's(avatar/figur/profil) mellom venner(slik eg har forstått det) og surfe på internett. I tillegg kan man kjøpe Wii points som igjen gir en muligheten for å kjøpe spill(dvs til eldre Nintendo platformer). Flere funksjoner er tilgjengelig, men de fleste går under det samme(å få tilgang til informasjon fra internett).

Wii kan ikke uten videre spille DVD. Man kan "modifisere"(homebrew) den slik at man kan legge til en DVD spiller, men personlig ser eg ikke nytten. Eg kjøpte den for å spille spill med. DVD spiller har eg utenom.

Og om dere ikke har gjort det enda så kjøp flere kontrollere. Morroa begynner når man kan spille flere samtidig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå fått Wii i hus, og det virker bra, men har noen spørsmål. Jeg ser det går ann å koble internett til Wii'n, hva er det å "tjene" på det?

Gratulerer med Wii. Den vil nok bli ganske populær hos de fleste. :)

Det er flere grunner til å koble Wii'en til internett. Noe av det første som mange tenker på er å spille mot andre. Det går selvsagt ikke i alle spill, men i de spillene man kan gjøre det er det som regel ganske lett å koble seg på og spille. Ikke koster det noe heller, ulikt Xbox Live.

I tillegg har man WiiWare og Virtual Console. WiiWare er en online butikk der man kan kjøpe en rekke småspill laget for Wii. Her kan man finne mange godbiter om man leter litt. Grafisk og lydmessig er det alt fra dårlig til Wii-standard. Prisen er heller ikke så ille.

Virtual Console er en stor samling spill fra eldre plattformer som SNES, NES, Commodore 64 osv. Det er mye skrot her, men også en god del klassikere. Grafikken og lyden på disse er ikke det beste, men om gameplay er det viktigste finner man mye snacks her.

Hva slags spill anbefaler dere (to gutter som bruker den, 8 og 4år gammle)

Det kommer mye ann på hva de liker og hva du tillater. Jeg så Alien da jeg var åtte, men jeg skjønner godt det er mange foreldre som ikke ville latt barna se en sånn film. Å anbefale Manhunt til en 8-åring og 4-åring er kanskje ikke det beste. :p Men hva med New Super Mario Bros Wii? Da kan de spille sammen. Men det spørs som sagt hva de liker og hva de får lov til.

Finnes det noen måte å spille dvd-filmer osv med den? Er det mulig å koble ekstern hardisk på den?

Takker for svar.

DVD-filmer er mulig, men ikke på en lovlig måte. ;) Har ikke hørt om en ekstern harddisk til Wii, men den støtter minnekort. Mener det er opp til 32GB, men kan være 16GB. Men så billig som minnekort er burde det ikke være et problem å få plass nok. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må nok skuffe deg me lovligheten der.. det er fullt lovlig, men å laste ned er ulovlig, hvilket vil si, at hvis du har et legalt spill eller dvd, er det lovlig å modifisere wiien din, men med en gang du laster ned noe og spiller det av bli det ulovlig..

men back on topic:

New super mario bros som nevnt før,

alle Wii-spill i gaten: wiisports, wiiplay, wiiparty, wii sports resort, og selvfølgelig rayman raving rabbids, dårlig spill, men undeholdende for de litt yngre :D

Lenke til kommentar

Det er din Wii, så du kan gjøre hva du vil med den. Vil du røske ut blue-ray spilleren i en PS3 og sette den i en Wii er det fullt lovlig. (om både PS3en og Wii'en er dine, selvsagt). Men du mister garantien sekundet du åpner dem, og med mindre du importerer spill vil du ikke kunne bruke dem til noe fornufting uansett. På samme måte er det lov å laste ned emulatorer i bøtter og spann, men det er ikke lov å laste neds spill til dem. Du kan kun bruke spill du eier fra før, så hva er vitsen? :) Og når du får en blue-ray spiller til under tusenlappen, hvorfor kødde med Wii'en for å få DVD-spiller? Men on-topic. Jeg anbefaler Super Mario Galaxy, Super Paper Mario, New Super Mario Bros Wii osv. Ellers har vi jo Sonic Colors, noe så merkelig som et bra 3D Sonic-spill. Godt mulig fordi det er svært inspirert av Super Mario Galaxy. :p (men unikt nok til ikke å være en rip-off.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...