myhken Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ja forskjellen på Dell og Komplett/Netshop er jo at når de først innrømmer at de har gjort en feil, så har de råd til å gi deg et plaster på såret. Mens Netshop, som jeg er mest fornøyd med, lager lite trøbbel og fikser ting raskt og enkelt. Som f.eks med den rare disken jeg forteller om, de er villig til å ta den inn å teste den, uten å ta seg betalt, om de ikke finner noen feil. Det er bra kundeservice. 46 tommer LED tvet mitt kjøpt for ca 2 måneder siden døde plutselig en fredag 15.30. Ringte support, fikk beskjed om å kjøre inn (25 minutter ca tar det å kjøre) og da jeg kom frem sto låne TV og ventet på meg, og TVet mitt ble sendt på reparasjon. Tok ca 3 uker før jeg fikk det tilbake. Men hadde jo låne TV. Hvor andre steder ville dette funket så bra? 15.30 på en fredag? Tror ikke engang Elkjøp hadde greid det samme. Vedder mye på at jeg hadde vært uten TV hele helgen stort sett alle andre steder. Så all ære til Netshop. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Da har jeg snakket med dell. Var ikke bare bare det. Først var det 5min kommunikasjons problemer med ei svensk dame som satte meg over til teknisk avdeling. Måtte ringe på nytt for å komme til kundesenteret. De sa at slikt kunne de ikke ta over telefonen så jeg fikk en mail adresse som jeg skulle sende til deres juridiske avdeling. Sitter å skriver mail no. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Morsomt å handle på Dell nå om dagen skjønner jeg. Jeg har i alle fall fått snakke med folk når jeg hadde problemer. Og før min personlige pc, hadde jeg mye med Dell å gjøre på grunn av at jeg hadde ansvaret for alle de bærbare pcene vi hadde i firmaet der jeg jobbe, og vi brukte Dell. Men der sendte de oss stort sett ny pc så fort det var noe feil med en pc, enkelt å greit. En gang kom en mann til oss for å fikse et par pcer, og en ga ba de meg bruke viskelær på minnebrikkene!! (funket faktisk, men så rart ut) ellers fikk vi nye pcer. Så hadde vi vel en 100-200 pcer derfra da. Og med de standard bruker feilene med å tråkke på pcene (ødelagt skjerm etc), kaffe/bruk utover hele pcen osv, så hadde de jo en del ny salg til oss også. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Er vel mye verre for Dell at en bedrift som har 100-200 Dell pc'er blir missfornøyd og bytter levrandør enn om en enkelt kunde gjør det. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Da fikk jeg svar på mailen jeg sendte til Dell.Dear customer,Thank you for your E-Mail.As the Dell E-Mail support is provided only in English please, send us this E-Mail once more in English, so we can help you with this case.If you prefer to communicate in Swedish / Norwegian / Danish / Belgian / Dutch please contact our Hotline under the number 02 481 8987 (Belgium) / 70 10 00 74 (Denmark) / 020-674 5966 (Netherlands) / 81 53 50 43 (Norway) / 0771 340 340 (Sweden)Thanks for your comprehension.E-Mail Team PortablesNon-Voice SupportDell Corporationer det mulig, fikk no en norsk e-mail adresse. Blir en avlårlig telefon til Dell på mandag no ja.Edit: hvorfor går det ikke ann med mellomrom mellom linjene lengre? Endret 12. november 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 siden jeg har fått såpass mye hjelp her og kanskje noen her er engasjert i saken min. fått svar fra Dell og tilbud om ny pc, var ikke fornøyd med tilbudet og sendte de en detaljert mail hvorfor. velger å fortsette denne "saken" i forbrukerrett forumet siden dette ikke lengre passer i denne katogorien. dere kan følge saken min her Takker igjen for all hjelp jeg har fått i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå