Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er det dummeste jeg har hørt.en jente på 13-14 år kan for det første være klar sexuelt dog hun ikke er "lovlig"siden den sexuelle lavalder i norge er satt til 16 år.Men en lur 14 velger en gutt på noelunde samme alder.Noe jeg ikke har problemer med i det hele tatt.Dette anser jeg ikke for å være pedofili i det hele tatt. "Mannen" i mitt scenario var en voksen. Da er det pedofili, og siden du sier at jenta (eller gutten for den saks skyld) er klar seksuelt, hva er da problemet? Hun samtykket og greier. Pedofile tenner på små barn som ikke er sexuelt utviklet og ikke ønsker sex med noen som helst,de fleste av disse barna skjønner ikke begrepet sex i det hele tatt! Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Pedofile tenner på små barn som ikke er sexuelt utviklet og ikke ønsker sex med noen som helst,de fleste av disse barna skjønner ikke begrepet sex i det hele tatt! Nå vet jeg ikke hvilken alder flertallet pedofile tiltrekkes av, men det du sier, betyr altså at den seksuelle lavalder bør settes ned til 13 år? Eller 12? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Pedofile tenner på små barn som ikke er sexuelt utviklet og ikke ønsker sex med noen som helst,de fleste av disse barna skjønner ikke begrepet sex i det hele tatt! Nå vet jeg ikke hvilken alder flertallet pedofile tiltrekkes av, men det du sier, betyr altså at den seksuelle lavalder bør settes ned til 13 år? Eller 12? Nei-vi mennesker utvikler oss forsjellig og det er bedre den sexuelle lavalder er satt for høy enn for lav. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Nei-vi mennesker utvikler oss forsjellig og det er bedre den sexuelle lavalder er satt for høy enn for lav. For å gjøre det enda litt vanskeligere for deg, så sa du tidligere at en 14-åring er "seksuelt klar". Uansett, da. Poenget er at slik kommer flesteparten av de som ikke holder seg til Guds Ord å tenke. For 10 år siden var det langt færre ateister som støttet homofile, men se nå du! Gay Pride! Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Nei-vi mennesker utvikler oss forsjellig og det er bedre den sexuelle lavalder er satt for høy enn for lav. For å gjøre det enda litt vanskeligere for deg, så sa du tidligere at en 14-åring er "seksuelt klar". Uansett, da. Poenget er at slik kommer flesteparten av de som ikke holder seg til Guds Ord å tenke. For 10 år siden var det langt færre ateister som støttet homofile, men se nå du! Gay Pride! Det jeg mente var at det er mulig for en 14 åring å være sexuelt klar.Og du skal være klar over en ting pedofile finnes i alle miljøer også pinsen.f.eks wiggo Abrahamsen hvordan kan du sammenligne frivillig sex med overgrep????? Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Det jeg mente var at det er mulig for en 14 åring å være sexuelt klar.Og du skal være klar over en ting pedofile finnes i alle miljøer også pinsen.f.eks wiggo Abrahamsen hvordan kan du sammenligne frivillig sex med overgrep????? Jeg tror jeg dropper det her. Poenget mitt var det jeg sa i min forrige post, og enda en litt lenger baki her. Håper det gikk opp et lys for deg og de andre som fulgte argumentasjonen. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Viss å fantasere er noe jeg driver med resten av livet er ikke dette like galt? Poenget er å prøve å la vær. Blir det til en vane mp man bestemme seg for å prøve å slutte med det, be om tilgivelse og glemme det. Det betyr selvfølgelig ikke at du kan "utnytte" Gud på den måten at man fortsetter å synde, men bare ber om tilgivelse gang på gang for å "slette" fortiden. Det går ikke, for Gud ser til hjertet. Stakkars deg Kan ikke tenke en uren tanke engang uten å få dårlig samvittighet. Ja, det er en god gud du har. Imponerende også at han klarer å få med seg alt det dere tenker i tillegg til å styre hele universet. Jeg vil påstå at du er litt selvgod som tror at du er så viktig Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Og du skal være klar over en ting pedofile finnes i alle miljøer også pinsen.f.eks wiggo Abrahamsen Mener du denne karen her? Tror du jeg støtter hans legning? Jeg kan svare for deg: Nei. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Og du skal være klar over en ting pedofile finnes i alle miljøer også pinsen.f.eks wiggo Abrahamsen Mener du denne karen her? Tror du jeg støtter hans legning? Jeg kan svare for deg: Nei. http://no.wikipedia.org/wiki/Legning står ingenting om pedofile her... Pedofili er en parafili der personen er seksuelt tiltrukket primært eller utelukkende til prepubertale eller peripubertale barn. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse av standard diagnosehåndbøker som DSM IV og ICD-10. En person med denne tiltrekningen kalles pedofil.[1] hvordan kan du sammenligne overgrep mot barn med frivillig sex?spør jeg igjen Endret 25. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) http://no.wikipedia.org/wiki/Legning står ingenting om pedofile her... Det står "noen eksempler er ..", jeg er veldig sikker på at pedofili regnes om en legning. Men ikke heng deg opp i ord, da. Var det denne fyren du snakket om? Either way har vel heller lite å si, jeg er interessert i å praktisere det Gud har befalt, da nytter det ikke å støtte denne fyren. Edit: Javel, jeg sa aldri jeg var noen ekspert på det feltet, og jeg er FOR at det skal kalles en psykisk lidelse. Så det går greit. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Huff, den der får du svi for selv hos ateistene. Flertallet av dem støtter nemlig pedofile også - så lenge de ikke utøver det. Nå må du oppdattere deg min venn. Ingen, jeg gjentar, INGEN jeg kjenner ville i sine villeste fantasier godtatt pedofile!! Ingen! Så hvorfor du drar ut av rumpa at ateister side stiller dette er forbi meg ihvertfall... Skjerp deg er du snill! Nå er du ute på meget tynn is her... Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Huff, den der får du svi for selv hos ateistene. Flertallet av dem støtter nemlig pedofile også - så lenge de ikke utøver det. Nå må du oppdattere deg min venn. Ingen, jeg gjentar, INGEN jeg kjenner ville i sine villeste fantasier godtatt pedofile!! Ingen! Så hvorfor du drar ut av rumpa at ateister side stiller dette er forbi meg ihvertfall... Skjerp deg er du snill! Nå er du ute på meget tynn is her... HAH! Da har jeg hørt det og! Ta en titt her, min venn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Og han fikk svar som Har du noen gang vurdert kjemisk eller fysisk kastraksjon?Hva med selvmord? Joda, meget forståelsesfullt og hjertelig det... Så du tar feil. At noen spør av ren nysgjerrighet i en tråd er ikke det samme som at folk godtar dette. Og hvor lite opplyst er du egentlig? Du fremstår jo som fryktelig ignorant og lite opplyst når du klarer å side stille dette. Det ene, homofili, går ikke ut over noen mens pedofili går ut over en uskyldig tredje part. En himmelvid forskjell... Du også ser det eller? Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Og han fikk svar som Har du noen gang vurdert kjemisk eller fysisk kastraksjon?Hva med selvmord? Joda, meget forståelsesfullt og hjertelig det... Så du tar feil. At noen spør av ren nysgjerrighet i en tråd er ikke det samme som at folk godtar dette. Og hvor lite opplyst er du egentlig? Du fremstår jo som fryktelig ignorant og lite opplyst når du klarer å side stille dette. Det ene, homofili, går ikke ut over noen mens pedofili går ut over en uskyldig tredje part. En himmelvid forskjell... Du også ser det eller? Personlig ser jeg på pedofili som enda verre en homofili, men sistnevnte er absolutt ikke godtatt i en pinsemenighet. Jeg kan fortelle dere en liten historie: Far min pleide tidligere å besøke en menighet på sørlandet. Så hendte det at en homofil person meldte seg inn i menigheten, og han var kjempehyggelig og grei. Folk trivdes rundt han og vice versa. Men etter en stund ble han konfrontert med det at han var homofil. Long story short, det endte med at han ble hetero igjen. Det er så fantastisk! I en ateists øyne høres dette helt sikkert ut som tvang el. Men det er det aldeles ikke. Jesus frelste ham. Endret 25. oktober 2010 av Lars ikke L4r5 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Og han fikk svar som Har du noen gang vurdert kjemisk eller fysisk kastraksjon?Hva med selvmord? Joda, meget forståelsesfullt og hjertelig det... Så du tar feil. At noen spør av ren nysgjerrighet i en tråd er ikke det samme som at folk godtar dette. Og hvor lite opplyst er du egentlig? Du fremstår jo som fryktelig ignorant og lite opplyst når du klarer å side stille dette. Det ene, homofili, går ikke ut over noen mens pedofili går ut over en uskyldig tredje part. En himmelvid forskjell... Du også ser det eller? Personlig ser jeg på pedofili som enda verre en homofili, men sistnevnte er absolutt ikke godtatt i en pinsemenighet. Jeg kan fortelle dere en liten historie: Far min pleide tidligere å besøke en menighet på sørlandet. Så hendte det at en homofil person meldte seg inn i menigheten, og han var kjempehyggelig og grei. Folk trivdes rundt han og vice versa. Men etter en stund ble han konfrontert med det at han var homofil. Long story short, det endte med at han ble hetero igjen. Det er så fantastisk! I en ateists øyne høres dette helt sikkert ut som tvang el. Men det er det aldeles ikke. Jesus frelste ham. Nå hører det også med til historien at han tok livet av seg i meget ung alder??? Man vokser ikke av seg homofili-man er født sånn. Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Nå hører det også med til historien at han tok livet av seg i meget ung alder??? Man vokser ikke av seg homofili-man er født sånn. Han lever. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Nå hører det også med til historien at han tok livet av seg i meget ung alder??? Man vokser ikke av seg homofili-man er født sånn. Han lever. i skapet! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Nå hører det også med til historien at han tok livet av seg i meget ung alder??? Man vokser ikke av seg homofili-man er født sånn. Han var ikke en ateist også da og så lyset plutselig? Slike ting topper jo kaka vet du og det kan du jo bruke neste gang du skal fortelle om den hyggelige homo'n som ble forelsket i jesus og begynte å like jenter istedet... Vet du, jeg tror deg ikke jeg, for du har et meget glatt forhold til sannhet og hva som er fakta virker det som... Så beklager, men slike historier har jeg hørt en del av... Senest på radioen av en idiot i KRF U, som påsto at det bare for homofile å trappe opp hos presten så skulle de nok få kurert dem ved hjelp av jesus... ... eller som en gammel onkel av meg sa, "Gi disse homoene litt tabasco saus så får de sett hva de skal bruke ræva til..." Han var heller ikke homofob, å neiiii da.... 1 Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 i skapet! Tro hva enn du vil, kunne ikke brydd meg mindre. DU ER KRISTEN. Hvorfor kan du ikke akseptere det? Du tror på Gud, OK, men du dropper reglene. Virker som du likesågodt kunne vært muslim. (Siden du ikke støtter reglene, mao støtter du da ikke muslimenes livssyn, så ikke sleng det på meg nå). Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 i skapet! Tro hva enn du vil, kunne ikke brydd meg mindre. DU ER KRISTEN. Hvorfor kan du ikke akseptere det? Du tror på Gud, OK, men du dropper reglene. Virker som du likesågodt kunne vært muslim. (Siden du ikke støtter reglene, mao støtter du da ikke muslimenes livssyn, så ikke sleng det på meg nå). jeg er i det minste ærlig med at jeg plukker fra bibelen.fordi jeg ønsker å være et ok menneske. Skulle jeg følgt "reglene"dine som for meg er helt barbariske for å kalle meg kristen-hadde jeg gått å hengt meg-da di er umulig å leve etter og jeg er utstyrt med samvittighet-og samvittigheten min forteller meg at overgrep er galt og roten til alt vondt ,men frivillig sex mellom to voksne er helt ok-det plager meg ikke det minste.Jeg driter faktisk i hva folk måtte finne på sexuelt sett så lenge det ikke dreier seg om overgrep. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå