cremaster Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Håper jeg ikke blir utestengt for å snakke om piratkopier, satser på tilgivelse for gamle synder. For de av dere som er gamle nok til å ha opplevd Commondore 64s glansdager, var det noen av dere som faktisk kjøpte et eneste spill? Husker tidene da man gikk fra dør til dør med en bag fyllt av spillkopier, og en svintung diskettstasjon. Jeg personlig kjøpte aldri ett eneste ett, men jeg slet ut ett par joysticker. Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Kjøpte Impossible Mission, Out Run, Ghostbusters, KANE, og enkelte andre. Mest kassett-spel faktisk. Ellers kjøpte vi C64 brukt, og han vi kjøpte av var lokal distributør for ei piratgruppe. (Trur eg) I alle tilfelle hadde vi fleire spel enn vi spelte. Zipstiks forever. Har nokon ein Zipstik dei ikkje nyttar? Best å ha eit par fleire i reserve. Angåande piratkopieringa på C64 er det jo ei kjennsgjerning at til dømes både Rob Hubbard og Martin Galway var -meir- enn inspirerte av samtidsmusikarar når dei laga musikken til spela (Jarré, Pink Floyd, Yellow Magic Orchestra), så copyright og denslags fungerte ikkje på same måten den tida spør du meg. Men hei, om Randy Glover kjem bort til meg og seier "Du har ikkje betalt for din kopi av Jumpman Junior." Gjev eg han gledeleg både pengar og handtrykk. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg husker å ha eid ett orginal spill,Hobbiten som forøvrig kom med den engelske utgaven av boken Hobbiten,så det ble også mitt første møte med J.R.R Tolkien :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå