Gå til innhold

Gaming-PC til rundt omkring 6000kr, amd/intel = urelevant

Anbefalte innlegg

Okay, så jeg planlegger å kjøpe en relativt god gaming-PC, med skjerm, for så lite penger som mulig (nærme 6000 kr hadde vært "the sweet spot"). En småproblematisk situasjon kanskje, men forhåpentligvis ikke umulig.

PCen jeg planlegger å kjøpe er her: https://prisguiden.no/profil/lister/118979 (krysser fingrene for at den linken funker. Hokay.)

Så jeg lurte på om noen har noen tips eller endringer jeg burde gjøre? Jeg bryr meg forresten ikke så mye om overklokking, men om jeg har muligheten for det så hadde det fortsatt vært et pluss.

Spill jeg spiller er oftest StarCraft II og World of Warcraft, men jeg vil og ha muligheten til å spille nyere og mer krevende spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, så jeg planlegger å kjøpe en relativt god gaming-PC, med skjerm, for så lite penger som mulig (nærme 6000 kr hadde vært "the sweet spot"). En småproblematisk situasjon kanskje, men forhåpentligvis ikke umulig.

PCen jeg planlegger å kjøpe er her: https://prisguiden.no/profil/lister/118979 (krysser fingrene for at den linken funker. Hokay.)

Så jeg lurte på om noen har noen tips eller endringer jeg burde gjøre? Jeg bryr meg forresten ikke så mye om overklokking, men om jeg har muligheten for det så hadde det fortsatt vært et pluss.

Spill jeg spiller er oftest StarCraft II og World of Warcraft, men jeg vil og ha muligheten til å spille nyere og mer krevende spill

Pcen virker solid, burde greie World of warcraft/starcraft også nye spill uten store problemer.. :)

Lenke til kommentar

Du vil klare de spillene du nevner samt noen nye. Gjerne invester litt mer i hovedkortet for å få det mer framtidsrettet til nyere teknologier.

Du kan overklokke dette men det er vell ingen nødvendighet før om noen år.

Om du derimot er hypp på enda bedre ytelse fra starten av så kan du kjøpe med en cpu vifte.

Anbefaler også å kjøpe en raptor disk med 10000 rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...