Gå til innhold

Koble modem og rutermodem sammen, diverse problemer!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg befinner meg i Sverige hos noen bekjente, og önsker å sette opp trådlöst nett her. Pr dags dato er det kun en PC med XP her, koblet med kabel på en D-link DSL-300T. som kun har ett LAN-uttak.

I tillegg har jeg et rutermodem Zyxel Prestige 660HWT til bruk. Prövde å koble rutermodemet etter D-linken, men det gikk ikke fordi D-link ikke står i Bridge-mode. (Hvis dette er rett måte å gjöre det på?

Det går heller ikke an å nå D-link sin konfigurasjon, da jeg ikke har noen gitt gateway(ingenting dukker opp i ipconfig), og selv ikke etter å ha resatt hele boksen.

Jeg prövde å koble kabelen fra PC-en rett opp til rutermodemet og logge inn PPPoE-informasjonen fra ISP-en, men det gir inget internett, hverken med kabel eller trådlöst. Dette er koblet i telefonlinjen, og operatören heter Glocalnet.

Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan få konfigurert D-linken til bromodus, for å la ruteren koble seg rett på linjen, eller om det finnes noen annen måte å löse dette på?

All hjelp mottas med takk og pris! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får fölgende:

Ethernet-kort; 169.254.74.252 og blankt på S gateway

PPP-kort spray bredband; 81.227.85.157 og samme adresse på SG

Ingen av de gir meg noen ting om jeg skriver de i browser.

Og på PC-en må jeg "logge" på med ISP-infoen i et spesielt program fra ISP-en.

Endret av brain
Lenke til kommentar

Du kan ikke koble 2 modem etter hverandre. Du oppgir at du bruker et modem + et routermodem.

Det du derimot kan benytte er modem (evt. routermodem) etterfulgt av router.

IP-adressen 169.254.74.252 er en dummyadresse som settes når PCen ikke får tildelt IP-adresse fra DHCP-tjeneren (modem eller router).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...