Gå til innhold

"Antivirusprogram" lastet ned seg selv - trenger hjelp fort

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp! Tør ikke gjøre noe på dataen fordi jeg er redd viruset jeg har fått skal lagre passord, eller at noen sitter og ser på hva jeg driver med.

Problemet er at et "antivirusprogram" som kaller seg selv SecurityTool lastet seg selv ned på dataen min, uten at jeg trykket på noe som helst. Jeg skulle gå inn på en forumside, og så fikk jeg melding om at den kunne være farlig. Men siden jeg tenkte at siden var så harmløs, fortsatte jeg.

Jeg har ikke latt programmet fullføre noen virusscans, for jeg skjønte at dette ikke var hva det ga seg ut for å være. Pop-ups om trusler kommer hele tiden, og jeg har ikke tilgang til kontrollpanelet mitt, og får derfor ikke slettet "programmet". Jeg får heller ikke åpnet eller lastet ned ekte antivirusprogram til å løse problemet. Det virker som at hver gang jeg trykker på noe som kan hjelpe meg med å fjerne problemet, hindrer SecurityTool meg i å gjøre noe.

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette... jeg har virkelig ikke god peiling på data, og dette skremmer meg litt.

Er litt usikker på om jeg la dette i riktig kategori. Beklager om det var feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv vært borti lignende problemer og ble kvitt det ved å gå i sikkerhetsmodus (trykk inn F8 under bootup av maskinen) å ta en god scann med et antivirus som du eventuelt kan laste ned i sikkerhetsmodus om du ikke har. avast eller AVG er vel gode gratis programmer , men om du er villig å betale litt anbefaler jeg sterkt NOD32 , rett og slett kjempeprogramm!

Lenke til kommentar

Den er skikkelig nasty, den der. Første viruset på jeg har fått på, tja, 13 år. Som er synlig for meg iallefall :(

Husker ikke helt hvordan man gjorde det, men det var noe med Run og en kommando der som fikk Windows (shellet) til å restarte seg, sånn at viruset ikke var aktivt. Så var det å begynne med en renseprosess. Tror det var Malware som tok knekken på det. Delvis. Jeg hadde DNS-problemer i ettertid, men å skifte DNS-serverne til OpenDNS hjalp. Og det å manuelt blokkere i HOSTS-fila var en midlertidig løsning for meg.

Kjører et par spyware-programmer, men kunne like gjerne ha latt vær.

Lenke til kommentar

Når du starter PCen, trykk F8 etter POST, men før Windows laster! Da vil du få opp flere muligheter for å starte opp Windows. Velg Sikkerhetmodus (med nett om du ikke har mulighet for å laste ned filene fra en annen PC i nærheten). Last ned filer fra Veiledningen og kjør igjennom. Post loggene i tråden her.

EDIT: God morgen Leif. :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...