CAH1 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har nettopp kjøpt meg en helt ny Acer Aspire 5741G med Win7. Det trådløse nettet faller ut hele tiden etter å fungert i alt fra 1 min til ca 30 min. Når jeg kjører windows sin feilsøk så løser den problemet midlertidig inntil det sammer skjer igjen. Den tilbakestiller nettverkskortet og kommer med feilmeldingen "standard gateway ikke tilgjengelig" og melder at problemet er løst. Nettverkskortet er Broadcom 802.11n. Nettverket blir delt av huseier der jeg bor via en Cisco ruter og alle hans maskiner fungerer fint på nett. Jeg har prøvd å: - oppdatere driverne og har nyeste versjon - innstallere eldre drivere, men er litt usikker på om det lot seg gjennomføre - legge inn ip-adresse manuelt - legge inn dns manuelt - legge inn gateway manuelt - fjerne windows brannmur - oppdatere windows med alle tilgjengelige oppdateringer - kontakte butikk og brukerservice uten at dette hjalp. Veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Prøv å legg inn Broadcom driveren for Aspire 8943g.. denne skal vist adressere akkurat dette problemet. Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Prøv å legg inn Broadcom driveren for Aspire 8943g.. denne skal vist adressere akkurat dette problemet. Har gjort dette nå, men dessverre skjedde det samme igjen... Noen flere tips? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Har du oppdatert BIOS på maskinen din? Aspire 5741g har hatt mange hotfixer på BIOS siden den ble sluppet. Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Maskinen oppdaterte mye automatisk ved oppstart første gang, men ser jo at det var ganske mange BIOS oppdateringer på www.acer.no ja. Er en rekke advarsler ang oppdatering av BIOS om at det kan gå galt er det også så vet sannelig ikke om jeg tør det før jeg har prøvd litt andre ting først. Noen raske søk på google ser jeg jo at det er andre som har erfart samme problem, men kan ikke se noen løsning. Jeg blir jo tildelt ip-adresse og gateway så jeg forstår ikke problemet... Lenke til kommentar
kehax Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Det kan være at det Broadcom kortet ikke jobber så godt med akkurat den routeren du har. Jeg har ofte vært borti trådløsenheter som er helt spedalske mot hverandre. Det hjelper ikke å ringe Acer Norge å kjefte heller.. de har ikke nyere drivere så lenge Acer internasjonalt ikke legger ut nye. Det dumme med Broadcom er at de er dødsgjerrige på drivere. Intel f.eks legger ut drivere minst 3 - 4 ganger i året for hvert trådløskort de har. PS: Forsøk å endre kanal i routeroppsettet. Det kan kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå