Programvare Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei Jeg befinner meg i Sverige hos noen bekjente, og önsker å sette opp trådlöst nett her. Pr dags dato er det kun en PC med XP her, koblet med kabel på en D-link DSL-300T. som kun har ett LAN-uttak. I tillegg har jeg et rutermodem Zyxel Prestige 660HWT til bruk. Prövde å koble rutermodemet etter D-linken, men det gikk ikke fordi D-link ikke står i Bridge-mode. (Hvis dette er rett måte å gjöre det på? Det går heller ikke an å nå D-link sin konfigurasjon, da jeg ikke har noen gitt gateway(ingenting dukker opp i ipconfig), og selv ikke etter å ha resatt hele boksen. Jeg prövde å koble kabelen fra PC-en rett opp til rutermodemet og logge inn PPPoE-informasjonen fra ISP-en, men det gir inget internett, hverken med kabel eller trådlöst. Dette er koblet i telefonlinjen, og operatören heter Glocalnet. Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan få konfigurert D-linken til bromodus, for å la ruteren koble seg rett på linjen, eller om det finnes noen annen måte å löse dette på? All hjelp mottas med takk og pris! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Når du kobler PC rett i modem, hvilken ipadresse får du da? Mottar du en 192.168.x.x eller 10.0.0.x så er det et routermodem. Da kan du trolig bruke switch på 660 routermodem. Dette gjør du ved å logge inn på 660 og slå av DHCP som du finner i LAN-innstillingene. Koble så nettverkskabel fra 300T til en av lanportene på 660. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg får fölgende: Ethernet-kort; 169.254.74.252 og blankt på S gateway PPP-kort spray bredband; 81.227.85.157 og samme adresse på SG Ingen av de gir meg noen ting om jeg skriver de i browser. Og på PC-en må jeg "logge" på med ISP-infoen i et spesielt program fra ISP-en. Endret 23. oktober 2010 av brain Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du kan ikke koble 2 modem etter hverandre. Du oppgir at du bruker et modem + et routermodem. Det du derimot kan benytte er modem (evt. routermodem) etterfulgt av router. IP-adressen 169.254.74.252 er en dummyadresse som settes når PCen ikke får tildelt IP-adresse fra DHCP-tjeneren (modem eller router). Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Vel, jeg prøvde å koble PC rett i routermodem og la det ta seg av PPPoE-innloggingen, men det fungerte ikke. Står bare at Ethernet og WLAN-fungerer men at jeg ikke har noe internett. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Dette er ikke løst. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Ingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå