Gå til innhold

bibelen om sexualitet

Anbefalte innlegg

Veldig god logik, de reglene jeg ikke liker, gjelder ikke lengre, de reglene jeg liker gjelder enda, så flaks for deg at akkuratt dette passet for deg.

Flaks at du ikke er homofil, ville være kjipt om skaperen av hele universet var så homofob at han sender mennesker til helvete bare for å være seg selv.

Pedofili er også å være seg selv, er det ikke? Samme går jo for de ti bud også, tyveri og utroskap, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig god logik, de reglene jeg ikke liker, gjelder ikke lengre, de reglene jeg liker gjelder enda, så flaks for deg at akkuratt dette passet for deg.

Flaks at du ikke er homofil, ville være kjipt om skaperen av hele universet var så homofob at han sender mennesker til helvete bare for å være seg selv.

Pedofili er også å være seg selv, er det ikke? Samme går jo for de ti bud også, tyveri og utroskap, osv.

Pedofili er overgrep mot mindreårige og homofili er kjærlighet mellom to mennesker av samme kjønn som elsker hverandre. Mener du virkelig at dette er sammenlignbart?

Lenke til kommentar

Pedofili er overgrep mot mindreårige og homofili er kjærlighet mellom to mennesker av samme kjønn som elsker hverandre. Mener du virkelig at dette er sammenlignbart?

Jeg mener absolutt det er sammenliknbart. Men ikke likt.

Lenke til kommentar

Du kan sammenligne det med heterofili også, alle er seksuelle preferanser. Jeg tror ikke man råder helt over dette, men man har valget mellom å utføre handlinger eller ikke. Pedofile som utfører pedofile handlinger kan ikke sammenlignes med homofile som utfører homofile handlinger. Det første er å utnytte noen mot dems vilje, det andre er rett og slett en akt mellom 2 personer som elsker hverandre(eller har lyst på hverandre).

Som sagt tror ikke jeg at man velger hvilken legning/preferanse man har, men de er nok naturlige alle som en.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Dette blir totalt OT, men. Pedofili er ikke overgrep mot mindreårige. Pedofili er betegnelsen på personer som tiltrekkes av mindreårige. Dette er en veldig veldig viktig forskjell. Akkurat som homofili og heterofili ikke er sex med samme / motsatte kjønn. Men at man tiltrekkes av samme / motsatte kjønn.

Spesiellt rettet mot Myagos.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Dette blir totalt OT, men. Pedofili er ikke overgrep mot mindreårige. Pedofili er betegnelsen på personer som tiltrekkes av mindreårige. Dette er en veldig veldig viktig forskjell. Akkurat som homofili og heterofili ikke er sex med samme / motsatte kjønn. Men at man tiltrekkes av samme / motsatte kjønn.

Spesiellt rettet mot Myagos.

Ok jeg satte begrepet feil/utdypte meg ikke godt nok, men det jeg mente var at pedofile som utgjør sin legning begår overgrep mot mindreårige.

Lenke til kommentar

Også ble det generell kristendomsdiskusjon. Det er jo mer OT enn homofili som du klaget så mye på mr.Trådstarter... :thumbdown:

Jeg har ikke klaget på at homofili ble diskutert her-heller på at det var en stund det eneste som ble dratt frem.

Men det er som du sier ikke en generell kristendomsdiskusjon jeg ønsket i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...