Gå til innhold

Hjelp til Gaming skjermkort og SLI/Crossfire!

Haygon

Anbefalte innlegg

Heisann der! Nok en sjel som prøver og lære seg noe mer på data og gaming fronten!

Tenker å investere i en brand spankin' new gaming pc som jeg skal bygge selv ( For første gang) i januar / desember. Selv om jeg har lest meg litt her og litt der, vet jeg ikke SÅ mye om hvordan komponenter fungerer, hvilke som er bra og hva de mener etc, så vær vennlig og forklar utrykk og correct me if I'm wrong! o.l

Jeg antar at SLI / Crossfire betyr to eller flere skjermkort i en PC. Crossfire for bl.a ATI Radeon og SLI for Nvidia GTX .

Det jeg er ute etter er en skjermkortsløsning som vil yte meg maksimalt ytelse for pengene. Den skal gi meg en veldig GOD flytende FPS ( Ikke bare " Spillbar") i nåverende og oppkommende spill i fremtiden ( rundt 2 år framover) på helst maksimal grafikk.

Har ikke alskens penger heller men er villig til å spare litt hvis jeg evt. må. Mest bang for the buck er det jeg er ute etter.

Hvilke grafikkort skal jeg kjøre på med? Skal jeg vente til 69xx serien kommer ut og kjøpe 1 av high end kortene eller 2x GTX 460 HAWK ? Hvor god er ytelsen og hvor framtidsdyktige er Gtx460 hawk SLI ?

Takker så meget! Alle innspill settes pris på! :!:

Endret av Haygon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi vet enda ikke hvordan 69xx kommer til å yte,men det virker meget lovenede. Han sier at det ser kulere ut med 2 kort fremfor 1 kort.

Vent til 69xx serien kommer du (november) og se hvordan de yter før du kjøper, og finn ett budsjett, da vil det være mye enklere å finne noe for deg :thumbup:

P.S. CF 6870 er bedre enn / like bra som GTX 460 SLI (bang for the buck), så er det vel også snakk om at 6850/6870 prisene skal senkes siden Nvidia senket sine.

Men vent til november du, imens kan du finne ut hvilke andre komponenter du vil ha! :new_woot:

Lenke til kommentar

vi vet enda ikke hvordan 69xx kommer til å yte,men det virker meget lovenede. Han sier at det ser kulere ut med 2 kort fremfor 1 kort.

Vent til 69xx serien kommer du (november) og se hvordan de yter før du kjøper, og finn ett budsjett, da vil det være mye enklere å finne noe for deg :thumbup:

P.S. CF 6870 er bedre enn / like bra som GTX 460 SLI (bang for the buck), så er det vel også snakk om at 6850/6870 prisene skal senkes siden Nvidia senket sine.

Men vent til november du, imens kan du finne ut hvilke andre komponenter du vil ha! :new_woot:

Takker for inlegget! Nyttig informasjon. Wait i shal... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...