Stoddart Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Lars. Hvor ligger problemet med homofili? De søker jo bare kjærlighet hos en av samme kjønn... Det skader INGEN av oss andre og ei skader det samfunnet vårt. Jeg har mange homofile venner og jeg blir regelrett forbannet på deres vegne. Hvor ligger problemet med homofili? Spørsmålet ditt er offtopic. Svarer èn gang: Det er ikke Guds vilje. Det gir ingen avkom, det blir for feil. Skadelig er det for barna de skulle komme til å adoptere også. Homofili er seksualitet og veldig ONtopic, uansett hvor mye du prøver å unngå det. "Det blir for feil" er intet argument. Jeg mener "det blir for feil" å tro på noe skrevet for snaue 2000 år siden,- jeg har ikke mer rett enn andre bare fordi jeg sier "det blir for feil" Du har heller intet grunnlag for å hevde at det er skadelig for barn de evt. skulle få lov å adoptere. Det er, uansett hvordan man vrir og vender på det, bedre å være elsket av 2 voksne mennesker som tar ansvar enn å vokse opp med mishandling eller på barnehjem. Eller tar de kanskje bare straffen fordi familien for 2 generasjoner siden syndet? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Så lenge vi ikke har avtalt noe bestemt så er det som jeg først antok? Ja. Håper at du forstår hva du selv sier og samtidig at dama du gifter deg med ikke er så veldig kinky da jeg tror du hadde slitt noe vanvittig min kjære pinsevenn :D:Dhahaha fordi du mener oppriktig at dette er måten å ungå hor-og hor er jo det verste i skriften. Er selv overbevist at alle former for tvang når det gjelder seksualitet er avskyelig og en av grunnene til at det er ulovlig i norge-dette er for deg en bagatell? Endret 23. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå blir det mer og mer fokus på å få menn inn i barnehagene og skolene. Det er ca 90% kvinnelige ansatte i barnehagene. Denne ulikheten jobber folk med å gjevne ut. Men i hjemmet er det helt naturlig å ha to foreldre fra samme kjønn? Hvor er logikken? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå blir det mer og mer fokus på å få menn inn i barnehagene og skolene. Det er ca 90% kvinnelige ansatte i barnehagene. Denne ulikheten jobber folk med å gjevne ut. Men i hjemmet er det helt naturlig å ha to foreldre fra samme kjønn? Hvor er logikken? Vel det ultimate hjemmet er ikke akuratt gjenommsnittet her i landet ,jeg tror ikke dette er verre en å vokse opp hos en enke eller enkemann-det er sannsynligvis bedre da det er to voksne inn i bilde i stede for en. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå blir det mer og mer fokus på å få menn inn i barnehagene og skolene. Det er ca 90% kvinnelige ansatte i barnehagene. Denne ulikheten jobber folk med å gjevne ut. Men i hjemmet er det helt naturlig å ha to foreldre fra samme kjønn? Hvor er logikken? Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Vel det ultimate hjemmet er ikke akuratt gjenommsnittet her i landet ,jeg tror ikke dette er verre en å vokse opp hos en enke eller enkemann-det er sannsynligvis bedre da det er to voksne inn i bilde i stede for en. Hehe, nei det er det jeg mener. Det er synd på de som vokser opp uten en far eller uten en mor. Nå er barns rett på en mor og en far tatt fra dem. Syns dere det er rett å være så egoistiske at voksne setter sine egne lyster foran barna? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå blir det mer og mer fokus på å få menn inn i barnehagene og skolene. Det er ca 90% kvinnelige ansatte i barnehagene. Denne ulikheten jobber folk med å gjevne ut.Men i hjemmet er det helt naturlig å ha to foreldre fra samme kjønn? Hvor er logikken?Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er vel en litt grunn påstand? Om dama di ikke er smartere enn å holde seg på kjøkkenet, er det kanskje på tide å finne seg ei ny? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå blir det mer og mer fokus på å få menn inn i barnehagene og skolene. Det er ca 90% kvinnelige ansatte i barnehagene. Denne ulikheten jobber folk med å gjevne ut. Men i hjemmet er det helt naturlig å ha to foreldre fra samme kjønn? Hvor er logikken? Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? nå er det ikke akuratt arbeidledighet i norge da-viss du foretrekker importert arbeidskraft så er det din sak,men jeg er uenig. men dette er iallefall off topic Vel det ultimate hjemmet er ikke akuratt gjenommsnittet her i landet ,jeg tror ikke dette er verre en å vokse opp hos en enke eller enkemann-det er sannsynligvis bedre da det er to voksne inn i bilde i stede for en. Hehe, nei det er det jeg mener. Det er synd på de som vokser opp uten en far eller uten en mor. Nå er barns rett på en mor og en far tatt fra dem. Syns dere det er rett å være så egoistiske at voksne setter sine egne lyster foran barna? Hvor er logikken her? mener du at enker er lesbiske? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Får poengtere at jeg IKKE mener dette, men jeg synes det er et like godt argument. Poenget er vel heller at det skal være likestilling, og man prøver å kvitte seg med "typiske damejobber" og "typiske herrejober"... Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. Fordi at? De er jo minst like smarte som oss menn. Hvor er hindringen? Er det bibelens ord igjen som forteller deg dette? 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. Aha, og det er greit at menn jobber, men ikke med unger som jo kvinnene skal? Eller nei... mennene blir ført inn i barnehager og jobb med unger fordi de skal få en mer lik fordeling mener du? Det er jo kul kramt umulig å fatte... Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. men det er greit at kvinner tvinger sin ektemann til sex i den form hun måtte ønske når det passer henne??? du er rar... Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå er det hovedsakelig innen kirken og trossamfunnet at kvinner ikke skal ha høye stillinger. Det er det som er mest omtalt i Bibelen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. Mener du at 1. Tim 2: 12[1] gjelder i jobbsammenheng? Det er åpenbart gjennom konteksten at nevnt skriftsted er beregnet for menighetens regler. At ’mannen er kvinnens hode’ gjelder i familielivet, dog ikke i jobbsammenheng. Det er helt og holdent åpenbart. Med dette i tankene, hvorfor skal ikke kvinner jobbe som ledere? [1]: «Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.» (Godt likt vers blant 4channers? ) Endret 23. oktober 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det jobbes med å få fler og fler kvinner i høye stillinger,- de hører hjemme på kjøkkenet, hvor er logikken? Det er greit at kvinner jobber, men ikke i mannens rolle. Som ledere. Velkommen til 1372 sier bare jeg, dette er som å reise med tidsmaskin, du har ikke tilfeldigvis noen hekser vi kan brenne mens du er i gang med ditt middelalder syn. Amerikanere ønsker seg tilbake til en fantasi versjon av 50tallet, der alle menn hadde kort hår og svarte briller, og sønnen leverte aviser og datteren var med moren i kjøkkenet. Du ønsker deg tydligvis tilbake til 1300tallet. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg vet det er hull i lovverket-dette betyr ikke at det ikke i utgangspunktet er en ok lov. jeg er også kristen.jeg plukker bare ikke fra di samme stedene i bibelen som lars fordi jeg er i utgangspunktet klar over at nt er en historie om jesus og folkene i livet hans på den tiden han levde. Den er mye mer enn det, den er fortellingen om hvor tydelig og nær Gud kommer menneskene. Derfor er det og vel vært å se hva Jesus sa om GT. Det var jo det som var deres bibel den gang, og det er en gjennomgående tanke i NT at Jesus uten GT er utenkelig. Derfor sier Jesus og: "Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel i loven forgå — før alt er skjedd. Om altså noen opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene dette, skal han regnes for den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre dette, han skal være stor i himmelriket." Dette er Jesu egne ord, så får vi starte sammen derfra. Det har ingen hensikt for meg å bygge livet mitt rundt bibelen da mitt behov for gud blir dekket bare ved å tro. Da kan jeg fortsatt anbefale bibelen. Tro kan være så mangt, på samme måte som våre ideer, tanker og vår personlighet er forskjellig. Men vil du ha en kristen tro er bibelen ikke å komme utenom. Langt fra alt er lett å lese, behagelig eller lett å være enig med, men den gir oss et godt innblikk i Guds perspektiv, ja faktisk det eneste. "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet dere døper dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn og lærer dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Dette var det siste Jesus sa før han dro opp til himmelen. Hvordan kan vi "lære" og "holde" om vi ikke vet hva han sa? Du siterer Matteus i NT. Vet du ikke at denne delen av bibelen ble skrevet lenge etter at den såkalte Jesus Kristus levde. Sitat wikipedia: Det anses som usannsynlig at Matteus kan være forfatteren til Matteusevangeliet. I likhet med de øvrige evangelier er det et anonymt evangelium. Matteusevangeliet bærer dessuten tydelig preg av å hatt blant annet Markusevangeliet som forlegg, og man kan neppe forestille seg at en apostel og øyevitne til Jesus skulle basere sitt evangelium på senere annenhåndskilder. Det er problematisk å ta Matteus evangeliet som en god historisk kilde til Jesus sitt liv og virke. Her har nok en eller flere skribenter med jødisk bakgrunn rørt i sammen en ny historie basert på eldre skrifter (Markus for eksempel, selv om også denne ikke er uten historiske problemer). For alt vi vet basert på historisk granskning av bibelen kan hele NT være en oppkonstruert mytisk historie om en helt vanlig religiøs oppvigler (en av mange) i det gamle Israel. 1 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er problematisk å ta Matteus evangeliet som en god historisk kilde til Jesus sitt liv og virke. Her har nok en eller flere skribenter med jødisk bakgrunn rørt i sammen en ny historie basert på eldre skrifter (Markus for eksempel, selv om også denne ikke er uten historiske problemer). For alt vi vet basert på historisk granskning av bibelen kan hele NT være en oppkonstruert mytisk historie om en helt vanlig religiøs oppvigler (en av mange) i det gamle Israel. Hvert ord i Bibelen er inspirert av Den Hellige Ånd. Enten tror man på alt, eller ingenting. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er problematisk å ta Matteus evangeliet som en god historisk kilde til Jesus sitt liv og virke. Her har nok en eller flere skribenter med jødisk bakgrunn rørt i sammen en ny historie basert på eldre skrifter (Markus for eksempel, selv om også denne ikke er uten historiske problemer). For alt vi vet basert på historisk granskning av bibelen kan hele NT være en oppkonstruert mytisk historie om en helt vanlig religiøs oppvigler (en av mange) i det gamle Israel. Hvert ord i Bibelen er inspirert av Den Hellige Ånd. Enten tror man på alt, eller ingenting. Har du lest bibelen om jeg tør spørre? (det later ikke til det siden du er så frisk i uttalelsene) Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er problematisk å ta Matteus evangeliet som en god historisk kilde til Jesus sitt liv og virke. Her har nok en eller flere skribenter med jødisk bakgrunn rørt i sammen en ny historie basert på eldre skrifter (Markus for eksempel, selv om også denne ikke er uten historiske problemer). For alt vi vet basert på historisk granskning av bibelen kan hele NT være en oppkonstruert mytisk historie om en helt vanlig religiøs oppvigler (en av mange) i det gamle Israel. Hvert ord i Bibelen er inspirert av Den Hellige Ånd. Enten tror man på alt, eller ingenting. Har du lest bibelen om jeg tør spørre? (det later ikke til det siden du er så frisk i uttalelsene) En del av bøkene, ja. Deriblant Matteus Evangelium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå