Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 lidenskap og ondt begjer står i samme setning her!å når skal dette dø-jeg har ingen ønske om at sexualiteten i meg skal dø-det er det få som er-Hadde pinsemenigheten informert om dette på alles første møte ville di hatt svert få tilhengere.Men da hadde det jo ikke vert serlig mye kollekt å det kan vi jo ikke ha noe av. Jeg kjenner mange som tilhører pinsemenigheten,men ingen er som deg...vel folk er jo forsjellige-alt etter hvor en har vokst opp.Men nå synes jeg at jeg har kritisert deg så mye at jeg vil skryte litt. Du kjemper med nebb å klør for det du tror på-noe som ikke nødvendigvis er en dårlig egenskap-du er også flink på bibelen-men vi plukker(for det gjør alle kristne)ikke fra samme sted. Dette er tatt utifra Bibelen, ikke "Den Offisielle Pinsevenners Bibel". Denne boken følger skal du følge på lik linje med meg. Pinsemenighet eller ikke. jeg tar som sagt ikke hele bibelen like høytidelig. Dette gjør meg ikke mindre kristen. Jeg er svært opptatt av nestekjærlighet som for meg vil si å bedre samfunnet for alle som bor her. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 lidenskap og ondt begjer står i samme setning her!å når skal dette dø-jeg har ingen ønske om at sexualiteten i meg skal dø-det er det få som er-Hadde pinsemenigheten informert om dette på alles første møte ville di hatt svert få tilhengere.Men da hadde det jo ikke vert serlig mye kollekt å det kan vi jo ikke ha noe av. Jeg kjenner mange som tilhører pinsemenigheten,men ingen er som deg...vel folk er jo forsjellige-alt etter hvor en har vokst opp.Men nå synes jeg at jeg har kritisert deg så mye at jeg vil skryte litt. Du kjemper med nebb å klør for det du tror på-noe som ikke nødvendigvis er en dårlig egenskap-du er også flink på bibelen-men vi plukker(for det gjør alle kristne)ikke fra samme sted. Dette er tatt utifra Bibelen, ikke "Den Offisielle Pinsevenners Bibel". Denne boken skal du følge på lik linje med meg. Pinsemenighet eller ikke. Jeg følger Kong James' Bibel Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Så gøy da er vi enige da lars-i at homofile ikke er verre enn folk flest ps:vil også informere om at det sannsynligvis er verre å være homofil på ungdomskolen enn å være religiøs. Nei, desverre er det ikke sånn heller. Å ha sex med en fra samme kjønn er strengt forbudt. Å fantasere er noe jeg vil tro alle har gjort, selv om dette også er en synd som vi bør prøve å unngå. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Så gøy da er vi enige da lars-i at homofile ikke er verre enn folk flest ps:vil også informere om at det sannsynligvis er verre å være homofil på ungdomskolen enn å være religiøs. Nei, desverre er det ikke sånn heller. Å ha sex med en fra samme kjønn er strengt forbudt. Å fantasere er noe jeg vil tro alle har gjort, selv om dette også er en synd som vi bør prøve å unngå. Da følger jo heller ikke du bibelen-det står det ene er ikke verre enn det andre... Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg følger Kong James' Bibel Jeg og. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Så gøy da er vi enige da lars-i at homofile ikke er verre enn folk flest ps:vil også informere om at det sannsynligvis er verre å være homofil på ungdomskolen enn å være religiøs. Nei, desverre er det ikke sånn heller. Å ha sex med en fra samme kjønn er strengt forbudt. Å fantasere er noe jeg vil tro alle har gjort, selv om dette også er en synd som vi bør prøve å unngå. Bare fordi det er en vanlig synd, betyr det ikke at den er mer akseptert. Faktisk, i følge hva jeg forstår, å bruke guds navn i vrede, er like gale som å begå mord. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Bare fordi det er en vanlig synd, betyr det ikke at den er mer akseptert. Faktisk, i følge hva jeg forstår, å bruke guds navn i vrede, er like gale som å begå mord. Hvorfor tror du det? Selv om det sikkert er fort gjort å misbruke Guds navn, har jeg (heldigvis) blitt oppvokst strengt nok til ikke å gjøre det, for jeg kan tenke meg at det blir vanskelig å slutte når det først er blitt en vane. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Bare fordi det er en vanlig synd, betyr det ikke at den er mer akseptert. Faktisk, i følge hva jeg forstår, å bruke guds navn i vrede, er like gale som å begå mord. Hvorfor tror du det? Selv om det sikkert er fort gjort å misbruke Guds navn, har jeg (heldigvis) blitt oppvokst strengt nok til ikke å gjøre det, for jeg kan tenke meg at det blir vanskelig å slutte når det først er blitt en vane. Fordi å bruke guds navn i vrede er en synd, synd er ifølge hva jeg tror, en grunn til å ende opp i Helvete. Du kan si at å bruke guds navn i vrede ikke er like gale, men du kommer ikke mer i Helvete av å drepe enn andre synder, fordi Helvete er Helvete, det er forsåvidt ingen mellomting. Det er hva jeg tror. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Fordi å bruke guds navn i vrede er en synd, synd er ifølge hva jeg tror, en grunn til å ende opp i Helvete. Du kan si at å bruke guds navn i vrede ikke er like gale, men du kommer ikke mer i Helvete av å drepe enn andre synder, fordi Helvete er Helvete, det er forsåvidt ingen mellomting. Det er hva jeg tror. Ja det er en synd. Men alle mennesker har syndet, jeg har, du har, Sarah78 har, våre foreldre har, ALLE har syndet i livet sitt. Det betyr ikke at vi ender opp i helvete. Alle synder er ikke like. Det fins mange synder som er fort gjort å begå, men da gjelder det å be om tilgivelse. Mens homofili er noe folk endrer hele livet med. De som er homofile kan fortsatt be om tilgivelse de også, men da må de angre og omvende seg. Å kalle seg homofil kristen kan nesten sammenlignes med å være en jødisk nazist. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Fordi å bruke guds navn i vrede er en synd, synd er ifølge hva jeg tror, en grunn til å ende opp i Helvete. Du kan si at å bruke guds navn i vrede ikke er like gale, men du kommer ikke mer i Helvete av å drepe enn andre synder, fordi Helvete er Helvete, det er forsåvidt ingen mellomting. Det er hva jeg tror. Ja det er en synd. Men alle mennesker har syndet, jeg har, du har, Sarah78 har, våre foreldre har, ALLE har syndet i livet sitt. Det betyr ikke at vi ender opp i helvete. Alle synder er ikke like. Det fins mange synder som er fort gjort å begå, men da gjelder det å be om tilgivelse. Mens homofili er noe folk endrer hele livet med. De som er homofile kan fortsatt be om tilgivelse de også, men da må de angre og omvende seg. Å kalle seg homofil kristen kan nesten sammenlignes med å være en jødisk nazist. Viss å fantasere er noe jeg driver med resten av livet er ikke dette like galt? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fordi å bruke guds navn i vrede er en synd, synd er ifølge hva jeg tror, en grunn til å ende opp i Helvete. Du kan si at å bruke guds navn i vrede ikke er like gale, men du kommer ikke mer i Helvete av å drepe enn andre synder, fordi Helvete er Helvete, det er forsåvidt ingen mellomting. Det er hva jeg tror. Ja det er en synd. Men alle mennesker har syndet, jeg har, du har, Sarah78 har, våre foreldre har, ALLE har syndet i livet sitt. Det betyr ikke at vi ender opp i helvete. Alle synder er ikke like. Det fins mange synder som er fort gjort å begå, men da gjelder det å be om tilgivelse. Mens homofili er noe folk endrer hele livet med. De som er homofile kan fortsatt be om tilgivelse de også, men da må de angre og omvende seg. Å kalle seg homofil kristen kan nesten sammenlignes med å være en jødisk nazist. Samme gjelder å kalle seg kristen og ikke tro på Gud, noe som en god andel av nordmenn gjør, men dette går også for voldtekt, noe jeg regner med at både du og jeg gjør, når vi stirrer litt for mye på hun smell-heite jenta som nettopp gikk forbi, og det samme gjelder når du bruker guds navn i vrede. Bare fordi noe er mindre alvorlig i dine øyne betyr ikke at de er det i guds øyne, så det å tro at det er fritt frem å gjøre mindre synder, som muligens latskap og liknende vil jeg være forsiktig med. Og ærlig talt, så, kan jeg ikke si om noen av oss ender opp i Helvete, fordi det ikke er i min autoritet å si noe slikt, kun Gud kan gjøre det, uansett hvor homofil noen er, kan jeg ikke 100% sikkert gå til dem å si at de ender opp i Helvete. Jeg kan forøvrig si at de begår en synd som i følge Bibelen kan medføre at de ender opp i Helvete, men det er det. Jeg sier også at å bryte noen av de ti bud, i følge min tro, fører til at man havner i helvete. Nå tror jeg også at man kan tilgis av Gud, at man kan be om tilgivelse. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Viss å fantasere er noe jeg driver med resten av livet er ikke dette like galt? Poenget er å prøve å la vær. Blir det til en vane mp man bestemme seg for å prøve å slutte med det, be om tilgivelse og glemme det. Det betyr selvfølgelig ikke at du kan "utnytte" Gud på den måten at man fortsetter å synde, men bare ber om tilgivelse gang på gang for å "slette" fortiden. Det går ikke, for Gud ser til hjertet. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Viss å fantasere er noe jeg driver med resten av livet er ikke dette like galt? Poenget er å prøve å la vær. Blir det til en vane mp man bestemme seg for å prøve å slutte med det, be om tilgivelse og glemme det. Det betyr selvfølgelig ikke at du kan "utnytte" Gud på den måten at man fortsetter å synde, men bare ber om tilgivelse gang på gang for å "slette" fortiden. Det går ikke, for Gud ser til hjertet. Her er jeg så enig som det går ann Det dreier seg om å være snill.punktom! Edit:og homofile er like snille som andre folk. På ny dette med nestekjærlighet er veldig viktig. Alle andre er din neste. Og kun gud dømmer for han kan se inn i hodene til folk. Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Samme gjelder å kalle seg kristen og ikke tro på Gud, noe som en god andel av nordmenn gjør, men dette går også for voldtekt, noe jeg regner med at både du og jeg gjør, når vi stirrer litt for mye på hun smell-heite jenta som nettopp gikk forbi, og det samme gjelder når du bruker guds navn i vrede. Bare fordi noe er mindre alvorlig i dine øyne betyr ikke at de er det i guds øyne, så det å tro at det er fritt frem å gjøre mindre synder, som muligens latskap og liknende vil jeg være forsiktig med. Og ærlig talt, så, kan jeg ikke si om noen av oss ender opp i Helvete, fordi det ikke er i min autoritet å si noe slikt, kun Gud kan gjøre det, uansett hvor homofil noen er, kan jeg ikke 100% sikkert gå til dem å si at de ender opp i Helvete. Jeg kan forøvrig si at de begår en synd som i følge Bibelen kan medføre at de ender opp i Helvete, men det er det. Jeg sier også at å bryte noen av de ti bud, i følge min tro, fører til at man havner i helvete. Nå tror jeg også at man kan tilgis av Gud, at man kan be om tilgivelse. Jeg er enig med mesteparten av det du sier her, men jeg sier ikke at det er "fritt frem" å gjøre mindre synder. Jeg sier at Gud ser mer alvorlig på slike ting som homofili og pedofili som mye mer alvorlige synder enn om du, som du sier, "stirrer litt for mye på den smell-heite jenta som nettopp gikk forbi". Der innrømte du selv at du gjorde det, ja, jeg innrømmer selv at jeg har gjort det. Med andre ord tror du at begge vi to havner i helvete fordi dette har skjedd på lik linje med en som kaller seg homofil kristen? Edit: typo Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Samme gjelder å kalle seg kristen og ikke tro på Gud, noe som en god andel av nordmenn gjør, men dette går også for voldtekt, noe jeg regner med at både du og jeg gjør, når vi stirrer litt for mye på hun smell-heite jenta som nettopp gikk forbi, og det samme gjelder når du bruker guds navn i vrede. Bare fordi noe er mindre alvorlig i dine øyne betyr ikke at de er det i guds øyne, så det å tro at det er fritt frem å gjøre mindre synder, som muligens latskap og liknende vil jeg være forsiktig med. Og ærlig talt, så, kan jeg ikke si om noen av oss ender opp i Helvete, fordi det ikke er i min autoritet å si noe slikt, kun Gud kan gjøre det, uansett hvor homofil noen er, kan jeg ikke 100% sikkert gå til dem å si at de ender opp i Helvete. Jeg kan forøvrig si at de begår en synd som i følge Bibelen kan medføre at de ender opp i Helvete, men det er det. Jeg sier også at å bryte noen av de ti bud, i følge min tro, fører til at man havner i helvete. Nå tror jeg også at man kan tilgis av Gud, at man kan be om tilgivelse. Jeg er enig med mesteparten av det du sier her, men jeg sier ikke at det er "fritt frem" å gjøre mindre synder. Jeg sier at Gud ser mer alvorlig på slike ting som homofili og pedofili som mye mer alvorlige synder enn om du, som du sier, "stirrer litt for mye på den smell-heite jenta som nettopp gikk forbi". Der innrømte du selv at du gjorde det, ja, jeg innrømmer selv at jeg har gjort det. Med andre ord tror du at begge vi to havner i helvete fordi dette har skjedd på lik linje med en som kaller seg homofil kristen? Edit: typo Fy faen!!! Hvordan kan du siammenligne pedofile med homofile.Hvordan kan du si at to voksne av samme kjønn har frivillig sex er en like stor synd som at voksne tvinger små barn til sex!!! Feiler du en skrue!!! Edit:driter i om jeg får advarsel her!Pedofili er overgrep mot barn! Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fy faen!!! Hvordan kan du siammenligne pedofile med homofile.Hvordan kan du si at to voksne av samme kjønn har frivillig sex er en like stor synd som at voksne tvinger små barn til sex!!! Feiler du en skrue!!! Edit:driter i om jeg får advarsel her!Pedofili er overgrep mot barn! Huff, den der får du svi for selv hos ateistene. Flertallet av dem støtter nemlig pedofile også - så lenge de ikke utøver det. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Fy faen!!! Hvordan kan du siammenligne pedofile med homofile.Hvordan kan du si at to voksne av samme kjønn har frivillig sex er en like stor synd som at voksne tvinger små barn til sex!!! Feiler du en skrue!!! Edit:driter i om jeg får advarsel her!Pedofili er overgrep mot barn! Huff, den der får du svi for selv hos ateistene. Flertallet av dem støtter nemlig pedofile også - så lenge de ikke utøver det. jeg sa pedofili!!! Overgrep og sex går ikke sammen, capiche! Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) ja sa pedofili!!! Overgrep og sex går ikke sammen, capiche! Det er mange som debutterer seksuelt i ung alder, har hørt historier med barn helt ned i 13-14 årsalderen. Hvis barnet sier "Jeg vil ha sex med den mannen!", og mannen ligger med barnet, hvordan kan du si at det er så fælt? Da får begge viljen sin? Slik kommer fler og fler ateister til å tenke om 10-15 år. Hvis de da ikke allerede gjør det. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) ja sa pedofili!!! Overgrep og sex går ikke sammen, capiche! Det er mange som debutterer seksuelt i ung alder, har hørt historier med barn helt ned i 13-14 årsalderen. Hvis barnet sier "Jeg vil ha sex med den mannen!", og mannen ligger med barnet, hvordan kan du si at det er så fælt? Da får begge viljjen sin? Slik kommer fler og fler ateister til å tenke om 10-15 år. Det er det dummeste jeg har hørt.en jente på 13-14 år kan for det første være klar sexuelt dog hun ikke er "lovlig"siden den sexuelle lavalder i norge er satt til 16 år.Men en lur 14 velger en gutt på noelunde samme alder.Noe jeg ikke har problemer med i det hele tatt.Dette anser jeg ikke for å være pedofili i det hele tatt. Lurer felt på hvem denne mannen er?Hvor gammel er mannen og hvor gammel er barnet? Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er det dummeste jeg har hørt.en jente på 13-14 år kan for det første være klar sexuelt dog hun ikke er "lovlig"siden den sexuelle lavalder i norge er satt til 16 år.Men en lur 14 velger en gutt på noelunde samme alder.Noe jeg ikke har problemer med i det hele tatt.Dette anser jeg ikke for å være pedofili i det hele tatt. "Mannen" i mitt scenario var en voksen. Da er det pedofili, og siden du sier at jenta (eller gutten for den saks skyld) er klar seksuelt, hva er da problemet? Hun samtykket og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå