Januar333 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hei, har ett ganske dyrt skjermokort(8800gts 640mb) som jeg kjøpte hos netshop den 05.01.2007. Saken er at her om dagen mens jeg spillte starctraft 3 så fikk jeg artifacts og i neste øyeblikk låser pcen seg, dette skjer nå så hyppig at pcen er ubrukelig(artifacts og i et brødel av et sekund låser den seg). Vil gjerne hvite hva normal praksis er i slike saker før jeg kontakter butikken, Reklamasjonsrett? Det verste er at jeg har hatt så mange retur saker hos dem at jeg kvier meg litt til å kontakte dem igjen. takk Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Garanti, noe produsenten av produktet gir. For å finne ut om du fortsatt har garanti må du sjekke informasjonen du fikk med skjermkortet. Reklamasjon 5 år, ihht lov. Om du har hatt mange saker kjenner du vel prosedyrer. Ta kontakt med butikken og si at kortet ikke fungerer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er neppe garantitid igjen etter snart 4 år, du må nok gå for reklamasjon. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Ifølge nvidia.com er det 3 års garanti, mens skjermkortet mitt er 3,8 år.. men vi i norge har vel etter forbrukerkjøpsloven 5 år , uavhengig av fabrikkgaranti(så lenge det ikke er bruker feil)? er det slik å forstå? Endret 23. oktober 2010 av freddy85 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg ville uansett gått nøye over skjermkortet først og vært sikker på at det ikke er fullt av støv i kjøleribbene. Hvis det overoppheter på grunn av dette, får du bare en saftig portoregning og ingen feil funnet-gebyr. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 ja, jeg kan ikke se noe spes. er støv, men ikke noe kritisk. Er det jeg også er bekymra for at dem av en eller annen grunn ikke vil dekke det og sender meg ett saftig test gebyr + fraktkostnadene. Flyttet også skjermkortet over på en annen pc og det samme skjer der, dog så har den bare et 320watt psu så veit ikke om det er nok. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Forøvrig slår det meg at hvis det er Starcraft 3 du spiller, er det kanskje ikke så rart at kortet går åt skogen. Det spillet må jo være ganske krevende. Har du mer kult å fortelle fra fremtiden? Endret 23. oktober 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 lol, er sc2 seff. . men nå klikker den med artifacts bare skjermbeskytteren kommer på Lenke til kommentar
darket Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 virker opplagt reklamasjon kontakt netshop Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Fjern støv først. En kjøleribbe som har vært brukt i 3.8 år er garantert full av støv. Dette forhindrer kjøling. Resultat: Artifakter og heng. Sjekk også CPU-kjøler. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 er 100% sikker på at det ikke er støv da vifta har holdt seg på lavt nivå. Har også et ganske nytt kabinett med filtrering. Dette skjer uavhgig av om pcen har hvert lenge på eller akkurat startet Jeg veit ikke hva som har skjedd men en ting er jeg sikker på at det er ikke pga varme Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Har ikkje nye skjermkort muligheten for å overvåke GPU-temperatur via programvare? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Er dette korrekt? "PC som er kjøpt i "løse" deler og selvmontert, har kun produsent sin garanti" Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) saken er løst, takk til netshop Endret 26. oktober 2010 av freddy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå