Gå til innhold

Alienware m15x vs. Multicom Kunshan W860

pipa

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om det er veldig stor forkjell i ytelse på disse laptopene. Multicomen har jo bedre grafikkort, men hvor mye bedre er dette? Regner med at begge klarer å kjøre spill som WoW med full grafikk, men hvordan vil de klare de nyeste og mest krevende spillene?

Lurer også på om det er noen som vet/tror at det ville komme laptoper med bedre grafikkort før nyttår. Trenger egentlig ikke ny pc før etter nyttår, så vil heller vente hvis jeg kan få noe bedre da. Vet jo at AMD har kommet med nye grafikkort nå, er det no mulighet for at de vil komme med oppgraderinger til bærbare pcer?

Her er pcene det er snakk om

Alienware m15x:

- Intel® Core™ i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache

- 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM

- 1GB ATI® Radeon™ HD 5850

Multicom Kunshan W860:

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz 6MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

- ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke 6-serien til AMD vil være noe særlig utbredt innen nyttår. Pleier å ta tid fra desktop til laptop-lansering. Om du vil ha den nå eller spare litt på ny maskin, får du vurdere. Nå er jo muligheten for at det kommer en annen modell som vil appellere mer til deg enn de du har å velge mellom nå også til stede.

Lenke til kommentar

av de 2 ville nok jeg gått for multicom sin modell. men asus kommer nå ganske snart ut med g53, som ligger i samma gata. ved siden av har du jo msi gx660 som også ligger i ditt sjikt. du får nå i allefall sjekke de ut før du bestemmer deg;) kan du vente til etter nyttår skal jo AMD's APU (gpu og cpu i ett) komme, så en ville nok se en ytelsesøkning da skulle jeg tro:P

Lenke til kommentar

av de 2 ville nok jeg gått for multicom sin modell. men asus kommer nå ganske snart ut med g53, som ligger i samma gata. ved siden av har du jo msi gx660 som også ligger i ditt sjikt. du får nå i allefall sjekke de ut før du bestemmer deg;) kan du vente til etter nyttår skal jo AMD's APU (gpu og cpu i ett) komme, så en ville nok se en ytelsesøkning da skulle jeg tro:P

Noen som vet no dato og/eller specs på Asus G53? Har sett på G73, men har ikke hatt lyst på 17", så da er jo G53 et alternativ.

Noen som har noen formeninger av hva som er best av ATI og Nvidia?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"best av Nvidia eller ATI" ....

Hehe .... når du spør sånn, vil du få svar fra diverse "fanboys" som vil svare enten det ene eller det

andre.

Det finnes ikke noen gode svar. AMD har noen gode kort. Det har Nvidia også. Men når det gjelder skjermkort for bærbare, har Nvidia vært noe mer heldige/dyktige med sine drivere, i den senere tid.

Jeg er selvsagt en smule forutinntatt, men jeg ville ha valgt Kunshan W860 med GTX 460M, foran en med HD 5870, eller en Alienware-maskin. Jeg kunne vanskelig leve med harry-designet til Alienware.

Valg mellom Kunshan W860 og Asus G53 ... hmm, ikke lett. Asus'en vil helt sikkert være billigere, men jeg stoler mer på Clevo når det gjelder å bygge høy-ytelses bærbare. Men Asus fiksa jo oppgaven temmelig bra med G73, så... ikke lett. Ville komme an på tjukkelsen på lommeboka i øyeblikket, tenker jeg :roll:, og det faktum at W860 i stor grad kan konfigureres med hardware etter egne ønsker, og at den kommer helt fri for bloat- og crapware. (og er derfor ikke subsidiert av crapware-produsenter...)

Og forresten: ATI er historie. Eieren AMD vil framover markedsføre kortene sine under eget navn.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...