Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 All form for sex er forbudt før ekteskapet. Det kan høres brutalt ut, men slik er det. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det er viktig å påpeke at Bibelen ikke hevder at å være homofil er en synd, nei, men den hevder at det å begå homofile handlinger (som for eksempel sex mellom mann og mann eller kvinne og kvinne) er en synd. Heterofile kan like så godt begå en slik synd. Ergo, ifølge Bibelen er det ingen synd å være homofil. Derimot er det å leve ut ønskene som homofile gjerne har – syndig. Edit: feil i semantikken og syntaksen. Endret 23. oktober 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Det er viktig å påpeke at Bibelen ikke hevder at å være homofil er en synd, nei, men den hevder at det å begå homofile handlinger (som for eksempel sex mellom mann og mann eller kvinne og kvinne) er en synd. Heterofile kan like så godt begå en slik synd. Ergo, ifølge det er ingen synd å være homofil. Bare å leve ut ønskene som homofile gjerne har. Ja, men man skal ikke nyte det å fantasere om det heller. Edit: Det gjelder for heterofile også. Endret 23. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) All form for sex er forbudt før ekteskapet. Det kan høres brutalt ut, men slik er det. vel det jeg da spurte om først var hva er naturlig og hva er unaturlig når det gjelder sexuel omgang? "Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige" ps:i gt står det ingenting om lesbiske.er dette greit? Endret 23. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er viktig å påpeke at Bibelen ikke hevder at å være homofil er en synd, nei, men den hevder at det å begå homofile handlinger (som for eksempel sex mellom mann og mann eller kvinne og kvinne) er en synd. Heterofile kan like så godt begå en slik synd. Ergo, ifølge Bibelen er det ingen synd å være homofil. Derimot er det å leve ut ønskene som homofile gjerne har – syndig. Edit: feil i semantikken og syntaksen. Tullball, er som om noen skulle forby hetrofil sex, du kan ikke pålegge mennesker å leve hele livet sitt uten å være intim med folk de elsker, og alle som påstår det må innse at guden deres ikke er god, så du har 3 valg. Tror på en god gud, i så fall må du la homofile være homofile og gjøre det homofile gjør. Tro på en slem gud, han tvinger oppgegåender mennesker til å ikke kunne være de dem er, da å være homofil betyr at noen ganger har man homofil sex Eller bare drite i hele dritten å melde dere ut av religion for godt. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 All form for sex er forbudt før ekteskapet. Det kan høres brutalt ut, men slik er det. vel det jeg da spurte om først var hva er naturlig og hva er unaturlig når det gjelder sexuel omgang? "Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige" ps:i gt står det ingenting om lesbiske.er dette greit? Ja, altså kvinner bytter ut menn med kvinner. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er viktig å påpeke at Bibelen ikke hevder at å være homofil er en synd, nei, men den hevder at det å begå homofile handlinger (som for eksempel sex mellom mann og mann eller kvinne og kvinne) er en synd. Heterofile kan like så godt begå en slik synd. Ergo, ifølge det er ingen synd å være homofil. Bare å leve ut ønskene som homofile gjerne har. Ja, men man skal ikke nyte det å fantasere om det heller. Edit: Det gjelder for heterofile også. Hva om jeg hevder du er en elendig kristen - fordi du gjør deg til dommer overfor homofile-er det ikke gud som dømmer? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Gunfreak: Jeg ser du kommer med den hjernedøde påstanden «tullball», men ser ingen pålitelige argumenter som kan støtte en slik påstand. Påpek gjerne hva som er «tullball» i resonnementet jeg kom med, noe som i for seg var helt og holdent basert på bibelsk lære. Bibelen hevder at homofil sex er en synd, er det dette som du hevder er «tullball»? Skildre gjerne mellom min informative post og bibelsk lære, og gi uttrykk for dine påstander istedenfor å komme med en klisjéaktig stigmatisering av Gud som fremholder absolutt ingen nytte i denne seksjonen av diskusjonen. Ei er den relevant for den del. Endret 23. oktober 2010 av Ishq 1 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 All form for sex er forbudt før ekteskapet. Det kan høres brutalt ut, men slik er det. vel det jeg da spurte om først var hva er naturlig og hva er unaturlig når det gjelder sexuel omgang? "Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige" ps:i gt står det ingenting om lesbiske.er dette greit? Ja, altså kvinner bytter ut menn med kvinner. Hvor står dette skrevet bokstavelig og hvem har skrevet det?Er det en korint? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Denne psykologi-proffesoren har svaret på hvorfor sexualitet (kontrollen over) er så viktig for ørkenreligionene: http://www.youtube.com/watch?v=Ajdwru77hnc http://www.youtube.com/watch?v=rgJp9Nyxawc Merk. Denne mannen kommer fra en ultra-konservativ babtist-fammilie. Han kjenner systemet inn og ut og vet hva han prater om. Anbefales! Atheist Experience har også hatt en timeslang diskusjon med denne mannen i denne episoden: http://blip.tv/file/3254265 Endret 23. oktober 2010 av Firebird (TMG) 1 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hvor står dette skrevet bokstavelig og hvem har skrevet det?Er det en korint? Det står i Romerne 1:26. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 refererer til det siste avsnittet nå-vil dette si i den formen jeg selv måtte ønske?la oss si våre sexuelle ønsker er litt forsjellige. Og så lurer jeg på hva du mener med "har blitt naturlig?" noen er født homofile fra naturens side-og siden jeg er tilhenger av genforskning kan jeg kansje slenge på at det finnes et homofilt gen også. Du har rett på samliv med din ektemann/felle, men noe utover det blir vel bare spekulasjoner. "har blitt naturlig", altså at Gud av en eller annen grunn endret på regelen. Som ja, virker veldig usannsynlig. Det er ikke bevist noe homofil-gen. Slenger på noen utdrag til med negativ holdning til homofili: Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. (3. Mos 18:22) Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. (1 Kor 6:9-10) Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. (Rom 1:26-27) Merk deg at de to siste er fra NT. Synes dere jeg skal presentere dette for svigermor så hun kan få skikk på han(min samboer) :Dhaha-det skulle tatt seg ut Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hva om jeg hevder du er en elendig kristen - fordi du gjør deg til dommer overfor homofile-er det ikke gud som dømmer? Jeg dømmer ingen, men kaster lys over Guds Ord. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Hvor står dette skrevet bokstavelig og hvem har skrevet det?Er det en korint? Det står i Romerne 1:26. ja men det er vel slik at en Paulus forteller dette i sit brev til romerene? synes ikke det er greit av paulus jeg å dømme på denne måten. Hva om jeg hevder du er en elendig kristen - fordi du gjør deg til dommer overfor homofile-er det ikke gud som dømmer? Jeg dømmer ingen, men kaster lys over Guds Ord. Du sier homofile ikke er normale-er du klar over hvor forsjellige mennesker er når det gjelder sexualitet? Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hvert eneste ord i Bibelen er inspirert av Den Hellige Ånd. Det er Den som påvirket alle profetene og apostlene til å skrive ned Guds Ord. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 refererer til det siste avsnittet nå-vil dette si i den formen jeg selv måtte ønske?la oss si våre sexuelle ønsker er litt forsjellige. Og så lurer jeg på hva du mener med "har blitt naturlig?" noen er født homofile fra naturens side-og siden jeg er tilhenger av genforskning kan jeg kansje slenge på at det finnes et homofilt gen også. Du har rett på samliv med din ektemann/felle, men noe utover det blir vel bare spekulasjoner. "har blitt naturlig", altså at Gud av en eller annen grunn endret på regelen. Som ja, virker veldig usannsynlig. Det er ikke bevist noe homofil-gen. Slenger på noen utdrag til med negativ holdning til homofili: Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. (3. Mos 18:22) Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. (1 Kor 6:9-10) Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. (Rom 1:26-27) Merk deg at de to siste er fra NT. Synes dere jeg skal presentere dette for svigermor så hun kan få skikk på han(min samboer) :Dhaha-det skulle tatt seg ut edit: quota feil innlegg.... Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hva om jeg hevder du er en elendig kristen - fordi du gjør deg til dommer overfor homofile-er det ikke gud som dømmer? Det er jo riktig at det er Gud som dømmer, men mener du med det at vi som kristne ikke skal ha et forhold til rett og galt - ut fra bibelen? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ingen, har rett til å fortelle et annet menneske at "du er feil" uansett hva. 1 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg kan legge til Bibelens syn på homofili: Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. (3. mos 20:13) Det står ingenting i Bibelen om at homofili er naturlig. Men overalt hvor vi leser om ekteskap er det mellom mann og kvinne. Ta for eksempel dette utdraget: Når det gjelder det dere skrev om, så er det godt for en mann ikke å røre en kvinne. Men for å unngå hor skal hver mann ha sin kone og hver kvinne sin ektemann. Mannen skal oppfylle sin forpliktelse overfor kvinnen, og hun overfor ham. Kvinnen rår ikke over sin egen kropp, det gjør mannen. På samme måte rår ikke mannen over sin egen kropp, det gjør kvinnen. Dere skal ikke nekte hverandre samliv hvis dere ikke er blitt enige om det for en tid, for å leve i bønn. Kom så sammen igjen, for at ikke Satan skal sette avholdenheten deres på prøve. Dette er ment som en tillatelse, ikke som et påbud. Jeg skulle ønske at alle var som jeg. Men enhver har sin egen nådegave fra Gud, den ene slik, den andre slik. Til de ugifte og enkene sier jeg: Det er godt for dem om de fortsetter å være som jeg. Men dersom de ikke kan være avholdende, må de gifte seg. For det er bedre å gifte seg enn å brenne av begjær. Til de gifte har jeg dette påbudet, ikke fra meg selv, men fra Herren: En kvinne skal ikke skille seg fra sin mann. Men hvis hun likevel skiller seg, skal hun leve ugift, eller forlike seg med mannen. Og en mann skal ikke skille seg fra sin kone. (1 Kor 7:1-11) det var denne jeg skulle quote-lurer på om det i utgangspunkte ble skrevet så ingen av partene skulle kunne bruke sex som pressmiddel Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Hva om jeg hevder du er en elendig kristen - fordi du gjør deg til dommer overfor homofile-er det ikke gud som dømmer? Det er jo riktig at det er Gud som dømmer, men mener du med det at vi som kristne ikke skal ha et forhold til rett og galt - ut fra bibelen? fordi i bibelen står det en hel rekke ting som skal være synd -som vi gjør hele tiden. den gylne regelen og de ti budene er mye viktigere del av boka -og du kan ikke med hånden på hjerte si at du klarer holde alt-ingen klarer en gang holde seg til det viktigste-derfor drar jeg frem det som er viktig for meg personlig-mulig jeg er født snill-men jeg tror på likeverd. rett å galt pr i dag finnes i norges lover og de klarer jeg faktisk i ganske stor grad å holde meg til! edit:man skal passe på seg selv og ikke dømme-man er ingen tankeleser og vet ikke hvordan andre enn seg selv tenker.Derav umulig å vite hvem de beste menneskene er. Endret 23. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå