Jakke Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 *Se signatur for bilde* Da jeg har en USDM Mazda RX7, så har jeg ikke plass til norsk skilt. Å få norsk skiltgrop innebærer også ny bakfanger, og det blir fort mange tusen. Er det mulig å få igjennom en søknad hos Veidirektoratet etter 2008 om små skilt? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du får jo firkanta skylt som er mye mindre. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Firkanta skilt er ikke mindre, de er smalere, thats it. Jeg har det bak (se bilde i signatur) SMÅ skilt, ala det alle rånere med importbil har, får man ikke lengre, men har noen hatt suksess etter 2008 med å få dette? http://morten.com/cars/t-bird93/t-bird93_5.jpg Du fikk de slik, og høye varianter som jeg har bare nedskalert så og si. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) never mind Endret 26. oktober 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er ikke lengre mulig å få tilpassede skilt. Verken skilt med skrift i samme størrelse som brukes på motorsykler og traktorer (små skilt) eller "toetasjesskilt" (smale skilt) er mulig lengre. Forbudet mot ustandard registreringsskilt ble innført 1. oktober 2008. Unntaket er veteranbiler fra tiden før dagens skiltstandard ble innført i april 1971 (to bokstaver og fem tall). De nyeste veteranbilene kan altså kun få moderne skiltplater ved nyregistrering (import), også selv om man på den tiden bilen var ny kunne få smale skilt. Men har bilen allerede små eller smale godkjente skilter fra før, så kan man selvsagt beholde disse. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Du får toraders skilt. Men ikke små toraders skilt. Jeg har det selv. Men jeg har nå søkt om det, da jeg ikke kan EU-godkjenne bilen uten små skilt om jeg skal komme unna med null feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå